Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Αιτία πολέμου η διέλευση της οδού από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς για να μην γίνουμε Διακοπτό

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο», αναφέρεται στο ψήφισμα του Δημ. Συμβουλίου Πατρέων.



Ψήφισμα από το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων για τη «νότια χάραξη» της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου


«Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο».

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε ψήφισμα που εκδόθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων, με αφορμή την νότια χάραξη της νέας Εθν. Οδού, που τέμνει τις περιοχές από το Μιντιλόγλι έως και πέρα από την Κ. Αχαγιά.

Ολόκληρο το ψήφισμα είναι το παρακάτω: 

«Η Ολυμπία οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβος μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη «νότια χάραξη» της Εθνικής Οδού Πατρών – Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.

Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Άκτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός, είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας.
 
Οι εξελίξεις με την Ολυμπία οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Περιορίζονται τα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ. αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα – Πύργο, Πύργο - Τσακώνα).

Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.

Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς