Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Ο Γ. Δημαράς προανήγγειλε ότι θα κινηθεί πολιτικά, ποινικά και αστικά εναντίον του ΟΛΠΑ

Στιγμιότυπο από την συνέντευξη.


Στην καταγγελία ότι το λιμάνι της Πάτρας χάνει το εμπορικό του τμήμα εξαιτίας της αμέλειας του ΟΛΠΑ, με  αποτέλεσμα να δέχεται η πόλη άλλο ένα σημαντικό πλήγμα στην αναπτυξιακή της προοπτική  και να χάνει τη δυνατότητα πολλών νέων θέσεων εργασίας, προχώρησε χθες ο Δήμαρχος της Πάτρας Γιάννης Δημαράς.

Ο κ. Δημαράς, χαρακτήρισε παράλληλα το σχέδιο του ΟΛΠΑ  αναποτελεσματικό και  αλλοπρόσαλλο ενώ προανήγγειλε ότι θα κινηθεί πολιτικά, ποινικά και αστικά εναντίον του ΟΛΠΑ και των μελών του Διοικητικού του Συμβουλίου για την μονομερή ακύρωση της προγραμματικής σύμβασης για την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος:

ΧΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

«Έχουν περιέλθει σε γνώση μου στοιχεία σύμφωνα με τα οποία, με ευθύνη της Διοίκησης του ΟΛΠΑ και του Υπουργείου Ναυτιλίας, χάνεται το Εμπορικό Τμήμα του νέου λιμανιού της Πάτρας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, όχι μόνο δεν χρηματοδοτεί το έργο, αλλά καταλογίζει στον ΟΛΠΑ και ένα ποσό της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ για χρήματα που η Ε.Ε. έδωσε  για την κατασκευή του νέου λιμανιού και τα οποία δεν όφειλε να τα δώσει.

Το έργο εντάχθηκε, για χρηματοδότηση, με την προϋπόθεση ότι ένα κομμάτι της χρηματοδότησης θα καλύπτεται από την Ε.Ε. και το υπόλοιπο από τα έσοδα της λειτουργίας του εμπορικού τμήματος.

Οι ευθύνες ανήκουν στον ΟΛΠΑ και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας γιατί καθυστέρησαν  επί ένα χρόνο την μετεγκατάσταση από το παλιό στο νέο λιμάνι και ως εκ τούτου υπήρξε  απώλεια εσόδων εκατομμυρίων ευρώ, εξαιτίας της προχειρότητας με την οποία αντιμετώπισαν το θέμα, καθώς δεν είχαν μεριμνήσει για τους διαγωνισμούς για προμήθεια εξοπλισμού, πινακίδων σήμανσης, κλπ.

Ενώ λοιπόν έπρεπε να ασχολούνται με το Εμπορικό Τμήμα, αυτοί  το εγκατέλειψαν με αποτέλεσμα μια μεγάλη απώλεια όχι μόνο για την πόλη αλλά και για τη χώρα καθώς το λιμάνι της Πάτρας είναι η πύλη προς τη δύση.

Αυτό σημαίνει απώλεια πολλών θέσεων εργασίας, πολλών περισσότερων από αυτές που συντηρεί σήμερα το λιμάνι, με την υπάρχουσα λειτουργία του.

Επίσης σημαίνει στέρηση ανάπτυξης για την πόλη. Αν  δεν έχει το λιμάνι εμπορικό τμήμα, τίθεται ζήτημα και για την αναγκαιότητα της γραμμής του τρένου, καθώς όλες οι μελέτες και οι συζητήσεις που έχουν γίνει περιστρέφονται γύρω από τη διέλευση του τρένου από το λιμάνι και την  σύνδεσή του με το εμπορικό του τμήμα. 

Αυτό δεν το σκέφτονται;

Με τι ασχολούνται αντί να ασχολούνται με αυτό το σημαντικό θέμα;
Ο ΟΛΠΑ και το Υπουργείο Ναυτιλίας ασχολούνται με το πώς θα ακυρώσουν τις αποφάσεις του 2010, οπότε και υπεγράφη το πρωτόκολλο συνεργασίας και του 2012 οπότε και υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης.

Ενώ ο ΟΛΠΑ έλεγε ότι δεν χρειάζεται τα 3,5 χιλιόμετρα για λιμενική δραστηριότητα, όταν είχε το λιμάνι διπλάσια κίνηση από σήμερα, τώρα έρχεται και λέει ότι χρειάζεται από τα 3,5 χλμ τα 3.150 μ.

Και στα 350 μέτρα που αποχαρακτηρίζει, βάζει και λειτουργίες χερσαίας λιμενικής ζώνης, όπως π.χ. η διέλευση φορτηγών, φορτίων κλπ.  που στην ουσία καταργούν και τον αποχαρακτηρισμό.

Αυτή η λογική είναι πρόχειρη, αναποτελεσματική και  αλλοπρόσαλλη.

Με  το νέο λιμάνι όπου δεν προβλέπεται να γίνει εμπορικό τμήμα, και με το τμήμα μετά το  Μώλο έως το Μείλιχο να το σχεδιάζουν, ΟΛΠΑ και ΤΑΙΠΕΔ, για Μαρίνα,  η εμπορική δραστηριότητα «κλείνει», τα μεταφορικά  τέλη αυξάνονται  με αποτέλεσμα να πλήττονται οι  βιομηχανίες της Πάτρας και να  χάνονται θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα εξοστρακίζονται και οι Πατρινοί χρήστες της υπάρχουσας Μαρίνας και δεσμεύεται ο χώρος επί 40 χρόνια από έναν ιδιώτη.

Αυτό δεν πρόκειται να το επιτρέψουμε.

Εμείς δεν είμαστε ενάντια στην κατασκευή Μαρίνας. Είμαστε ενάντια σε μια Μαρίνα που θα σχεδιαστεί από ιδιώτη με μοναδικό σκοπό το κέρδος. Εμείς θέλουμε τη Μαρίνα να λειτουργεί ως μια πλατεία μέσα τη θάλασσα, με υποδομές αστικές για την αναψυχή των πολιτών».|

ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΟΛΠΑ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ

«Ο ΟΛΠΑ προσέφυγε στη δικαιοσύνη με ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του Δήμου, υποστηρίζοντας ότι κακώς εισπράττει ο Δήμος τα τέλη από την υπάρχουσα Μαρίνα.

Μάλιστα υποστηρίζει ο ΟΛΠΑ ότι αυτό αντίκειται στη σύμβαση που έχει  υπογραφεί. Μέχρι χθες ο ΟΛΠΑ έλεγε ότι δεν υπάρχει σύμβαση, τώρα την αναγνωρίζει και λέει ότι την παραβιάζει ο Δήμος. Τα τέλη είναι ανταποδοτικά. Εισπράττονται από  αυτούς  που πληρώνουν το ρεύμα το νερό, την συντήρηση, την καθαριότητα κλπ. Τι δεν καταλαβαίνει ο ΟΛΠΑ;

«ΘΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ, ΠΟΙΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΛΠΑ»

«Η κίνηση του ΟΛΠΑ παραμονές του Καρναβαλιού, να ακυρώσει μονομερώς τη σύμβαση, δεν θα περάσει έτσι.

Αμέσως μόλις μας γνωστοποιηθεί επισήμως η απόφαση, θα στραφούμε πολιτικά, ποινικά και αστικά εναντίον του και εναντίον των μελών του Δ.Σ. του ΟΛΠΑ που έλαβαν αυτή την απόφαση με την οποία ακυρώνουν την δική τους προηγούμενη απόφαση, με την οποία έλεγαν ότι δεν χρειάζονται αυτό το χώρο για λιμενική χρήση.

Θα προχωρήσω σε ενημέρωση όλων των φορέων και των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στη λιμενική ζώνη και θα ασκήσω πιέσεις προς όλα τα αρμόδια υπουργεία και προς τον Πρωθυπουργό προκειμένου να δικαιωθούν οι αγώνες της πόλης και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα των πολιτών».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς