Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Ομιλία της Μαρίας Κανελλοπούλου στο Γ΄ Θερινό Τμήμα στις 3.9.2014 για τις διαγραφές των φοιτητών‏

Σε αυτό το λινκ θα δείτε την ομιλία της Μαρίας Κανελλοπούλου:

https://www.youtube.com/watch?v=Y4R8I2iyasw

Ομιλία της Βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρίας Κανελλοπούλου, στο Γ' Θερινό Τμήμα της Βουλής, για το σ/ν με τίτλο “Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις":

Στις 3/9/2014 η βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Μαρία Κανελλοπούλου τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια του Γ' Θερινού Τμήματος της Βουλής για το σ/ν με τίτλο “Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις". Συγκεκριμένα, η ομιλία της αναφέρθηκε στην τροπολογία για τη διαγραφή των λεγόμενων “αιώνιων” φοιτητών.

Οξεία ήταν η κριτική της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ για τον τρόπο που απαξιωτικά και ρατσιστικά χαρακτηρίζει η Κυβέρνηση τους φοιτητές αυτούς: “Επειδή χθες ακόμα συζητούσαμε το αντιρατσιστικό  νομοσχέδιο και το ρατσισμό στο δημόσιο λόγο, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην έκφραση «λιμνάζοντες φοιτητές», και αναρωτιέμαι ποιος σκέφθηκε αυτή την έκφραση ειδικού, απαξιωτικού βάρους! Παραπέμπει σε βρώμικα νερά, σε βάλτους και έλη, σε μόλυνση! Στην πραγματικότητα, το μόνο λιμνάζον εδώ, το λιμνάζον που δημιουργεί κοινωνικές τοξικότητες, είναι οι  πολιτικές σας. Και συνολικά, και στο χώρο της Παιδείας ειδικότερα.”

Επεσήμανε ότι πραγματικός σκοπός του νομοσχεδίου είναι η πειθάρχηση και ο εκφοβισμός όλων των φοιτητών και των φοιτητριών, η εντατικοποίηση των σπουδών τους. “Μέχρι τώρα οι φοιτητές έμπαιναν στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ξέροντας πως είχαν την ελευθερία, να σταματήσουν για ένα χρονικό διάστημα, για να εργαστούν επειδή είχαν οικονομική ανάγκη. Να φύγουν από την επαρχιακή πόλη που είχαν περάσει, επειδή δεν τα έβγαζαν πέρα, και να επιστρέψουν μια επόμενη χρονιά... Ποιος θα αμφισβητήσει την καθηγητική αυθαιρεσία, όταν επικρέμαται από πάνω του το ν+2 έτη; Ποιος θα τολμήσει να κάνει  κατάληψη όταν τον απειλεί το ν+2 έτη; Ποιος επιστήμονας θα αντιταχθεί αύριο στα Μνημόνια ή στα αφεντικά του, όταν εκπαιδεύεται από τα  φοιτητικά του χρόνια πως ο μόνος τρόπος για “να τη βγάλεις καθαρή” είναι να είσαι υπάκουος, να είσαι σιωπηλός και να γνέφεις διαρκώς “ναι”;”

Αναφέρθηκε στο δικαίωμα των φοιτητών να μπορούν να επιλέξουν παράλληλες σπουδές που αναγκαία στερούν χρόνο από τη φοίτησή τους, όπως σπουδές σχετικά με το θέατρο, τον κινηματογράφο, το χορό, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες.

“Εκπαραθυρώνονται, επειδή τελικά θέλουν να γευτούν μια στοιχειώδη ελευθερία, λίγο πριν βρεθούν  επίσημα και με πτυχίο άνεργοι και άνεργες, εξαιτίας της οικονομικής σας πολιτικής, να παρακαλούν για μισθούς πείνας, ενώ κάποιοι θα κερδίζουν από την υπεραξία της δουλειάς τους. Της μαύρης, της ανασφάλιστης, της αδήλωτης δουλειάς τους. Αυτό είναι κυρίως που ενοχλεί. ΄Οχι το μηδενικό κόστος κάποιων λίγων φοιτητών, αλλά η ελευθερία που τους έχει απομείνει.
-----------------------------------------------------------------------------
“Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Κρατάμε στα χέρια μας ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο οι κυβερνητικές τροπολογίες καταλαμβάνουν περισσότερες σελίδες από όσο οι σελίδες του ίδιου του Νομοσχεδίου. Παρ' όλο που θα έπρεπε μετά από δυόμισι χρόνια να έχουμε συνηθίσει αυτήν την πάγια τακτική της κυβέρνησης, δυσκολευόμαστε ακόμα να συμφιλιωθούμε  με την αντίληψη ευτελισμού των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Θα αναφερθώ μόνο στη μία τροπολογία σας, αυτήν με την οποία επιτίθεστε για άλλη μια φορά στο αυτοδιοίκητο των ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, επιμένοντας στις διαγραφές φοιτητών. Και επειδή χθες ακόμα συζητούσαμε το αντιρατσιστικό  νομοσχέδιο και το ρατσισμό στο δημόσιο λόγο, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην έκφραση «λιμνάζοντες φοιτητές». Αναρωτιέμαι ποιος σκέφθηκε αυτή την έκφραση ειδικού, απαξιωτικού βάρους! Παραπέμπει σε βρώμικα νερά, σε βάλτους και έλη, σε μόλυνση! Στην πραγματικότητα, το μόνο λιμνάζον εδώ, το λιμνάζον που δημιουργεί κοινωνικές τοξικότητες, είναι οι πολιτικές σας. Και συνολικά, και στο χώρο της Παιδείας ειδικότερα.  Επιμείναμε, κύριε Υπουργέ, στην Επιτροπή Μορφωτικών, εξηγώντας πως οι φοιτητές που θέλετε να διαγράψετε δεν κοστίζουν ουσιαστικά τίποτα στον προϋπολογισμό των Ιδρυμάτων, πως οι πιστώσεις από την Πολιτεία προς τα Ιδρύματα είναι δυνατόν να υπολογίζονται επί των ενεργών μόνο φοιτητών, ώστε να επιτευχθεί ο όποιος εξορθολογισμός, για τον οποίο τάχα ενδιαφέρεστε. Το ποιοι θα έπρεπε να θεωρηθούν ενεργοί φοιτητές, ήταν ένα θέμα που θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε ως ΣΥΡΙΖΑ, όμως εσείς επιδεικτικά αγνοήσατε όλα όσα σας είπαμε, καθώς και την τροπολογία που έχουμε καταθέσει, και επιμένετε στην άποψή σας περί διαγραφών. Δεν πρόκειται βέβαια για απλό Υπουργικό πείσμα. Ο Υπουργός είναι παλιός, είναι και αλλιώς, είναι και άριστος γνώστης της τακτικής στοχοποίησης συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλοι σκοποί από αυτούς που ρητά εκφέρονται. Όσο και αν διαρρηγνύει τα ιμάτιά του, το έχει κάνει με «επιτυχία» στο παρελθόν και το επαναλαμβάνει και τώρα με τους φοιτητές που καθυστερούν να πάρουν πτυχίο. Τους βάζει στο στόχαστρο, ενώ αυτό που πραγματικά στοχεύει  η πολιτική που ο κύριος Λοβέρδος υπηρετεί, είναι η πειθάρχηση και ο εκφοβισμός όλων των φοιτητών και των φοιτητριών, η εντατικοποίηση των σπουδών τους. Μέχρι τώρα οι φοιτητές έμπαιναν στις σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ξέροντας πως είχαν την ελευθερία να σταματήσουν για ένα χρονικό διάστημα για να εργαστούν επειδή είχαν οικονομική ανάγκη, να φύγουν από την επαρχιακή πόλη που είχαν περάσει επειδή δεν τα έβγαζαν πέρα και να επιστρέψουν μια επόμενη χρονιά. Ειρήσθω εν παρόδω. Στην Πάτρα, που μένω τα δυόμισι τελευταία χρόνια, μόνο στην δική μου πολυκατοικία πέντε διαμερίσματα είναι κενά από αντίστοιχους πέντε φοιτητές που αναγκάστηκαν να αναστείλουν τις σπουδές τους μέχρι να ορθοποδήσουν κάπως οικονομικά οι οικογένειές τους, δεδομένου ότι απουσιάζει και η φοιτητική εστία. Υπάρχουν γυναίκες που μια εγκυμοσύνη τις έκανε να διακόψουν προσωρινά τις σπουδές τους, να μεγαλώσουν το παιδί τους περιμένοντας ευνοϊκότερες συνθήκες για να συνεχίσουν. Υπάρχουν παιδιά που βρέθηκαν αντιμέτωπα με ένα δυστύχημα, με μια περιπέτεια υγείας, με μια αναπάντεχη οικογενειακή ή προσωπική τραγωδία και διέκοψαν προσωρινά. Σε αυτών των  φοιτητών τα μορφωτικά δικαιώματα το Υπουργείο αυτή τη στιγμή  επιτίθεται και ενοχλείται από τις ενστάσεις περί ακαδημαϊκής ελευθερίας, περί δικαιώματος να σπουδάσω με ότι ρυθμούς θέλω και μπορώ, εφόσον δεν κοστίζω. Βαφτίζονται λιμνάζοντες και εκπαραθυρώνονται από την δημόσια εκπαίδευση, επειδή έχουν προβλήματα που ήδη  έχω αναφέρει, αλλά και επειδή  ίσως θέλουν παράλληλα να ασχοληθούν και με άλλες σπουδές, να κάνουν ξένες γλώσσες, να ασχοληθούν με το θέατρο, τον κινηματογράφο, τον χορό, τη μουσική. Εκπαραθυρώνονται, επειδή τελικά θέλουν να γευτούν μια στοιχειώδη ελευθερία, λίγο πριν βρεθούν  επίσημα και με πτυχίο άνεργοι και άνεργες, εξαιτίας της οικονομικής σας πολιτικής, να παρακαλούν για μισθούς πείνας, ενώ κάποιοι θα κερδίζουν από την υπεραξία  της δουλειάς τους, της μαύρης, της ανασφάλιστης, της αδήλωτης δουλειάς τους. Αυτό είναι κυρίως που ενοχλεί. ΄Οχι το μηδενικό  κόστος κάποιων λίγων φοιτητών, αλλά η ελευθερία που τους έχει απομείνει! Ανησυχείτε, γιατί βλέπετε πως η φοιτητική νεολαία εξακολουθεί να επιμένει να ονειρεύεται. Εξακολουθεί να σκέφτεται παρά τα όσα τράβηξε στην εφηβεία της στο Λύκειο - εξεταστικό κέντρο. Τρομάζετε από το πόση αμφισβήτηση είναι δυνατόν να παραχθεί στα Πανεπιστήμια και στα  ΤΕΙ, και τρέχετε να προλάβετε τον ξεσηκωμό των νέων, που σας το λέω - αναπόφευκτα έρχεται. Και έτσι νομοθετείτε: Πρώτα την κατάργηση του ασύλου, μετά την εκλογή αποκλειστικά δικών σας, δοτών ακαδημαϊκών στη διοίκηση των Ιδρυμάτων, τώρα την περικοπή του δικαιώματος στη φοίτηση, στη μόρφωση, των νεολαίων που αρνούνται να γίνουν υπάκουα μηχανάκια στους ρυθμούς που το Υπουργείο απαιτεί. Ποιος θα αμφισβητήσει την καθηγητική αυθαιρεσία, όταν επικρέμαται από πάνω του το ν+2 έτη; Ποιος θα τολμήσει να κάνει  κατάληψη όταν τον απειλεί το ν+2 έτη; Ποιος επιστήμονας θα αντιταχθεί αύριο στα Μνημόνια ή στα αφεντικά του, όταν εκπαιδεύεται από τα  φοιτητικά του χρόνια πως ο μόνος τρόπος για "να τη βγάλεις καθαρή" είναι να είσαι υπάκουος, να είσαι σιωπηλός και να γνέφεις διαρκώς “ναι”; Υποθέτω, ο Υπουργός ετοιμάζεται κιόλας να ξιφουλκήσει, αναμασώντας  το γνωστό του τροπάριο "για την Αριστερά που φταίει για όλα”, όπως το συνηθίζει. “Εσείς  θέλετε τους φοιτητές μας τεμπέληδες, ανεπρόκοπους, φασαριόζους, να βρίζουν, να σπαν, να απειλούν. Θέλετε πανεπιστήμια ξέφραγα αμπέλια.” ΄Οχι! Εμείς στην Αριστερά, όταν αναφερόμαστε στην προκοπή, θέλουμε την προκοπή της κοινωνίας και όχι την προκοπή των λίγων που πατούν στα σκυμμένα  κεφάλια των πολλών.  Εμείς στην Αριστερά, θέλουμε την φασαρία της ζωής, την πολυχρωμία της, τον πολύβουο και ανήσυχο πλούτο της ανθρωπιάς και της σκέψης του καθενός και της καθεμιάς, που επάξια κατέχουν ή που διεκδικούν τον τίτλο του πολίτη, και όχι την ησυχία του πλήθους και τη σιωπή των παθητικών καταναλωτών, των έτοιμων λύσεων. Για να τελειώνω, εμείς στην Αριστερά αγαπάμε τους νέους, τους εμπιστευόμαστε. Δεν θέλουμε να τους γεράσουμε πριν την ώρα τους. Δεν τους φοβόμαστε. Τους κοιτάμε στα μάτια, ελπίζουμε σ΄αυτούς και θέλουμε να είμαστε δίπλα και μαζί τους και όχι απέναντί τους.

Ευχαριστώ πολύ.”

Ομιλία της Βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Μαρίας Κανελλοπούλου, στο Γ' Θερινό Τμήμα της Βουλής, για το σ/ν με τίτλο “Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις":

“Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Κρατάμε στα χέρια μας ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο οι κυβερνητικές τροπολογίες καταλαμβάνουν περισσότερες σελίδες από όσο οι σελίδες του ίδιου του Νομοσχεδίου. Παρ' όλο που θα έπρεπε μετά από δυόμισι χρόνια να έχουμε συνηθίσει αυτήν την πάγια τακτική της κυβέρνησης, δυσκολευόμαστε ακόμα να συμφιλιωθούμε  με την αντίληψη ευτελισμού των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Θα αναφερθώ μόνο στη μία τροπολογία σας, αυτήν με την οποία επιτίθεστε για άλλη μια φορά στο αυτοδιοίκητο των ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, επιμένοντας στις διαγραφές φοιτητών. Και επειδή χθες ακόμα συζητούσαμε το αντιρατσιστικό  νομοσχέδιο και το ρατσισμό στο δημόσιο λόγο, δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην έκφραση «λιμνάζοντες φοιτητές». Αναρωτιέμαι ποιος σκέφθηκε αυτή την έκφραση ειδικού, απαξιωτικού βάρους! Παραπέμπει σε βρώμικα νερά, σε βάλτους και έλη, σε μόλυνση! Στην πραγματικότητα, το μόνο λιμνάζον εδώ, το λιμνάζον που δημιουργεί κοινωνικές τοξικότητες, είναι οι πολιτικές σας. Και συνολικά, και στο χώρο της Παιδείας ειδικότερα.  Επιμείναμε, κύριε Υπουργέ, στην Επιτροπή Μορφωτικών, εξηγώντας πως οι φοιτητές που θέλετε να διαγράψετε δεν κοστίζουν ουσιαστικά τίποτα στον προϋπολογισμό των Ιδρυμάτων, πως οι πιστώσεις από την Πολιτεία προς τα Ιδρύματα είναι δυνατόν να υπολογίζονται επί των ενεργών μόνο φοιτητών, ώστε να επιτευχθεί ο όποιος εξορθολογισμός, για τον οποίο τάχα ενδιαφέρεστε. Το ποιοι θα έπρεπε να θεωρηθούν ενεργοί φοιτητές, ήταν ένα θέμα που θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε ως ΣΥΡΙΖΑ, όμως εσείς επιδεικτικά αγνοήσατε όλα όσα σας είπαμε, καθώς και την τροπολογία που έχουμε καταθέσει, και επιμένετε στην άποψή σας περί διαγραφών. Δεν πρόκειται βέβαια για απλό Υπουργικό πείσμα. Ο Υπουργός είναι παλιός, είναι και αλλιώς, είναι και άριστος γνώστης της τακτικής στοχοποίησης συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν άλλοι σκοποί από αυτούς που ρητά εκφέρονται. Όσο και αν διαρρηγνύει τα ιμάτιά του, το έχει κάνει με «επιτυχία» στο παρελθόν και το επαναλαμβάνει και τώρα με τους φοιτητές που καθυστερούν να πάρουν πτυχίο. Τους βάζει στο στόχαστρο, ενώ αυτό που πραγματικά στοχεύει  η πολιτική που ο κύριος Λοβέρδος υπηρετεί, είναι η πειθάρχηση και ο εκφοβισμός όλων των φοιτητών και των φοιτητριών, η εντατικοποίηση των σπουδών τους. Μέχρι τώρα οι φοιτητές έμπαιναν στις σχολές της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ξέροντας πως είχαν την ελευθερία να σταματήσουν για ένα χρονικό διάστημα για να εργαστούν επειδή είχαν οικονομική ανάγκη, να φύγουν από την επαρχιακή πόλη που είχαν περάσει επειδή δεν τα έβγαζαν πέρα και να επιστρέψουν μια επόμενη χρονιά. Ειρήσθω εν παρόδω. Στην Πάτρα, που μένω τα δυόμισι τελευταία χρόνια, μόνο στην δική μου πολυκατοικία πέντε διαμερίσματα είναι κενά από αντίστοιχους πέντε φοιτητές που αναγκάστηκαν να αναστείλουν τις σπουδές τους μέχρι να ορθοποδήσουν κάπως οικονομικά οι οικογένειές τους, δεδομένου ότι απουσιάζει και η φοιτητική εστία. Υπάρχουν γυναίκες που μια εγκυμοσύνη τις έκανε να διακόψουν προσωρινά τις σπουδές τους, να μεγαλώσουν το παιδί τους περιμένοντας ευνοϊκότερες συνθήκες για να συνεχίσουν. Υπάρχουν παιδιά που βρέθηκαν αντιμέτωπα με ένα δυστύχημα, με μια περιπέτεια υγείας, με μια αναπάντεχη οικογενειακή ή προσωπική τραγωδία και διέκοψαν προσωρινά. Σε αυτών των  φοιτητών τα μορφωτικά δικαιώματα το Υπουργείο αυτή τη στιγμή  επιτίθεται και ενοχλείται από τις ενστάσεις περί ακαδημαϊκής ελευθερίας, περί δικαιώματος να σπουδάσω με ότι ρυθμούς θέλω και μπορώ, εφόσον δεν κοστίζω. Βαφτίζονται λιμνάζοντες και εκπαραθυρώνονται από την δημόσια εκπαίδευση, επειδή έχουν προβλήματα που ήδη  έχω αναφέρει, αλλά και επειδή  ίσως θέλουν παράλληλα να ασχοληθούν και με άλλες σπουδές, να κάνουν ξένες γλώσσες, να ασχοληθούν με το θέατρο, τον κινηματογράφο, τον χορό, τη μουσική. Εκπαραθυρώνονται, επειδή τελικά θέλουν να γευτούν μια στοιχειώδη ελευθερία, λίγο πριν βρεθούν  επίσημα και με πτυχίο άνεργοι και άνεργες, εξαιτίας της οικονομικής σας πολιτικής, να παρακαλούν για μισθούς πείνας, ενώ κάποιοι θα κερδίζουν από την υπεραξία  της δουλειάς τους, της μαύρης, της ανασφάλιστης, της αδήλωτης δουλειάς τους. Αυτό είναι κυρίως που ενοχλεί. ΄Οχι το μηδενικό  κόστος κάποιων λίγων φοιτητών, αλλά η ελευθερία που τους έχει απομείνει! Ανησυχείτε, γιατί βλέπετε πως η φοιτητική νεολαία εξακολουθεί να επιμένει να ονειρεύεται. Εξακολουθεί να σκέφτεται παρά τα όσα τράβηξε στην εφηβεία της στο Λύκειο - εξεταστικό κέντρο. Τρομάζετε από το πόση αμφισβήτηση είναι δυνατόν να παραχθεί στα Πανεπιστήμια και στα  ΤΕΙ, και τρέχετε να προλάβετε τον ξεσηκωμό των νέων, που σας το λέω - αναπόφευκτα έρχεται. Και έτσι νομοθετείτε: Πρώτα την κατάργηση του ασύλου, μετά την εκλογή αποκλειστικά δικών σας, δοτών ακαδημαϊκών στη διοίκηση των Ιδρυμάτων, τώρα την περικοπή του δικαιώματος στη φοίτηση, στη μόρφωση, των νεολαίων που αρνούνται να γίνουν υπάκουα μηχανάκια στους ρυθμούς που το Υπουργείο απαιτεί. Ποιος θα αμφισβητήσει την καθηγητική αυθαιρεσία, όταν επικρέμαται από πάνω του το ν+2 έτη; Ποιος θα τολμήσει να κάνει  κατάληψη όταν τον απειλεί το ν+2 έτη; Ποιος επιστήμονας θα αντιταχθεί αύριο στα Μνημόνια ή στα αφεντικά του, όταν εκπαιδεύεται από τα  φοιτητικά του χρόνια πως ο μόνος τρόπος για "να τη βγάλεις καθαρή" είναι να είσαι υπάκουος, να είσαι σιωπηλός και να γνέφεις διαρκώς “ναι”; Υποθέτω, ο Υπουργός ετοιμάζεται κιόλας να ξιφουλκήσει, αναμασώντας  το γνωστό του τροπάριο "για την Αριστερά που φταίει για όλα”, όπως το συνηθίζει. “Εσείς  θέλετε τους φοιτητές μας τεμπέληδες, ανεπρόκοπους, φασαριόζους, να βρίζουν, να σπαν, να απειλούν. Θέλετε πανεπιστήμια ξέφραγα αμπέλια.” ΄Οχι! Εμείς στην Αριστερά, όταν αναφερόμαστε στην προκοπή, θέλουμε την προκοπή της κοινωνίας και όχι την προκοπή των λίγων που πατούν στα σκυμμένα  κεφάλια των πολλών.  Εμείς στην Αριστερά, θέλουμε την φασαρία της ζωής, την πολυχρωμία της, τον πολύβουο και ανήσυχο πλούτο της ανθρωπιάς και της σκέψης του καθενός και της καθεμιάς, που επάξια κατέχουν ή που διεκδικούν τον τίτλο του πολίτη, και όχι την ησυχία του πλήθους και τη σιωπή των παθητικών καταναλωτών, των έτοιμων λύσεων. Για να τελειώνω, εμείς στην Αριστερά αγαπάμε τους νέους, τους εμπιστευόμαστε. Δεν θέλουμε να τους γεράσουμε πριν την ώρα τους. Δεν τους φοβόμαστε. Τους κοιτάμε στα μάτια, ελπίζουμε σ΄αυτούς και θέλουμε να είμαστε δίπλα και μαζί τους και όχι απέναντί τους.

Ευχαριστώ πολύ.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς