Να μην προχωρήσει το Υπουργείο Οικονομικών
στην κατάργηση του Τελωνείου που εδρεύει στο Λιμένα Πλατυγιαλίου Αστάκου, όπως
φημολογείται το τελευταίο χρονικό διάστημα, ζητά με επιστολή του στον Υπουργό
Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος
Κατσιφάρας.
Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο κ. Κατσιφάρας,
«Δεν είναι δυνατόν να πλήττεται βαρύτατα η οικονομία, η εξωστρέφεια και η
αναπτυξιακή ικανότητα της Αιτωλοακαρνανίας και κατ’ επέκταση ολόκληρης της
Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στο όνομα μιας οριζόντιας δημοσιονομικής
προσαρμογής και μιας τυφλής εξοικονόμησης πόρων» και υπογραμμίζει την κομβική
σημασία που έχει η συνέχιση της λειτουργίας του Τελωνείου Αστακού όχι μόνο για
την περιοχή και τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη τη Χώρα.
Αναλυτικά η επιστολή του Περιφερειάρχη
Δυτικής Ελλάδας Απόστολου Κατσιφάρα έχει ως εξής:
«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Στην περιοχή μας υπάρχει έντονη φημολογία
περί καταργήσεως του Τελωνείου του Λιμένα Πλατυγιαλίου Αστάκου, στο πλαίσιο της
αναδιοργάνωσης διαφόρων Δημόσιων Υπηρεσιών.
Το συγκεκριμένο ενδεχόμενο έχει αναστατώσει
την τοπική κοινωνία και ιδίως τον επιχειρηματικό κόσμο της Αιτωλοακαρνανίας, ο
οποίος μετά την κατάργηση του Τελωνείου Αγρινίου, πρόκειται να δεχθεί ένα ακόμα
ισχυρό πλήγμα με την κυοφορούμενη κατάργηση του Τελωνείου Αστακού.
Δεν είναι δυνατόν να πλήττεται βαρύτατα η
οικονομία, η εξωστρέφεια και η αναπτυξιακή ικανότητα της Αιτωλοακαρνανίας και
κατ’ επέκταση ολόκληρης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, στο όνομα μιας
οριζόντιας δημοσιονομικής προσαρμογής και μιας τυφλής εξοικονόμησης πόρων.
Το Τελωνείο Αστακού είναι κομβικής σημασίας
όχι μόνο για την περιοχή και τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και για ολόκληρη τη Χώρα,
αφού εδρεύει στο Λιμένα του Πλατυγιαλίου Αστακού που:
- αποτελεί Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου (τη μοναδική στη Χώρα),
- αποτελεί Ελεύθερη Βιομηχανική Περιοχή με λιμάνι (τη μοναδική στη Χώρα), και
- διαθέτει Σταθμό Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου (από τους λίγους που διαθέτει η Χώρα).
Είναι προφανές ότι τυχόν κατάργηση του
Τελωνείου Αστακού και μεταφορά των αρμοδιοτήτων του 50 χλμ. πιο μακριά, στο
Τελωνείο Μεσολογγίου, θα συνιστούσε βαρύ πλήγμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της
ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού και την εν γένει αναπτυξιακή δραστηριότητα στη
Δυτική Ελλάδα, καθώς σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία για τη Χώρα μας, θα πρέπει
οχήματα, φορτία και ανθρώπινο δυναμικό να μετακινούνται προς το Μεσολόγγι,
επιφέροντας επιπλέον δυσβάστακτο κόστος, ενώ ακόμα και η επίλυση μικρών και
καθημερινών ζητημάτων που προκύπτουν από τη διαχείριση της Ελεύθερης Ζώνης της
ΝΑΒΙΠΕ θα καταστεί εξαιρετικά δυσχερής.
Επιπλέον, κινδυνεύουν με ματαίωση σημαντικές
επενδύσεις που προγραμματίζονται στο Λιμάνι στο άμεσο μέλλον. Σύμφωνα με την
ενημέρωση που έχουμε από την εταιρεία ΑΚΑΠΟΡΤ Α.Ε., που διαχειρίζεται τη ΝΑΒΙΠΕ
Πλατυγιαλίου Αστακού, υπάρχει ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω των μεγάλων
αποθηκευτικών χώρων και των λοιπών προνομίων που προσφέρει η Ελεύθερη Ζώνη της
ΝΑΒΙΠΕ. Μάλιστα μας ενημέρωσε πως υπάρχουν ήδη προχωρημένες συνομιλίες με
συγκεκριμένους ομίλους εταιρειών. Όμως, βασική απαίτηση των εν λόγω επενδυτών
για την υπογραφή συμφωνιών είναι η 24ωρη λειτουργία Τελωνείου εντός της ΝΑΒΙΠΕ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσουμε την
επικείμενη εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής
Ελλάδας, που καθιστά το Λιμάνι Πλατυγιαλίου Αστακού στρατηγικής σημασίας και τη
λειτουργία του Τελωνείου του επιβεβλημένη, καθώς:
- Είναι η μοναδική περιοχή που έχει τις προδιαγραφές (Ελεύθερη ΒΙΠΕ, Λιμάνι) να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των εταιρειών που θα αναλάβουν τις εργασίες εξόρυξης, αποθήκευσης και μεταφοράς.
- Ήδη, η εταιρεία ΑΚΑΠΟΡΤ Α.Ε., που διαχειρίζεται τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού, έχει πάρει έγκριση για κατασκευή αποθηκών φυσικού αερίου στην Ελεύθερη Ζώνη και σύντομα πρόκειται να αρχίσει η κατασκευή τους, ενός υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από άλλους επενδυτές για τέτοιου είδους επενδύσεις στην περιοχή.
Τέλος, πιστεύουμε ότι και από πλευράς
δημοσιονομικών δεικτών, τυχόν κατάργηση του Τελωνείου Αστακού δεν θα έχει
θετικά αποτελέσματα δεδομένου ότι:
- Το Τελωνείο Αστακού λειτουργεί με το ελάχιστο προσωπικό των 4 συνολικά υπαλλήλων.
- Μετά το Τελωνείο Πατρών, το Τελωνείο Αστακού είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε εισπράξεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Ιδιαίτερα μετά την κατάργηση των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών στην Αμφιλοχία, το Τελωνείο Αστακού έχει σημειώσει τριπλάσιες εισπράξεις από το έτερο τελωνείο στην Αιτωλοακαρνανία, αυτό στο Μεσολόγγι.
- Η επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου από τη λειτουργία του Τελωνείου Αστακού είναι ελάχιστη, αφού επιβαρύνεται μόνο με τα τηλεφωνικά έξοδα, ενώ τα λοιπά λειτουργικά έξοδα (κτιριακή υποδομή, ΔΕΗ, καθαρισμός, συντήρηση εγκαταστάσεων, τεχνική υποστήριξη, κλπ.) παρέχονται δωρεάν από την ΑΚΑΠΟΡΤ Α.Ε., που διαχειρίζεται τη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου Αστακού.
Κύριε Υπουργέ,
Ο στόχος της αναδιάρθρωσης των Δημόσιων
Υπηρεσιών και της επίτευξης συγκεκριμένων δημοσιονομικών αποτελεσμάτων, δεν πρέπει
να γίνεται εις βάρος των αναπτυξιακών προοπτικών μιας κοινωνίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο έχει επενδύσει
εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να υλοποιηθεί η ΝΑΒΙΠΕ στο Πλατυγιάλι
Αστακού. Και όλα αυτά τα χρόνια, το Τελωνείο Αστακού έχει συμβάλει σημαντικά
στην ανάπτυξή της και στην οικονομική ζωή της περιοχής μας.
Σας ζητούμε λοιπόν να μην προχωρήσετε στην
κατάργηση του Τελωνείου Αστακού, η οποία στο όνομα αμφίβολων δημοσιονομικών
αποτελεσμάτων, θα υποβαθμίσει τη λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης της ΝΑΒΙΠΕ
Αστακού Πλατυγιαλίου, θα πλήξει την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια της
Δυτικής Ελλάδας και θα υπονομεύσει τις όποιες προσπάθειες προσέλκυσης
επενδύσεων στην περιοχή».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς