Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

Γνώριζε ο Δήμαρχος Πατρέων ότι πρόκειται για προσχέδιο




Αποδέχθηκε το κείμενο διαβούλευσης, που επιδέχεται παρατηρήσεων και αλλαγών και είναι προσωρινής διάρκειας, λέει η ΡΑΠ του Κ. Σπαρτινού

Την θέση τη ΡΑΠ για το προσχέδιο σύμβασης και την παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου παρουσίασε σε σημερινή συνέντευξη τύπου (βλέπε παρακάτω) η παράταξη του Κώστα Σπαρτινού, η οποία επί της ουσίας κατηγορεί το Δήμαρχο Πατρέων ότι αποδέχθηκε την εξέλιξη, αφού το κείμενο της ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΠΑ ΑΕ-Δήμου Πατρεών είναι ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ για διαβούλευση που επιδέχεται παρατηρήσεων και αλλαγών και είναι προσωρινής διάρκειας.


Άρα οι αναφορές για πιθανή ιδιωτικοποίηση ή εμπορευματοποίηση και εκμετάλλευση αντίθετη με τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι αβάσιμες, με βάση το άρθρο 15 του Προσχεδίου.

Και ερωτά: Τι απάντησε ο Δήμαρχος όταν ρωτήθηκε να αξιολογήσει τη σαφή δέσμευση του άρθρου 15; Τσιμουδιά!

Ολόκληρη η τοποθέτηση της ΡΑΠ για το Θαλάσσιο Μέτωπο είναι η παρακάτω:  

Σημερινά δεδομένα: Δεν ισχύει η προσωρινή παραχώρηση παρά μόνον για τα 350μ από Αγ. Νικολάου μέχρι Γούναρη (με την αρ. 18/2014 απόφαση / εισήγηση του Δ.Σ. ΟΛΠΑ ΑΕ και η αρ. 17/10-10-2014 απόφαση της Έκτακτης Γεν. Συνέλευσης του Μετόχου-ΤΑΙΠΕΔ). Αποφασίστηκε επί Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, Δημαρχίας Πελετίδη. Πώς αντέδρασε τότε ο Δήμαρχος και αργότερα, όταν η ΡΑΠ το είχε καταγγείλει στο Δημοτικό Συμβούλιο και είχε στείλει τις αποφάσεις στους επικεφαλής όλων των παρατάξεων; --- ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ (τόσο αυτός όσο και οι υπόλοιπες παρατάξεις).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

Η διαδικασία που απαιτείται για την ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ της παραχώρησης είναι χρονοβόρα και γραφειοκρατική και είναι η εξής:

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.2971/2001, Αρθ. 21), για τον επανακαθορισμό της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιμένα της ΟΛΠΑ ΑΕ, απαιτούνται οι ακόλουθες ενέργειες:

      Απόφαση Δ.Σ. και Γ.Σ. ΟΛΠΑ ΑΕ ότι:
     ανακαλείται  η αρ. 18/2014 απόφαση / εισήγηση του Δ.Σ. ΟΛΠΑ ΑΕ και η αρ. 17/10-10-2014 απόφαση της Έκτακτης Γεν. Συνέλευσης του Μετόχου.
     οι συγκεκριμένοι χώροι της ΧΖ δεν εξυπηρετούν λιμενικούς σκοπούς και επομένως αποχαρακτηρίζονται και εισηγείται την τροποποίηση της ΧΖΛ
     η αντιστοιχούσα ΘΛΖ παραμένει στην Λιμενική Ζώνη και υπό την διαχείριση της ΟΛΠΑ ΑΕ
     Σύμφωνη γνώμη: Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και  Τουρισμού, Υπουργείου Οικονομικών,  Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης (Γ.Δ. Αλιείας), Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, και του Γ.Ε. Ναυτικού
     Έγκριση του οικείου Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης
     Δημοσίευση σε ΦΕΚ
     Τροποποίηση Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και ΟΛΠΑ ΑΕ μετά από εισήγηση του Αν/τη ΥπΟΥΝΤ
     Η αποχαρακτηρισμένη έκταση αποδίδεται στην Κτηματική Υπηρεσία του Υπ.Οικονομικών που θα αποφασίσουν  που θα την παραχωρήσουν  σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το Παράκτιο Μέτωπο που αναφέρεται στη  παρούσα συμφωνία και στην προσωρινή σύμβαση παραχώρησης .
      ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ~1 – 1,5 έτος (δεν κατατέθηκε άλλη άποψη για τη διαδικασία και την απαιτούμενη χρονική διάρκεια στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο. Αντίθετα επικεφαλής παράταξης που συμφώνησε με την εισήγηση του Δημάρχου, παραδέχθηκε ότι η διαδικασία είναι πράγματι η παραπάνω). Πώς αντέδρασε ο Δήμαρχος όταν ρωτήθηκε; --- ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ.
Προκειμένου να μην υπάρξει χρονική καθυστέρηση συμφωνήθηκε μεταξύ των  φορέων των συναρμοδίων Υπουργείων  να υπάρξει μία άμεση διαδικαστική αλλά δεσμευτική συμφωνία για το μεσοδιάστημα. 

Ο δήμαρχος το ήξερε και είχε συμφωνήσει.

ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ – ΔΕΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΩΝ

Το κείμενο της ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΛΠΑ ΑΕ-ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ είναι ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ για διαβούλευση που επιδέχεται παρατηρήσεων και αλλαγών και είναι προσωρινής διάρκειας
Ποιά είναι η αντιπρόταση του Δήμου; - ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ.

ΕΞΗ(6) ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ.

Οι συμβαλλόμενοι είναι έξη (6) και μεταξύ αυτών είναι το ΥΝΑ, το ΤΑΙΠΕΔ, το ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ και ο Γ.Γ. ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ώστε να υπάρχει η ΔΕΣΜΕΥΣΗ του ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟΥ και του ΤΑΙΠΕΔ.

Άρα οι αναφορές για πιθανή ιδιωτικοποίηση / εμπορευματοποίηση και εκμετάλλευση αντίθετη με τις θέσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι αβάσιμες, με βάση το άρθρο 15 (Τι απάντησε ο Δήμαρχος όταν ρωτήθηκε να αξιολογήσει τη σαφή δέσμευση του άρθρου 15; --- ΤΣΙΜΟΥΔΙΑ).

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΑΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ

Άρθρο 3 -4: Η Περιγραφή των χώρων και των εξαιρέσεων είναι η ίδια της ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ της 24-1-2012.

Άρθρο 6:(ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ)
Τα  αναφερόμενα στο ΑΡΘΡΟ 6 της παρούσας ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ αποτυπώνουν την σημερινή υπάρχουσα κατάσταση μετά την ανάκληση  της ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ όπου το ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟ θα έχει τη δικαιοδοσία να εισπράττει τα οφειλόμενα τέλη που σήμερα δεν εισπράττονται από κανένα λόγω της νομικής ασάφειας που ισχύει από 10-10-2014 και εφεξής.
1)   Το νόημα του άρθρου 6 είναι για να νομιμοποιηθεί το ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟ στην είσπραξη των οφειλομένων από τους χρήστες τελών.
Άρθρο 9: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΩΝ
Αφορά την εκτέλεση έργων και τα συνεργεία εκτέλεσης με δαπάνες ΟΛΠΑ ΑΕ τόσον ΕΝΤΟΣ όσον και ΕΚΤΟΣ της ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ.

Άρθρο 15: ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ (ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ ΑΡΘΡΟ).
Σύμφωνα με το παρόν άρθρο δεσμεύεται α) το ΤΑΙΠΕΔ, β) το ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟ ότι όλο το «παράκτιο μέτωπο» της ΣΥΜΒΑΣΗΣ είναι ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ δηλαδή ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ και ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ σε τρίτους με οποιοδήποτε τρόπο αφού οι χώροι αποδεσμεύονται από τον ΙΔΙΩΤΙΚΗ του ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ και δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συναλλαγής πλην να δοθεί ο χώρος  για Δημόσια και κοινόχρηστη ΧΡΗΣΗ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΡΑΠ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ

  1. Η διάρκεια ισχύος της σύμβασης να μειωθεί (1-2 χρόνια). Να προβλέπεται ρητά ότι μπορεί να είναι ακόμα μικρότερη, αν ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες της οριστικής λύσης μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα.
  2. Να αναφέρεται ρητά δέσμευση όλων των άλλων συμβαλλομένων μερών πλην του Δήμου, ότι με την υπογραφή της σύμβασης αρχίζει άμεσα η διαδικασία για την οριστική παραχώρηση.
  3. Η 2η παράγρ. του άρθρου 6 στην οποία αναφέρεται η εισήγηση του Δημάρχου, λέει ότι όλα τα αναφερόμενα ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο, στο δε ΤΑΙΠΕΔ και τον ΟΛΠΑ έχουν μόνον παραχωρηθεί (προφανώς μέχρι την οριστική παραχώρησή τους στο Δήμο). Η κυριότητα του ελληνικού δημοσίου δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Η αναφορά σε ΤΑΙΠΕΔ και ΟΛΠΑ μπορεί να τροποποιηθεί (τι προτείνει ο Δήμος;), ώστε να μη δημιουργεί παρερμηνείες και παρεξηγήσεις.
  4. Το άρθρο 7 επιδέχεται πολλών τροποποιήσεων, αρκεί να υπάρξουν αντιπροτάσεις από το Δήμο. Τόσο για τις εισπράξεις εκκρεμών απαιτήσεων, έκδοση αδειών υγειονομικού ενδιαφέροντος, κτλ . Ο στόχος όμως πρέπει να είναι σαφής: να μην υπάρχει απώλεια εσόδων για το δημόσιο, πράγμα που έχει παραδέχθηκε και ο Δήμαρχος ότι συμβαίνει.
  5. Στο άρθρο 8 προτείνουμε τις εξής τροποποιήσεις:
·         8(4) Να απαλειφθούν οι συγκεκριμένες – για να μην εκληφθούν ως περιοριστικές – αναφορές σε έργα που έχουν προταθεί από διοικήσεις του ΟΛΠΑ, ώστε η πρωτοβουλία των προτάσεων να παραμένει στο Δήμο.
·         8(9) Να γίνει σαφές ότι τα έργα μέχρι του ποσού των 500.000€ θα αποφασίζονται από τον Δήμο. Για το λόγο αυτό να απαλειφθεί η διατύπωση «… είτε αυτών που προγραμματίζει ο ΟΛΠΑ …».
·         Να προστεθεί διάταξη που να προβλέπει ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης θα ξεκινήσει συζήτηση για να καθορίσει τους τρόπους πρόσβασης των δημοτών και στο παλιό εμπορικό λιμάνι, μέχρι τη μεταφορά του στο νέο λιμάνι, οπότε τότε θα παραχωρηθεί και αυτό στους δημότες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς