Το καλό ΚΚΕ καταγγέλλει τον κακό ΣΥΡΙΖΑ που φταίει ακόμη και για τις λακκούβες και τους "τρακτερωτούς" δρόμους της Πάτρας, αλλά τσιμουδιά για τις παροχές της κυβέρνησης
ΡΑΠ, ΤΕΧΝΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΜΙΚΡΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ – ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
Με σοβαρές επισημάνσεις γέμει η παρέμβαση που έδωσε στη δημοδιόττητα σήμερα το απόγευμα η ΡΑΠ Πάτρα Ανθρώπινη Πόλη, παρέμβαση, που λόγω του προκεχωρημένου της ώρας, δεν κατέστη δυνατόν να καταγραφεί στο χθεσινό ρεπορτάζ, το οποίο βασόστηκε στην μονόπλευρη ενημέρωση που διακινήθηκε από το Γραφειο Τύπου του Δήμου Πατρέων κια αφορούσε μόλις την πρόταση του αντιδημάρχου Π. Μελλά.
Στην παρέμβαση της ΡΑΠ, εκ μέρους του Κ. Σπαρτινού έγιναν οι παρακάτω επισημάνσεις:
"Η πρώτη αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου που συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρά τη μεγάλη καθυστέρηση με την οποία ήλθε, σε αντίθεση με όσα είχε υποσχεθεί η δημοτική αρχή, περιλάμβανε μικρές βελτιώσεις σε σχέση με το ψηφισμένο από το Δεκέμβριο του 2014 αλλά, το σημαντικότερο, βασικές ελλείψεις που γεννούν πολλά ερωτηματικά.
Στην παρέμβαση της ΡΑΠ, εκ μέρους του Κ. Σπαρτινού έγιναν οι παρακάτω επισημάνσεις:
"Η πρώτη αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου που συζητήθηκε στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρά τη μεγάλη καθυστέρηση με την οποία ήλθε, σε αντίθεση με όσα είχε υποσχεθεί η δημοτική αρχή, περιλάμβανε μικρές βελτιώσεις σε σχέση με το ψηφισμένο από το Δεκέμβριο του 2014 αλλά, το σημαντικότερο, βασικές ελλείψεις που γεννούν πολλά ερωτηματικά.
Η
πολιτική αντίληψη της δημοτικής αρχής για τις απαραίτητες παρεμβάσεις στην πόλη
δεν υπονοείται πουθενά στο τεχνικό της πρόγραμμα. Απουσιάζουν πλήρως εγγραφές
σε σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων, τις αποκαταστάσεις εμβληματικών
κτηρίων της πόλης (Αρσάκειο, θέατρο «Απόλλων», εργοστάσιο Τέχνης) και
απαραίτητων μελετών συνδυασμένων με την φυσιογνωμία και την ανάπτυξη της πόλης
(το σύνολο του θαλασσίου μετώπου – προβλέπεται μόνο για το Ρίο – και όχι μόνο
του διεκδικούμενου από τον ΟΛΠΑ). Η
εκμετάλλευση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι ελάχιστη (μόνο 400.000€
νέες εγγραφές από ΕΣΠΑ/ΣΕΣ).
Τέλος,
η συζήτηση και η διαβούλευση με τις δημοτικές και τοπικές κοινότητες ήταν ευκαιριακή
και μόνο με ένα μέρος από αυτές. Ίσως για το λόγο αυτό η στοχευμένη κατανομή
των έργων στις διάφορες περιοχές του μεγάλου καλλικρατικού δήμου μας
χαρακτηρίζεται από σημαντικές - και όχι πάντα αυτονόητες - διαφοροποιήσεις.
Για
όλους τους παραπάνω λόγους και συνεκτιμώντας συγκεκριμένες επιμέρους βελτιώσεις
δώσαμε λευκή ψήφο, τόσο στην αναμόρφωση του Τεχνικού Προγράμματος όσο και στη
σχετική αναμόρφωση του Προϋπολογισμού.
Επιπλέον,
στην τελευταία συνεδρίαση ξαναζήσαμε το γνωστό σίριαλ της δημοτικής αρχής να
καταγγέλλει την Κυβέρνηση επί παντός του επιστητού και για όλες τις δικές της
αδυναμίες και αναποτελεσματικότητες. Έτσι, η δισέλιδη εισηγητική αναφορά του
αρμόδιου Αντιδημάρχου περιλάμβανε 1,5 σελίδα καταγγελία και μόλις μισή σελίδα
περιείχε κάποια προσεκτικά επιλεγμένα στοιχεία.
Αναγκαστήκαμε να θυμίσουμε στον Δήμαρχο και τη δημοτική αρχή ότι η σημερινή Κυβέρνηση σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και σε συνεννόηση μαζί του:
·
Προχωράει σε αποκατάσταση των γηπέδων της
Αγυιάς και περίφραξη του ανοιχτού κολυμβητηρίου μέσω της Γ.Γ. Αθλητισμού.
·
Εγγράφει πραγματικό κονδύλι, και πάλι μέσω της
Γ.Γ. Αθλητισμού, για την αποκατάσταση και επαναλειτουργία του γηπέδου των
Προσφυγικών (όχι 2000€ - κονδύλι κοροϊδία από την προηγούμενη Κυβέρνηση).
·
Έχει παραχωρήσει στον Δήμο κτίρια από τον
ΟΑΕΔ και συζητείται η παραχώρηση κι άλλων.
·
Παραχωρεί – μέσω του Υπ. Οικονομικών – το κτίριο
επί των οδών Μανιακίου – Κορίνθου για να λειτουργήσει ως παιδικός σταθμός.
·
Παραχωρεί – μέσω του Υπ. Μεταφορών – τον χώρο
του ΟΣΕ που έχει ζητηθεί για δημοτικό πάρκινγκ.
·
Προχωράει τη διαδικασία για τη νομική
διευθέτηση της οριστικής απόδοσης των 3,5 χλμ του θαλασσίου μετώπου στην πόλη,
και όχι των 350 μ που είχε αφήσει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Επίσης,
θα θέλαμε να του υποδείξουμε να εκμεταλλευτεί το νομοθετικό έργο της Κυβέρνησης
που δίνει δυνατότητες στην Τ.Α. ή αποκαθιστά ρυθμίσεις που είχαν καταργήσει οι
προηγούμενες.
Οι ουσιαστικές πρώτες τομές περιλαμβάνονται στον πρόσφατο Νόμο 4325/15 «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με τον οποίο γίνονται πράξη πολλές από τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και των φορέων της Αυτοδιοίκησης με μέτρα όπως:
Οι ουσιαστικές πρώτες τομές περιλαμβάνονται στον πρόσφατο Νόμο 4325/15 «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με τον οποίο γίνονται πράξη πολλές από τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και των φορέων της Αυτοδιοίκησης με μέτρα όπως:
-
Απαγόρευση της πολιτικής επιστράτευσης των
εργαζομένων στις απεργίες.
- Εξορθολογισμός του πειθαρχικού δικαίου και
περιορισμός της αργίας / Συμμετοχή των εργαζομένων στα πειθαρχικά συμβούλια.
-
Επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας.
-
Ουσιαστική ηλεκτρονική διακυβέρνηση και
εξυπηρέτηση του πολίτη.
Επίσης, επιλύει σοβαρά οικονομικά και διαχειριστικά
ζητήματα των ΟΤΑ, όπως:
·
Η παύση των ποινικών και πειθαρχικών διώξεων
εναντίον αιρετών και υπαλλήλων Ο.Τ.Α. σε περίπτωση μη άσκησης ένδικων μέσων σε
δευτεροβάθμιο επίπεδο, σε υποθέσεις εργατικών διαφορών.
·
Η δυνατότητα δανειοδότησης των Ο.Τ.Α. από το
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
·
Η παράταση της διάρκειας ισχύος του
προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2014.
Ακόμα περιέχονται άρθρα που εξασφαλίζουν τη λειτουργία
κοινωνικά ωφέλιμων δομών των ΟΤΑ, όπως για παράδειγμα :
·
Η συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων
Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ), των Κέντρων Διημέρευσης - Ημερήσιας
Φροντίδας (ΚΔΗΦ) και των Κέντρων
Στήριξης Ρομά και Ευπαθών Ομάδων.
·
Η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των
δημοτικών βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών μέσω της παράτασης των συμβάσεων
προσωπικού.
·
Η εξαίρεση από Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου
(Π.Υ.Σ.) των προσλήψεων προσωπικού με διάρκεια έως 8 μήνες για αντιμετώπιση
θεομηνιών, πλημμυρών ή καταστροφών
·
Η παράταση των 2μηνων συμβάσεων σε 3μηνες για
δράσεις πυρασφάλειας και ναυαγοσωστικής κάλυψης.
·
Τέλος λαμβάνεται μέριμνα για το προσωπικό των
ανώνυμων εταιριών των Ο.Τ.Α., οι οποίες λύονται για οποιονδήποτε λόγο, ώστε να
μεταφέρονται στον Δήμο ή σε ΝΠΔΔ του ίδιου δήμου και να
μην «πετιούνται» στο δρόμο, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.
Τέλος,
ο Νόμος επιλύει χρόνια προβλήματα εργασίας στους ΟΤΑ, όπως :
· Η απλούστευση
και επιτάχυνση διαδικασιών προσλήψεων εποχικού προσωπικού και συμβάσεων
μίσθωσης έργου, όπου δεν απαιτείται πλέον Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ).
· Η δυνατότητα
πρόσληψης προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες
ανταποδοτικού χαρακτήρα σε Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού και τα νομικά τους πρόσωπα.
Οι συμβάσεις αυτές εξαιρούνται από την υποχρέωση έγκρισης Υπουργικού Συμβουλίου
(ΠΥΣ).
· Η αυτοδίκαιη
κατάταξη των μουσικών των δήμων και των νομικών τους προσώπων στον κλάδο
μουσικών ΤΕ.
Πιστεύουμε ότι αυτά είναι μόνο η αρχή. Με τους
αγώνες των προοδευτικών δυνάμεων και των εργαζομένων των ΟΤΑ, με την ανατροπή
του Καλλικράτη, η Αυτοδιοίκηση θα γίνει πραγματικός πυλώνας εξουσίας στην
υπηρεσία του πολίτη".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς