Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

DIGEA - Γκρίζα η διαγωνιστική διαδικασία από την ΕΕΤΤ

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι τεχνικοί, 48ωρη απεργία στον ΑΝΤ1
Μετά την υπογραφή της σύμβασης, άλλαξε το τεχνοοικονομικό μοντέλο του καθορισμού των ανώτατων ορίων τιμών που όφειλαν να δίνουν στη Digea τα περιφερειακά κανάλια. Κι αυτό σημαίνει ότι άλλαξε κομμάτι του διαγωνισμού μετά το διαγωνισμό. Το ίδιο έκανε και με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της εγκατάστασης του δικτύου. Αυτά τα σημεία είναι, κατά τη γνώμη μου, τρανταχτές παρανομίες, λέει ο Χρ. Σπίρτζης, στο "ΧΩΝΙ".




Εισαγγελέας
μυρίζει κι εδώ


«ΥΠΗΡΧΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΠΡΑΞΕΩΝ, ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣΕ ΣΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΜΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟ, ΤΗ DIGEA. ΜΕ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΤΥΧΑΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΣ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΤΟΥΣ ΕΞΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ»!



«Κατά τη γνώμη μου η διαγωνιστική διαδικασία που διεξήχθη από την ΕΕΤΤ είναι μία διαδικασία με πολλά γκρίζα - για να μην πω παράνομα – σημεία, όσον αφορά την εξέλιξη και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, τα οποία έχουμε καταθέσει στις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές».

Τα παραπάνω λέει σε συνέντευξή του στο «ΧΩΝΙ» ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ενώ όπως είναι γνωστό οι καναλάρχες εκβιάζουν την κυβέρνηση με όπλο την ανεργία των εργαζομένων τους και μετά τις απολύσεις στον ΑΝΤ1, με σύνθημα "Όλοι μαζί μια γροθιά" η Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης Αθήνας κήρυξε 48ωρη απεργία από τις 6 το πρωί του Σαββάτου μέχρι τις 6 το πρωί της Δευτέρας, αντιδρώντας στις απολύσεις στον ANT1 και τις μειώσεις των μισθών στο ραδιόφωνο του Alpha.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, από τις 6 το απόγευμα έως τις 12 το μεσάνυχτα, πραγματοποιήθηκε στάση εργασίας στον ΑΝΤ1, με αφορμή τις μαζικές απολύσεις 30 τεχνικών του τηλεοπτικού σταθμού.

"Δεν θα αφήσουμε να γίνουμε όμηροι και θύματα μιας εκδικητικής συμπεριφοράς για ένα νομοσχέδιο που δεν θέλουν", αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΤΙΤΑ, τονίζοντας: "Δεν θα αφήσουμε τα ιδιωτικά κανάλια να μετρήσουν απολυμένους που πιθανόν να αγγίξουν σε αριθμό αυτών τις Ε.Ρ.Τ".

Κι ωστόσο χαρακτηριστική είναι η συνέντευξη του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, που κάνει αναφορά στο νέο τηλεοπτικό τοπίο που όπως λέει, θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2015, μιλώντας «Στο ΧΩΝΙ».

Σχετικά με τις νέες τηλεοπτικές άδειες - που θα δοθούν μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας μετά από 25 χρόνια ανομίας - υπογραμμίζει πως στο τέλος του έτους θα έχουμε στον «αέρα» τους νέους τηλεοπτικούς σταθμούς. Παράλληλα, επισημαίνει ότι «υπάρχει σκέψη να προχωρήσει και η αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών», αφού «υπάρχουν σταθμοί με προσωρινές αδειοδοτήσεις ή τελείως παράνομοι».

Διαβάστε την συνέντευξη:

Ερώτηση: Πριν από λίγες μέρες δόθηκε στη δημοσιότητα το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών. Πότε αναμένεται να εκπέμψουν τα κανάλια υπό το νέο καθεστώς; Υπάρχει σκέψη για αντίστοιχο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών;

Απάντηση: Εδώ έχουμε μία διαφανέστατη διαδικασία, με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Πρόκειται για μία μεγάλη τομή στο τηλεοπτικό τοπίο, η οποία θα γίνει για να υπάρξει μία οριστική παύση της διαπλοκής, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια μεταξύ προβληματικών ελλειμματικών εταιρειών, οι οποίες ελέγχουν το τηλεοπτικό τοπίο, και του πολιτικού συστήματος της χώρας. Εκτιμώ ότι θα χρειαστεί περίπου ένα δίμηνο για να γίνει ο διαγωνισμός και άρα θα ξέρουμε σχετικά σύντομα ποιοι θα έχουν τις άδειες. Όσοι έχουν τις άδειες, έχουν ένα συγκεκριμένο διάστημα προκειμένου να ετοιμάσουν τις εγκαταστάσεις τους και τις προδιαγραφές που πρέπει να έχουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και στη συνέχεια να προχωρήσουμε στην εκπομπή των προγραμμάτων τους.

Όσον αφορά τώρα στην αδειοδότηση των ραδιοφωνικών σταθμών, υπάρχει η σκέψη να συμπεριληφθεί, όχι σ' αυτό, αλλά σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο, τόσο της ψηφιακής εκπομπής ραδιοφωνικών σταθμών, όσο και της εκπομπής στα FM, γιατί κι εκεί έχουμε ένα τοπίο, το οποίο είναι γκρίζο. Υπάρχουν σταθμοί χωρίς αδειοδοτήσεις ή με προσωρινές αδειοδοτήσεις ή τελείως παράνομοι.

Ερώτηση: Πρόσφατα καταγγείλατε πως η ΕΡΤ έκλεισε για να μη βρει ανταγωνιστή η DIGEA ενώ στην τελευταία προσφέρθηκαν και «εκπτώσεις» ως προς τις υποχρεώσεις της. Μπορείτε να μας πείτε τι ακριβώς ανακαλύψατε και αν έχετε κινήσει διαδικασίες για την απόδοση ευθυνών;

Απάντηση: Αν ξεπεράσει κάποιος τους ψευδείς λόγους που επικαλέστηκε η προηγούμενη κυβέρνηση για να κλείσει την ΕΡΤ και δει την αλληλουχία κινήσεων και αποφάσεων μεταξύ της ΕΕΤΤ, της τότε κυβέρνησης και ξανά της ΕΕΤΤ και του διαγωνισμού που έγινε, θα καταλάβει ότι εδώ υπήρχε μία σειρά πράξεων, που οδηγούσε στο πως θα έχουμε έναν διαγωνισμό με έναν διαγωνιζόμενο, τη Digea. Με ένα διαγωνιζόμενο που δεν ήταν ένας τυχαίος διαγωνιζόμενος, αλλά αυτός που εκπροσωπεί τους έξι ιδιωτικούς πανελλαδικούς σταθμούς. Ο μόνος που θα μπορούσε να κοντράρει τη Digea σε αυτό το διαγωνισμό, ήταν η ΕΡΤ. Και με κλειστή την ΕΡΤ, προφανώς δεν υπήρχε άλλος συμμετέχων. Να σας θυμίσω ότι στη διαβούλευση για το διαγωνισμό των τηλεοπτικών ψηφιακών συχνοτήτων μετείχαν 26 πολύ μεγάλες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, πολύ μεγαλύτερες από τη Digea, σε οικονομικό και επιχειρησιακό μέγεθος, αλλά και στο τεχνολογικό πεδίο. Δε συμμετείχαν, όμως, στο διαγωνισμό.

Επίσης, υπάρχει μία μελέτη πανεπιστημίων, η οποία προέβλεπε 275 σημεία εκπομπής. Διαπιστώσαμε ότι αντί αυτής εκδόθηκε και εφαρμόστηκε μία υπουργική απόφαση, η οποία περιελάμβανε 157 σημεία εκπομπής. Είναι μια πολύ μεγάλη διαφορά, η οποία μεταφράζεται σε σημαντική μείωση στον πληθυσμό και στη γεωγραφική κάλυψη της μετάδοσης τηλεοπτικού σήματος στη χώρα μας και μάλιστα σε πολύ ιδιαίτερες περιοχές, που μπαίνουν και θέματα ασφαλείας και δημόσιου συμφέροντος. Στον αντίποδα υπήρχε με αυτή την απόφαση πολύ μεγάλη μείωση του κόστους επένδυσης της μίας εταιρείας που μετείχε στο διαγωνισμό.

Κατά τη γνώμη μου η διαγωνιστική διαδικασία που διεξήχθη από την ΕΕΤΤ είναι μία διαδικασία με πολλά γκρίζα - για να μην πω παράνομα – σημεία, όσον αφορά την εξέλιξη και την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, τα οποία έχουμε καταθέσει στις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές.

Ποια είναι αυτά: Το πρώτο είναι ότι υπάρχει πρόβλεψη - στον προηγούμενο νόμο- ασυμβίβαστου μεταξύ του να είναι κάποιος πάροχος τηλεοπτικού σήματος και ταυτόχρονα πάροχος τηλεοπτικού προγράμματος (κανάλι). Αυτό η ΕΕΤΤ το ξεπέρασε, θεωρώντας ότι η Digea είναι διαφορετικό νομικό πρόσωπο, από τα νομικά πρόσωπα που είναι τα κανάλια. Δηλαδή η Digea είναι άλλη εταιρεία από το MEGA, τον ΑΝΤΙ, το ΣΚΑΪ, το STAR, τον ALPHA και τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Προφανώς, αλλά είναι και οι μόνοι μέτοχοι της Digea!

Το δεύτερο είναι ότι η Digea δεν είχε προσφέρει καμία τιμή για τις ομάδες συχνοτήτων που αφορούσαν στα περιφερειακά κανάλια. Προβλεπόταν μέσα στη σύμβαση ότι αν δεν υπήρχε κάποιος προσφέρων, θα μπορούσε η ΕΕΤΤ να τα αναθέσει σε κάποιον που συμμετείχε για τις πανελλαδικές συχνότητες. Αυτό όμως δε σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι η ΕΕΤΤ δεν μπορούσε να επαναπροκηρύξει και το διαγωνισμό, που είχε μόνο ένα διαγωνιζόμενο, και τις συχνότητες για τα περιφερειακά κανάλια, αφού δεν είχε προσφορά.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης, άλλαξε το τεχνοοικονομικό μοντέλο του καθορισμού των ανώτατων ορίων τιμών που όφειλαν να δίνουν στη Digea τα περιφερειακά κανάλια. Κι αυτό σημαίνει ότι άλλαξε κομμάτι του διαγωνισμού μετά το διαγωνισμό. Το ίδιο έκανε και με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της εγκατάστασης του δικτύου. Αυτά τα σημεία είναι, κατά τη γνώμη μου, τρανταχτές παρανομίες. Δεν είμαι δικαστής και γι' αυτό στείλαμε όλα τα παραπάνω στις αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές για διερεύνηση. Πιστεύω, λοιπόν, ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες απόδοσης ευθυνών και αυτές αγγίζουν τη διοίκηση της ΕΕΤΤ. Θέλω να πω, επίσης, ότι κάποιοι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν πάρει εργολαβία το να απαντάνε στο υπουργείο σε σχέση με το νομοσχέδιο, με την ΕΕΤΤ, με τη Digea. Έχουν πάρει εργολαβία να αποδομήσουν υπουργούς. Και θέλω να στείλω, με την ευκαιρία, από την εφημερίδα σας - επειδή έχετε δείξει μαζί και με άλλες εφημερίδες και MME ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα ενημέρωσης - ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση η κυβέρνηση αυτή να συμβιβαστεί ή να τρομοκρατηθεί.

Αντιμετωπίζουμε με πολύ χιούμορ, πλέον, τις δήθεν ενημερωτικές εκπομπές, που διασκεδάζουν αντί να ενημερώνουν και εμάς και τον ελληνικό λαό, συνεχίζοντας την επίθεσή τους, είτε σε προσωπικό είτε σε κυβερνητικό επίπεδο. Θα ήταν καλό να συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να βάλουμε νερό στο κρασί μας, όσους συμμάχους και να βρουν.

Και για τους αυτοκινητόδρομους

Ερώτηση: Θέματα όπως η κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και του μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν φτάσει να θεωρούνται «σίριαλ». Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε σήμερα;

Απάντηση: Είναι όντως σήριαλ. Είναι όλα έργα που ξεκίνησαν επί υπουργίας Σουφλιά, που έχουν αστοχήσει και στο χρονοδιάγραμμα και στους προϋπολογισμούς τους και έχουν κοστίσει στον ελληνικό λαό, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί. Και δυστυχώς το ελληνικό Δημόσιο τουλάχιστον για τους αυτοκινητόδρομους είναι δεμένο με πολύ μεγάλες ρήτρες. Και γι' αυτό κάνουμε σκληρή διαπραγμάτευση, προκειμένου να ανατρέψουμε τους δυσμενείς όρους που υπάρχουν στις συμβάσεις. Επομένως, εδώ ζητάμε μια πολύ μικρή πίστωση χρόνου. Εκτιμώ ότι σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα σε κάποια από αυτά.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς