Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Σημεία από την ομιλία του Αν. Υπ.Οικ. Τρύφωνα Αλεξιάδη



Ο σημερινός αν. Υπ.Οικ. Τρ. Αλεξιάδης (δεξιά) στις 9-4-2013, στην Αγορά Αργύρη της Πάτρας σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για τα οικονομικά.


Συζητάμε για ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα» αφού η «διαδικασία των κωδίκων» δεν μας το επιτρέπει. Χρειάζεται αλλαγή!
 
 «Αυτή η προσχηματική διαδικασία του δήθεν διαλόγου περί του προϋπολογισμού νομίζω ότι θα πρέπει να πάρει κάποια στιγμή άλλη μορφή και με αφορμή αυτό (και στο τμήμα που αφορά το Υπουργείο Οικονομικών στα φορολογικά ζητήματα), νομίζω ότι πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε. Αυτή η ιστορία πρέπει να πάρει τέλος και κάποια στιγμή να πάμε σε μια ουσιαστική συζήτηση του Προϋπολογισμού».


Τα παραπάνω τόνισε ο Τρ. Αλεξιάδης κατά την κατάθεση στη Βουλή του Προϋπολογισμού 2016. 

Στην ομιλία του ο Αναπλ. Υπουργός Οικονομικών είπε: 

«Θα ήθελα να ξεκινήσω την ομιλία μου για τα θέματα του προϋπολογισμού με μία παρατήρηση. Νομίζω ότι πέρα από το περιεχόμενο του προϋπολογισμού, πρέπει κάποια στιγμή να ανοίξουμε στην Βουλή και στην κοινωνία, σοβαρά την συζήτηση (και να την τελειώσουμε) σε ό,τι αφορά την διαδικασία συζήτησης του προϋπολογισμού. Διότι, η πραγματικότητα είναι ότι αυτή την στιγμή συζητάμε για ένα σχέδιο νόμου, στο οποίο δεν μπορούμε να αλλάξουμε τίποτα. Δηλαδή, αν θελήσουμε να αλλάξουμε το ποσό του ΕΝΦΙΑ και να μειώσουμε για παράδειγμα, για την ζημιά που έγινε στην Λευκάδα και να δώσουμε μια απαλλαγή, μπορούμε να το κάνουμε; Όχι, διότι είναι με την διαδικασία των κωδίκων και δεν μπορούμε να κάνουμε καμία αλλαγή. 

Αυτή η προσχηματική διαδικασία του δήθεν διαλόγου περί του προϋπολογισμού νομίζω ότι θα πρέπει να πάρει κάποια στιγμή άλλη μορφή και με αφορμή αυτό (και στο τμήμα που αφορά το υπουργείο οικονομικών στα φορολογικά ζητήματα), νομίζω ότι πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε. Τι κάνουμε τώρα; Συζητάμε τον προϋπολογισμό, ορίζουμε τους στόχους για το επόμενο έτος και θα έπρεπε να φέρουμε μαζί όλα τα φορολογικά νομοσχέδια του επόμενου έτους, ενώ εμείς ορίζουμε τον στόχο και μέσα στην επόμενη χρονιά φέρνουμε φορολογικά νομοσχέδια, τα οποία είναι πολλές φορές εκτός ή εντός στόχου. Αυτή η ιστορία πρέπει να πάρει τέλος και κάποια στιγμή να πάμε σε μια ουσιαστική συζήτηση του προϋπολογισμού, στο πρότυπο άλλων κοινοβουλίων με επιτυχημένες διαδικασίες και να δούμε πώς αντιμετωπίζονται αυτά τα θέματα.

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της συζήτησης, παρακολουθούμε ως κυβέρνηση την κριτική που δεχόμαστε αυτές τις μέρες στον προϋπολογισμό και θα περιμέναμε πραγματικά από αυτούς που κάνουν την κριτική, να καταθέσουν την πρότασή τους για το τι διαφορετικό έπρεπε να γίνει. Διότι, συζητώντας για τον προϋπολογισμό, πρέπει να γίνει συζήτηση και για το γενικό πολιτικό ερώτημα «τι έπρεπε να γίνει». Δεν μένουμε στο γεγονός ότι έχει ήδη δώσει την απάντηση ο ελληνικός λαός, επομένως γιατί να κάνουμε συζήτηση στο κοινοβούλιο, αλλά περιμένουμε  από τα κόμματα της αντιπολίτευσης που κάνουν κριτική στην κυβέρνηση (και πολύ σωστά, διότι αυτός είναι ο ρόλος τους), να καταθέσουν και την πρότασή τους για το τι έπρεπε να γίνει. Πιο κάτω θα κάνω συγκεκριμένες παρατηρήσεις, ώστε στην ολομέλεια να έχω και απαντήσεις.

Η κυβέρνηση καταθέτει την συνολική πολιτική της πρόταση. Συνολική πολιτική πρόταση είναι ο προϋπολογισμός μέσα σε μια συνολική λογική που έχουμε, βεβαίως, με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα. Δεν είμαστε σε μια ιδεατή κατάσταση. Ερχόμαστε μετά από μια πρωτοφανή κοινωνική και οικονομική κρίση, με μια διαδικασία capital controls, μετά από μια δύσκολη συμφωνία και είμαστε σε μια φάση διαπραγμάτευσης. Δεν είμαστε στην εποχή που «δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικά». Είμαστε στην εποχή που πρέπει να πάμε σε δύσκολες αποφάσεις, εάν θέλουμε να μείνουμε σε αυτό το πρόγραμμα. Όποιος διαφωνεί με τα επιμέρους μέτρα, πρέπει να μας πει τι έπρεπε να γίνει, διότι ακούμε ως κυβέρνηση μια κριτική για διάφορα επιμέρους μέτρα που έρχονται ως υλοποίηση της συμφωνίας, όταν στη συμφωνία συμμετείχαν 5 κόμματα και 222 βουλευτές. Εμείς έχουμε την ευθύνη υλοποίησης αυτών που αποφάσισαν όλοι;

Σε ό,τι αφορά την κριτική στην κυβέρνηση, βλέπω κυρίως από τον χώρο της Ν.Δ. μια περίεργη στρατηγική. Όμως, μας κάνει καλό και μακάρι να την συνεχίσει η Ν.Δ.

Η Ν.Δ. επικεντρώνει την κριτική της στο τι έλεγε η Κυβέρνηση προεκλογικά. Αυτό ξέρετε τι συνειρμό μπορεί να φέρει στον κόσμο; Να θυμηθεί, τι έκανε η Ν.Δ. προεκλογικά! Διότι, η κυρία Ασημακοπούλου, με κοινοβουλευτική επάρκεια, τεκμηρίωσε το ποιο ακριβώς είναι το περιεχόμενο της κριτικής σας. Είναι η επιστροφή στην Κυβέρνηση Σαμαρά. Αυτή είναι η αντιπρότασή σας. Αυτό είναι το όνειρό σας. Να ξαναγυρίσουμε εκεί. Αυτό να το λέτε, θα το λέμε και εμείς, για να το καταλάβει ο κόσμος, ότι δηλαδή θέλετε να φύγει η κυβέρνηση αυτή για να έχουμε ξανά ό,τι είχαμε στην κυβέρνηση Σαμαρά.

Εμείς δεν θα μπούμε στη λογική του τι έκανε προεκλογικά η Ν.Δ., τι έκανε το ΠΑ.ΣΟ.Κ., τι έκαναν τα στελέχη εκείνα από το ΠΟΤΑΜΙ, που συμμετείχαν ή στήριζαν τα Κόμματα εξουσίας, διότι υπάρχει μια συνολική ευθύνη. Εμείς καταθέσαμε μια πρόταση και παρακαλώ τους συναδέλφους από τη Ν.Δ. να μην επεμβαίνουν στα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ και να μας καταγγέλλουν, ως προς το εάν είμαστε αριστεροί ή δεξιοί και, κάθε φορά, να κρίνεται η δική μας πολιτική. Βλέπω ότι έχετε αναλάβει την αντιπροσωπεία του αριστερόμετρου, αφού η προηγούμενη έκλεισε λόγω της ψήφου του λαού και κάθε φορά κρίνεται η δική μας πολιτική αν είναι αριστερή ή δεξιά. Σταματήστε να επεμβαίνετε στο εσωτερικό μας, διότι σκεφτείτε τι άραγε θα γινόταν αν εμείς αρχίζαμε να ασχολούμαστε με αυτά τα ζητήματα. Θα πέσει πάρα πολύ το επίπεδο της βουλής αν αρχίσει ο ένας να ασχολείται με τα εσωτερικά του άλλου. Ειδικά αυτή την περίοδο.

Εμείς δεν σας κρίνουμε, εάν αυτά, που κάνετε είναι δεξιά, φιλελεύθερα ή ακροδεξιά. Κρίνουμε, εάν αυτά που κάνετε, απαντούν στα προβλήματα του λαού και του κόσμου. Εμείς έχουμε συγκεκριμένη πρόταση, ενώ εσείς έχετε πρόταση επιστροφής στην Κυβέρνηση Σαμαρά ή γενικώς επανάληψης των χθεσινών. Και καλά κάνετε και μετράτε πρώτη φορά, δεύτερη φορά, τρίτη φορά αριστερά, γιατί φοβάμαι ότι με αυτή την αντιπολιτευτική τακτική που έχετε θα ξεπεράσει κατά πολύ το μέτρημα των δαχτύλων των δύο χεριών μας. Σε ό,τι αφορά την ουσία της κριτικής σας, σας λέω ότι δεν φοβόμαστε τίποτα. Φοβόμαστε μόνο, αν θα φτάσουν τα δάκτυλα των χεριών μας να μετράμε τις κυβερνήσεις της Αριστεράς.

Σχετικά, τώρα, με την κριτική σας για τη μείωση των δαπανών, θα σας πω ότι δεν έχετε καταλάβει την ηχηρή απάντηση της κοινωνίας. Σας ερωτώ (και παράκληση να κατατεθεί, είτε στην επιτροπή είτε στην ολομέλεια) : όταν μιλάτε για μείωση δαπανών, τι εννοείτε; Να μειώσουμε τους μισθούς; Πείτε το. Να κάνουμε απολύσεις; Να κλείσουμε υπηρεσίες; Τι συγκεκριμένα προτείνετε; Πείτε μας. Φέρτε μας έναν πίνακα, να κλείσουμε αυτά τα νοσοκομεία, αυτές τις εφορίες, αυτά τα αστυνομικά τμήματα, να μειώσουμε τους μισθούς, να απολύσουμε. Πείτε τα αυτά, δηλαδή επαναλάβετε αυτά για τα οποία ο κόσμος αποφάσισε ότι δεν θέλει να είστε πλέον κυβέρνηση. Αυτά όλα πρέπει να κατατεθούν από αυτούς που μας ασκούν κριτική, για τη μείωση δαπανών.

Το Υπουργείο Οικονομικών, όντως, θα κάνει μείωση δαπανών, όχι από εκεί που εσείς στοχεύετε, αλλά από εκεί που εσείς έχετε την πολιτική ευθύνη, που δεν έγινε μείωση, τα προηγούμενα χρόνια. Θα εξοικονομήσουμε μεγάλα ποσά από τα ενοίκια που πληρώνει το ΥΠΟΙΚ. Πώς; Θα σταματήσουμε να έχουμε άδεια κτήρια. Καινούρια, κτισμένα, με τις πιο σύγχρονες μεθόδους. Το ελληνικό  δημόσιο πληρώνει 220 χιλιάδες ευρώ το μήνα και είναι άδεια. Όπως το κτήριο της οδού Θηβών, όπου ξεκίνησε ο σχεδιασμός μεταφοράς πολλών υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ (και κάποιοι δεν θέλουν να πάνε, γιατί είναι στο Ρέντη, ενώ για εμάς αποτελεί τιμή να βρίσκεται εκεί το γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού). Θα μεταφερθούμε εκεί, για να εξοικονομήσουμε 2.652.000.000 ευρώ το χρόνο, που πληρώνουμε, αυτή τη στιγμή και έχουμε και αστυνομικούς, που φυλάνε το συγκεκριμένο κτήριο, 24 ώρες το 24ωρο. Το κτήριο αυτό έχει πουληθεί στην ΠΑΝΓΑΙΑ και το ΥΠΟΙΚ πληρώνει με βάση τη σύμβαση και είναι άδειο. Θα μεταφέρουμε εκεί άλλες υπηρεσίες από άλλα κτήρια, για τα οποία πληρώνουμε τεράστια ενοίκια (όπως το κτήριο του ΚΕΦΟΜΕΠ και του ΚΕΜΕΠ), διότι θα σταματήσουμε αυτήν την τακτική της εξυπηρέτησης των μικροσυμφερόντων σε άθλια κτήρια, σε όλη την Ελλάδα, όταν έχουμε κτήρια του δημοσίου και δεν τα αξιοποιούμε.

Επίσης, θα υλοποιήσουμε και ένα σωστό νόμο, που ψήφισαν η Ν.Δ. και το ΠΑ.ΣΟ.Κ., για τις ηλεκτρονικές επιδόσεις των εγγράφων, διότι το 2014 πληρώσαμε 11,5 δις, στο ΥΠΟΙΚ. για να επιδίδουμε έγγραφα.

Η συζήτηση, που πρέπει να γίνει σ’ αυτή τη χώρα, είναι αν είναι δίκαιοι ή άδικοι οι φόροι. Υπάρχουν κατηγορίες πολιτών, που δεν πληρώνουν όσο έπρεπε «κομμάτι από το μάρμαρο». Υπάρχουν επίσης κατηγορίες πολιτών, που φοροδιαφεύγουν και κάνουν λαθρεμπόριο και έτσι χάνουμε 15 – 20 δις, κάθε χρόνο. Θέλουμε δίκαιους φόρους. Άρα η συζήτηση δεν γίνεται για το εάν είναι μικροί ή μεγάλοι, λίγοι ή πολλοί. Η συζήτηση γίνεται για το εάν είναι δίκαιοι ή άδικοι. Μάλιστα, δείτε στη σελ. 66 του Προϋπολογισμού, σχετικά με τους άμεσους και έμμεσους φόρους, ότι 41% είναι οι άμεσοι φόροι και 58% οι έμμεσοι. Όσο ήταν περίπου και την προηγούμενη χρονιά. Έχουμε φτάσει σε μια πρόβλεψη, για το 2016, σε 44,7% οι άμεσοι και 55,3% οι έμμεσοι φόροι.  Θέλω να δείξω ότι ισοσκελίζεται έτσι, σιγά – σιγά η αδικία μεταξύ άμεσων και έμμεσων φόρων και βεβαίως πρέπει να ισοσκελιστεί και η αδικία, στο να έχουμε στην Ελλάδα φορολογικά έσοδα ως προς το ποσοστό του ΑΕΠ, περίπου εκεί που είναι και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Διότι, το να έχεις δίκαιους φόρους σωστά κατανεμημένους σημαίνει να μπορείς να κάνεις κοινωνική πολιτική, να έχεις καλύτερα νοσοκομεία, σχολεία, δρόμους και έτσι να λειτουργεί το κράτος καλύτερα. 

Στη σελίδα 65 της Ειδικής Έκθεσης, υπάρχει η κατανομή φορολογικών εσόδων, ως ποσοστό του ΑΕΠ. Τις προηγούμενες φορές, ήμασταν στο 21% του ΑΕΠ, ενώ τώρα προβλέπεται να φτάσουμε περίπου στο 25%.

Τι παραπάνω έσοδα θα έχουμε, την προσεχή χρονιά; Εάν ανατρέξετε στη σελίδα 64 της εισηγητικής έκθεσης, με σαφήνεια προκύπτει ότι ο Προϋπολογισμός του 2015 ήταν 47,033 δις και ο Προϋπολογισμός του 2016 είναι 44,766 δις. Δεν κρύβει τίποτα η κυβέρνηση. Είναι σαφέστατο ότι έχουμε από τη μια χρονιά στην άλλη 2,267 δις. Εάν πάτε, μάλιστα, πίσω, σε προηγούμενα χρόνια, θα δείτε ότι υπήρχαν χρονιές, που αυτή η διαφορά ήταν πολύ μεγαλύτερη ή άλλες φορές, που ήταν μικρότερη, αλλά είχαμε πολύ μεγαλύτερη διαφορά και αυτό δείχνει και την πορεία εσόδων. Σε ό,τι αφορά τα προηγούμενα χρόνια, η διαφορά έφτανε στο 2,6 ακόμα και στο 3,4. Ήταν, λοιπόν, μια εξέλιξη πραγμάτων, μέσα στη λογική της συμφωνίας και των δεσμεύσεων, που έχει η χώρα.

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά το πόσους παραπάνω φόρους θα νομοθετήσουμε, επειδή και εκεί ακούμε 5 δις ή 8 δις ή 10 δις – ένα σωρό ιστορίες – το Δελτίο Τύπου του ΥΠΟΙΚ, που βγήκε γι’ αυτό το θέμα, στις 20.11.2015, με διαφάνεια, περιγράφει το τι φόροι παραπάνω θα μπουν και πρέπει να νομοθετηθούν, διότι έχουμε ήδη νομοθετήσει μια σειρά από φόρους.

Σχετικά με την αύξηση συντελεστών φόρου στους αγρότες. Στο θέμα των αγροτών έχουμε μια άδικη κατανομή των φόρων, διότι υπάρχουν αγρότες, που έχουν μεγάλα εισοδήματα και δεν πληρώνουν αναλογικά τους φόρους, που πρέπει να πληρώσουν. Εκεί θα πάμε σε παρεμβάσεις, όπου θα προστατεύσουμε το αγροτικό εισόδημα, ειδικότερα, αυτό που είναι κάτω από το όριο της φτώχειας. Θα δώσουμε κίνητρα και ενισχύσεις στους αγρότες και θα μοιράσουμε δίκαια το φορολογικό βάρος.

Αυτό δε σημαίνει ότι θα πληρώσουν όλοι εξίσου το ποσό αυτό, διά τον αριθμό των αγροτών. Θα πρέπει, όμως, να δούμε και εκεί τη δίκαιη κατανομή της φορολογικής επιβάρυνσης.

Σε ό,τι αφορά τα πρόσθετα, είναι η αύξηση των συντελεστών φόρου εισοδήματος, η αύξηση των συντελεστών από το εισόδημα από τα ενοίκια, η αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και λοιπές παρεμβάσεις που θα φέρουν ένα συνολικό ποσό 447 εκατ. ευρώ. Αυτό είναι που πρόκειται να νομοθετηθεί την επόμενη χρονιά και τίποτα παραπάνω.

Υπάρχει, επίσης, αυτές τις μέρες, μια παραφιλολογία και μια παραπληροφόρηση για τα έσοδα του 2015, διότι κάποιοι, από την πρώτη στιγμή, πήραν κάποια συγκεκριμένη «γραμμή». Είναι, μάλιστα, σημαντικό ότι, ορισμένες φορές από τα non paper που τους πηγαίνουν, δεν αλλάζουν καν τους τίτλους. Αν διαβάσετε σήμερα ορισμένες εφημερίδες, ο τίτλος είναι ίδιος και το περιεχόμενο σχεδόν το ίδιο. Δεν μπαίνουν καν στον κόπο να το αλλάξουν.

Τα λεγόμενα, λοιπόν, περί μαύρης τρύπας στα φορολογικά έσοδα. Να ξεκαθαρίσω: Υπήρχε ένας στόχος που μπήκε στον προϋπολογισμό τον Νοέμβριο του ’15. Είναι περίπου στα 2,1 δισ. τα έσοδα αυτή τη στιγμή κάτω από αυτόν τον στόχο. Μα, υπήρχε δυνατότητα, σε μια χρονιά σαν το ’15, με τα προβλήματα που έχουμε, να πιάσουμε τον στόχο, που μπήκε τον Νοέμβριο του ’14, το πρώτο 10μηνο του ’15; Όλα τα προηγούμενα 10μηνα, να δείτε τη σύγκριση που είχαμε στην ίδια χρονική περίοδο, θα δείτε 10μηνα που είχαμε πολύ μεγαλύτερη απόκλιση στον στόχο και στο τι πραγματοποιήσαμε. Ας αφήσουμε τη σύγκριση με έναν πλασματικό στόχο, που μπήκε πριν από έναν χρόνο, και την πραγματικότητα τώρα. Ας πάμε σε μια πιο καλή σύγκριση. Τη σύγκριση, τι έγινε το ’14 και τι γίνεται το ’15. Σε πραγματικά νούμερα, όχι δημιουργική λογιστική. Έχω ένα σωρό επιχειρήματα για να αρχίσω τη δημιουργική λογιστική και να σας πω ότι το άσπρο είναι μαύρο. Αλλά, δεν το κάνουμε αυτό.

Συγκεκριμένα νούμερα. Τα κατέθεσα στη Βουλή στις 19 Νοεμβρίου. Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, δεν μελετήθηκαν από την αντιπολίτευση. Εγώ θα τα επαναλάβω. Δεν θα τα καταθέσω, για να μην σας κουράζω, αλλά θα επαναλάβω συγκεκριμένα νούμερα. Πρώτον, τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο έχουν μία αύξηση κάθε μήνα. Αν συγκρίνεις το άθροισμα του 10μήνου του ’13, του πρώτου 10μήνου του ’14 και του πρώτου 10μήνου του ’15, τι βλέπεις; Από το πρώτο 10μηνο του ’13 με το ’14, είχαμε μια αύξηση των ληξιπρόθεσμων κατά 2,6 δισ.. στο διάστημα ’14 με ’15, αυτή η Κυβέρνηση, με αγώνα, με προσπάθεια, με πιέσεις και, παρά το ότι, λόγω των capital controls, δεν είχαμε για μεγάλο χρονικό διάστημα να παίρνουμε μέτρα αναγκαστικής είσπραξης, τι πετύχαμε; Να μειώσουμε το άθροισμα σε σχέση με το ’14 κατά 536 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, πάμε πολύ καλύτερα αθροιστικά στα ληξιπρόθεσμα το 10μηνο απ’ ό,τι πηγαίναμε το ’14. Επ’ αυτού, πραγματικά, θα ήθελα μια απάντηση.

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά τη σύγκριση κάποιων μηνών. Να συγκρίνουμε ομοειδείς μήνες. Δεν συγκρίνουμε Σεπτέμβριο ’14 με Σεπτέμβριο ’15, διότι είναι διαφορετικοί μήνες από άποψη δηλώσεων και άλλων καταστάσεων. Συγκρίνουμε Οκτώβριο ’14 με Οκτώβριο ’15, δύο ίδιους μήνες με την έννοια των φορολογικών υποχρεώσεων, των δηλώσεων κ.λπ.

ΤΡΥΦΩΝ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών): Εγώ, κύριε Σταϊκούρα, καταθέτω την πολιτική μου άποψη κι εσείς μπορείτε να καταθέσετε τη δική σας. Αν θέλετε να συγκρίνουμε τέτοια νούμερα, μπορούμε να συγκρίνουμε και άλλα νούμερα, γιατί είχαμε μια κριτική από τη Ν.Δ. για τον μήνα Σεπτέμβριο, χωρίς να γράφετε πουθενά μέσα, ότι τον Σεπτέμβριο του ’14 είχε πέσει ο ΕΝΦΙΑ μέσα, ενώ τον Σεπτέμβριο εμείς είχαμε προβλήματα σε αυτά τα ζητήματα. Να συγκρίνουμε ομοειδή πράγματα.

Ομοειδείς, λοιπόν, μήνες είναι Οκτώβριος ’15 με Οκτώβριο ’14. Τι λένε τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών: αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά 714 εκατομμύρια. Αυτά δεν γίνονται τυχαία, δεν γίνονται πατώντας ένα κουμπί. Κάποιοι εργάζονται σκληρά και ένας μηχανισμός προσπαθεί και κάνει τη δουλειά του απ’ ό,τι φαίνεται από τα νούμερα.

Τρίτο και τελευταίο στοιχείο. Συγκρίνουμε τις δηλώσεις ΦΠΑ στα βιβλία γ΄ κατηγορίας, στα διπλογραφικά πλέον βιβλία, σε σχέση με το ’13, ’14, ’15. Εκεί, βλέπουμε ότι ο ΦΠΑ που εισπράττουμε, αυξήθηκε 2013 και 2014 10%, αυξήθηκε 2014 με 2015 28%. Αν θέλετε τα νούμερα, ο ΦΠΑ που εισπράξαμε στο αντίστοιχο διάστημα, δηλαδή, Ιούλιο – Αύγουστο – Σεπτέμβριο, στις νησιωτικές περιοχές, μόνο σε δύο κλάδους, εστίαση και διαμονή, (που είναι συγκρίσιμα τα νούμερα) δείχνουν ότι 81 εκατ. το 2013, 89 εκατ. το 2014, 115 εκατ. το 2015. 

Μπορώ να έχω και πολλά άλλα νούμερα, αλλά δεν θέλω να κουράσω. Στο θέμα των φορολογικών εσόδων, η Κυβέρνηση έχει μια συγκεκριμένη πολιτική, η οποία έχει αποτελέσματα, διότι έχουμε σχέδιο και προχωρούμε και στα ζητήματα της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου και του ΦΠΑ και των ελέγχων και της δίκαιης κατανομής των φόρων. Αυτόν τον αγώνα θα τον συνεχίσουμε, με νέα όπλα και δυνατότητες, σαν αυτό που πήραμε και χθες από το κράτος Ρηνανίας - Βεστφαλίας και με πολλούς άλλους τρόπους, οι οποίοι θα ξεδιπλώνονται το επόμενο χρονικό διάστημα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς