Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Γιατί ο περιφερειάρχης πανηγυρίζει μαζί με τους «εθνικούς» εργολάβους;

Ο Γιάννης Λύχρος.

Το εργοστάσιο επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στην Ηλεία σημαίνει ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης απορριμμάτων και αύξηση του κόστους για τους πολίτες επισημαίνει ο επικεφαλής της Αντίστασης Πολιτών Δυτ. Ελλάδας Γιάννης Λύχρος.

Ο επικεφαλής της αριστερής περιφερειακής παράταξης ειδικότερα αναφέρει τα παρακάτω:


"Για την ανάδειξη αναδόχου για την κατασκευή, μέσω ΣΔΙΤ, του εργοστασίου επεξεργασίας στερεών αποβλήτων στην Ηλεία έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: 

Είναι τουλάχιστον παράταιρο να επιχαίρει σήμερα η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ότι η Ηλεία είναι «η πρώτη Περιφερειακή Ενότητα στη Δυτική Ελλάδα και μόλις η τέταρτη σε ολόκληρη τη χώρα, που βαδίζει στο δρόμο της επίλυσης του θέματος της διαχείρισης των απορριμμάτων». 

Πρώτον, επιχαίρει για ένα έργο για το οποίο δεν έχει καμία αρμοδιότητα, καθώς αυτό εμπίπτει στην ευθύνη του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού Ηλείας που είναι ο Κύριος του έργου αλλά και στο Δήμο Ήλιδας που είναι ο φορέας υλοποίησης και ανέλαβε την υλοποίηση της εν λόγω πράξης υπογράφοντας Προγραμματική Σύμβαση. 

Δεύτερον, ο Κύριος του Έργου αναθέτει στο Φορέα Υλοποίησης να λειτουργήσει ως ο αρμόδιος Δημόσιος Φορέας έναντι της Ειδικής Γραμματείας Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και της Διυπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση και το άρθρο 100 του Ν.3852/2010. 

Άρα η εμπλοκή του Περιφερειάρχη στο συγκεκριμένο έργο είναι καθαρά υπηρεσιακή-διαχειριστική από τη μια μεριά, δείχνει όμως και μια καθαρή πολιτική στάση από την άλλη.Τη στάση του κυρίου Κατσιφάρα στα έργα με τη μέθοδο Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) αλλά και την εφαρμογή της οδηγίας Φούχτελ για φαραωνικά εργοστάσια στο «πειραματόζωο-Ελλάδα». Με αφορμή λοιπόν αυτή του την τοποθέτηση, καλό θα ήταν να απαντήσει ο κ. Περιφερειάρχης: 

Πόσο θα κοστίσει στους πολίτες η διαχείριση των απορριμμάτων με τη μέθοδο αυτή; 

Υπάρχουν προτάσεις ή έστω μελετημένες λύσεις χωροθέτησης των ΧΥΤΥ και των ενδιάμεσων σημείων μεταφόρτωσης; 

Υπάρχει περιφερειακό πλάνο ανακύκλωσης και κομποστοποίησης σύμμεικτων απορριμμάτων; Μια μονάδα δυναμικότητας 100.000 τόνων, με εγγυημένη (για τον εργολάβο...) ποσότητα 60.000 τόνων, δεν αντιστρατεύεται ευθέως τη λογική ανακύκλωσης – κομποστοποίησης – μείωσης του όγκου; 

Υπάρχει σχέδιο ανακύκλωσης των αδρανών που προκύπτουν από υλικά κατεδαφίσεων και μπορούν να δώσουν λύση στο σοβαρό πρόβλημα των αδρανών και των λατομείων που δεν έχουν χωροθετηθεί ακόμα; 

Η Ηλεία προχωρά σήμερα σε μια δεσμευτική επιλογή για τους πολίτες και το νομό για τα επόμενα 27 χρόνια. Μια επιλογή που σημαίνει ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και μετατροπή της επεξεργασίας σε μπίζνα για τους εργολάβους. Σημαίνει εκτόξευση του κόστους διαχείρισης, που θα μετακυλιστεί στα δημοτικά τέλη, δηλαδή το “μάρμαρο” θα πληρώσουν και πάλι οι δοκιμαζόμενοι από τις μνημονιακές πολιτικές πολίτες. Σημαίνει περιβαλλοντική επιβάρυνση, καθώς το φαραωνικό εργοστάσιο προσανατολίζει τη διαχείριση των απορριμμάτων στην ενεργειακή αξιοποίηση και την καύση. 

Το χειρότερο, δε, είναι ότι το εργοστάσιο παρουσιάζεται σήμερα σαν «επίλυση» στο αδιέξοδο που εσκεμμένα έχει δημιουργηθεί με τη διαχείριση των απορριμμάτων, για το οποίο υπάρχουν συγκεκριμένες ευθύνες. Θα λογοδοτήσει κανείς, για παράδειγμα, για την κατάσταση στο ΧΑΔΑ στις «Λίμνες»; 

Όσο για την… τετράδα: Το διαγωνισμό για το εργοστάσιο της Πελοποννήσου κέρδισε η ΤΕΡΝΑ, της Δυτικής Μακεδονίας η ΑΚΤΩΡ - ΗΛΕΚΤΩΡ, των Σερρών η ARCHIRODON - INTRAKAT - ΕNVITEC και της Ηλείας η J&P - Μεσόγειος - ΑΑΓΗΣ. Κανείς μεγαλοεργολάβος παραπονεμένος προς το παρόν. Αυτοί έχουν σίγουρα λόγους να πανηγυρίζουν…".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς