Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Β. Χατζηλάμπρου: Είστε πολύ μέσα στη λάσπη και είμαστε σε άλλη κατεύθυνση


Η ομιλία του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Χατζηλάμπρου στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών



Καλεστήκαμε από τον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Επικρατείας για το πού είναι τα πεδία στα οποία θα μπορούσε να υπάρχει συναίνεση και συζήτηση. Πού είναι αυτά τα πεδία; Από τη συζήτηση εδώ μέσα προκύπτει ότι ένα μεγάλο θέμα είναι τα Μετοχικά Ταμεία των εργαζόμενων στις Ένοπλες Δυνάμεις και στα σώματα ασφαλείας. Πού υπάρχει εκεί το πρόβλημα; Ενώ «κουρεύτηκαν» με το PSI, πιάνοντας τα τελευταία από τα προβλήματά τους, γιατί τα προβλήματά τους αρχίζουν από τις ενοποιήσεις Χωροφυλακής και Αστυνομίας και έχουν μια ιστορία, όπου ο δικομματισμός επί σειρά χρόνων –από το ’87 ξεκινώντας– έχει κάνει πολλές παρεμβάσεις αφήνοντάς τες όλες στη μέση – και πάρα πολλές παρεμβάσεις σε προεκλογικό χρόνο, πάρα πολλές τέτοιες. 

Τα τελευταία τους προβλήματα ποια ήταν; Ένα μεγάλο «κούρεμα» των διαθεσίμων, τα οποία ήταν υποχρεωμένα να έχουν στην Τράπεζα της Ελλάδας και τους ανακοινώθηκε εκ των υστέρων ότι δεν υπάρχουν αυτά τα διαθέσιμα. Και βεβαίως, πολλά άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τους πόρους που είχαν και δεν έχουν. Και αντί να πάμε να αντιμετωπίσουμε αυτά, λένε: ενοποιούνται και μπαίνει το «αξιόμαχο» για να μετριάσει λίγο την κατάσταση. Δεν έχουμε ακούσει ακόμα μία κουβέντα τι εκτιμάτε με την έννοια του «αξιόμαχου». Το μόνο που μπορούμε να φανταστούμε είναι ότι, φοβούμενοι πως θα υπάρξει κύμα αθρόας αποχώρησης, θα βάλετε φραγμό σε αυτό, ώστε να μην καταρρεύσουν εκείνη τη στιγμή. Μόνο αυτό καταλαβαίνουμε: ότι θα πείτε «μόνο το 10% θα βγει ή το 5%». Μόνο αυτό μπορούμε να φανταστούμε. Δεν μπορούμε να φανταστούμε κάτι άλλο για το «αξιόμαχο». 

Το «αξιόμαχο» σας καλέσαμε να το πάρετε υπόψη σας όταν «κόβατε» τους μισθούς, σας καλέσαμε να το πάρετε υπόψη σας στα ζητήματα τα εξοπλιστικά, σας καλέσαμε να το πάρετε υπόψη σας στη δομή δυνάμεων, σας καλέσαμε να το πάρετε υπόψη σας σε χίλιες δύο περιπτώσεις και έρχεστε να το θέσετε τώρα στο ζήτημα των Μετοχικών Ταμείων. Γιατί; Πώς; Εξηγείστε το. Τι είναι το «αξιόμαχο»; Τι θα γίνει εκεί; Αυτοί που θέλουν να «βγουν», δεν θα μπορούν. Αυτό θα γίνει. 

Προχωράμε: Πού αλλού μπορεί να υπάρχει συναίνεση; Στην αξιολόγηση. Βγάλτε τον όρο για το 15%, που συμπίπτει ακριβώς με το ποσοστό του κόσμου που θα «βγει έξω», και να συζητήσουμε ένα σύστημα αξιολόγησης. Θέλετε να το κάνουμε έτσι; Όχι. «Μνημονιακή υποχρέωση το 15%». Γιατί; Για να συμπέσει με τις 15.000 που είναι να «βγουν έξω» από τις υπηρεσίες. Για αυτό δέχεστε και αυτό το κύμα ανυπακοής από τους δημόσιους υπάλληλους, και πολύ καλά κάνουν. Ποιος να βαθμολογήσει τον συνάδελφό του που μαζί τραβάνε το κάρο; Χωρίς να νιώθουν πως είναι στη λάσπη. Γιατί το είπατε αυτό για τη λάσπη. Σας ξέφυγε. 

Όσοι τραβάν το κάρο νιώθουν ότι είναι τιμώμενα πρόσωπα σε αυτή την πατρίδα. Εσείς λέτε για λάσπη. Η πολλή λάσπη είναι οι τροπολογίες που φέρνετε. Που τις φέρνετε με έναν ορισμένο τρόπο και δεν παίρνει χαμπάρι η Βουλή ποιον εξυπηρετούν κάθε φορά. 

Και όταν το παίρνει είδηση, να μια συναίνεση που βρέθηκε σήμερα στην αίθουσα: η απόσυρση της τροπολογίας που αφορούσε το αφορολόγητο πιστωτικού ιδρύματος. Να η συναίνεση. Το αποσύρατε. Δεν δώσατε και εξηγήσεις γιατί αποσύρατε αυτή την τροπολογία. Να τα επίπεδα της συναίνεσης.
Πού αλλού μπορούσαμε να είχαμε συναίνεση; Στο να λύναμε το ζήτημα με τις καθαρίστριες. Και θα έδειχνε και ευαισθησία. 

Πού αλλού θα μπορούσε να υπάρχει συναίνεση; Τέθηκε το ζήτημα του Πόθεν Έσχες από τον πρώην πρόεδρο της Βουλής (σ.σ. τον κ. Κακλαμάνη). Και τι απαντήθηκε; Αφού ο άνθρωπος είπε ότι δεν νοείται στο νόμο που φτιάξαμε και ο οποίος εξελίσσεται και προσπαθεί να απαντήσει στο ποιος έχει πάρει και ποιος δεν έχει πάρει, και ζητάει περαιτέρω δημοσιότητα και να ανοίξουν λογαριασμοί… 

Ποια ήταν η απάντησή σας; Αν αποτελεί ή δεν αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση. Και είπατε ότι έχετε και το αγγλικό κείμενο. Δεν φέρνατε τα αγγλικά κείμενα να τα ψηφίζουμε κατευθείαν…
Υπάρχει τρόπος να επιδιώξουμε συναίνεση στη βάση των μνημονιακών υποχρεώσεων; Αυτές τις υποχρεώσεις τις έχετε υπογράψει εσείς. Είναι μέρος από τη «λάσπη» για την οποία κάνετε λόγο. 

Πού αλλού θα μπορούσε να υπάρξει συναίνεση; Στο ζήτημα του προέδρου, λέτε. Μα εσείς θέλετε πρόεδρο ο οποίος να υπογράφει πολιτικές επιστρατεύσεις, 23 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου... Πού θα τον βρείτε αυτόν τον πρόεδρο και θέλετε να τον βρούμε παρέα; Δεν μπορούμε να τον βρούμε αυτόν τον πρόεδρο, είτε είναι από το χώρο της ΝΔ ή από το χώρο της Αριστεράς. Θέλετε να έχει ορισμένα «προσόντα» ο πρόεδρος. Με τέτοιες προδιαγραφές δεν θα τον βρείτε εύκολα. Πρέπει να μπει και αυτός στη λάσπη για το κάρο. Κι αυτό που μας είπατε εδώ είναι να μπούμε όλοι μαζί μέσα. 

Όχι, δεν υπάρχει λόγος να μπούμε. Αν υπάρχει ελπίδα για την πατρίδα είναι να βρεθούν κάποιοι απέξω και να πούνε «θα το παλέψουμε αλλιώς». Είναι δύσκολη η διαδρομή αυτή. Γιατί; Γιατί τα μηνύματα και τα μαντάτα γύρω-γύρω… Κι ήταν χαρούμενος ο κ. υπουργός των Οικονομικών και μας είπε ότι είναι σε προοδευτική κατεύθυνση όλα αυτά και να τα ψηφίσουμε για να βγούμε σε έναν κόσμο που είναι πιο ευλύγιστος. Πιο ευλύγιστος είναι ο κόσμος γύρω μας; Για σκεφτείτε το λιγάκι; 

Ο θριαμβεύων μερκελισμός ερείπια γεννάει. Ο μισός Νότος είναι στην κατάσταση που βρίσκεται. Να πάμε προς τη Μέση Ανατολή; Να πάμε για τη στάση της χώρας μας απέναντι στο Ισραήλ; Να γίνεται η καταστροφή που γίνεται στη Γάζα και να μην έχει βγει μια ανακοίνωση ουσιαστική από το υπουργείο Εξωτερικών; Και να είναι μόνο, όλες οι ανακοινώσεις της ΕΕ, στο στυλ «έχει και το Ισραήλ το δικαίωμα της άμυνας». Οι άλλοι έχουν το δικαίωμα της αντίστασης; 

Είμαστε ένας λαός που φέρουμε το δικαίωμα της αντίστασης. Το φέρουμε στο DNA μας, κατά τους ποιητές μας. Πού ‘ντο αυτό; Λέω, λοιπόν, σε κάθε περίπτωση, αν επιδιώκετε συναίνεση, να καταλάβετε ότι είστε πολύ μέσα στη λάσπη με το κάρο και κάποιοι άλλοι είναι σε άλλη κατεύθυνση. Ευχαριστώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς