Ο υπουργός μεταφορών Χ. Σπίρτζης, μιλά για τις διοικήσεις ορισμένων οργανισμών, με αφορμή την άρνηση μεταφοράς προσφύγων


«Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αλλάξουν οι διοικήσεις στους οργανισμούς, γιατί μπορείς να ασκήσεις πολιτική μέσα από αυτούς», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την απαράδεκτη ενέργεια της διοίκησης του ΟΑΣΑ να ζητήσει τη σύλληψη οδηγού που προσπάθησε να μεταφέρει με λεωφορείο πρόσφυγες σε ασφαλές καταφύγιο από τη βροχή.

Ο Χ. Σπίρτζης προσδιόρισε επίσης τα έργα που θα ξεκινήσουν κατά προτεραιότητα το επόμενο διάστημα, με έμφαση στην ταχύτητα των διαδικασιών αλλά και τον πλήρη έλεγχο από πλευράς του κράτους.

Μιλώντας στο «Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη, συνεχάρη τον εργαζόμενο που πήρε την πρωτοβουλία να βοηθήσει τους πρόσφυγες, ο Χ. Σπίρτζης σημείωσε για τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ: «Αντί να ενημερώσουν την πολιτική ηγεσία, ενημέρωσαν την αστυνομία για να συλλάβουν τον εργαζόμενο».

Και πρόσθεσε: «Σε όλο το διάστημα των διαπραγματεύσεων η διοίκηση του ΟΑΣΑ μιλούσε με την τρόικα και όχι με την κυβέρνηση. Αρνούνται να καταλάβουν ότι έχει αλλάξει η κυβέρνηση στη χώρα και υπάρχει πια μια άλλη αντίληψη για τους ανέργους, άλλη αντίληψη για τους ελέγχους που πρέπει να γίνονται χωρίς 'κεφαλοκηνυγούς', άλλη αντίληψη για τους μετανάστες και τους πρόσφυγες και την αντιμετώπισή τους»...

«Προσπαθούν να μας δώσουν να καταλάβουμε ότι είναι ακόμη εκεί, δε θέλουν να φύγουν και δε θέλουν να αλλάξουν πολιτική αντίληψη. Εμείς πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αλλάξουν οι διοικήσεις στους οργανισμούς, γιατί μέσα από αυτούς μπορείς να ασκήσεις πολιτική» συνέχισε ο Χ. Σπίρτζης και τόνισε:

«Την εβδομάδα μετά τα capital controls φάνηκε γιατί πρέπει να έχουμε δημόσιους οργανισμούς. Τότε οι δημόσιες συγκοινωνίες μετέφεραν δωρεάν τον κόσμο, τα ΕΛΤΑ μετέφεραν τις συντάξεις των ανθρώπων. Εμείς αυτό προσπαθούμε να εφαρμόσουμε, να έχουμε δημόσιους φορείς με μια άλλη πολιτική, δίπλα στην κοινωνία», κατέληξε για το θέμα ο Χ. Σπίρτζης.
«Επιτάχυνση των διαδικασιών για τα έργα, αλλά με πλήρη διαφάνεια».

Μιλώντας σχετικά με το σχεδιασμό του υπουργείου, ο Χ. Σπίρτζης σημείωσε ότι έχει ήδη μπει μπροστά ένα σχέδιο νόμου «για έναν άλλο τρόπο παραγωγής έργων στη χώρα, δημόσιων και ιδιωτικών». «Θα φέρει διαφάνεια, χωρίς καθυστερήσεις και διαδικασίες που χρονίζουν... Αυτές είναι συνθήκες που δε συνάδουν σε μια χώρα που θέλει να βγει από την κρίση», σημείωσε ο Χ. Σπίρτζης.

Πάντως ο Χ. Σπίρτζης κατέστησε σαφές ότι η κυβερνητική πολιτική είναι μακριά από τη λογική fast track που είχε κυριαρχήσει στο παρελθόν και την οποία χαρακτήρισε ως «παράνομη, αν όχι αντισυνταγματική». «Εμείς δε θα δώσουμε προώθηση σε επενδύσεις κάποιων συγκεκριμένων, αλλά θα εξορθολογίσουμε τις διαδικασίες. Δε θα μειώσουμε τον έλεγχο, θα μειώσουμε τη διαφθορά, την αδιαφάνεια και την γραφειοκρατία», υπογράμμισε.

Προσδιορίζοντας τα έργα στα οποία θα δοθεί προτεραιότητα, ο Χ. Σπίρτζης αναφέρθηκε ότι στόχος είναι να ολοκληρωθούν τα έργα που τρέχουν, όμως «με άλλο χειρισμό και άλλους όρους». Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο μετρό της Θεσσαλονίκης, στους αυτοκινητόδρομους που έχουν «κολλήσει», στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών δικτύων και σε μικρότερα έργα με τοπική σημασία, όπως η επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα.

«Το σημαντικό», σημείωσε ο Χ. Σπίρτζης «είναι να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός, ο οποίος δεν υπήρξε επί δεκαετίες. Μέχρι σήμερα, η ιεράρχηση γινόταν με βάση την περιφέρεια που προερχόταν ο εκάστοτε υπουργός ή άλλα συμφέροντα, και όχι με βάση τις ανάγκες της χώρας», τόνισε.