Φυλακές Αγ. Στεφάνου ή του Κατσούλα, όπως τις ξέρουν οι παλιοί! |
Ερώτηση της Μαρίας Κανελλοπούλου και του
Βασίλη Χατζηλάμπρου για τη μεταφορά εργαζομένων των φυλακών Πατρών-Αγίου
Στεφάνου
Οι βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Μαρία Κανελλοπούλου και Βασίλης Χατζηλάμπρου κατέθεσαν
εχθές ερώτηση προς τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Οικονομίας σχετικά με την
περικοπή της δωρεάν μεταφοράς των εργαζομένων από και προς τις φυλακές Πατρών
Αγίου Στεφάνου, ενώ μισό μηνιαίο κονδύλι, μόλις για 15 με 16 ημέρες και μόνο για την
μεταφορά του μικρού σε αριθμό προσωπικού της γραμματείας, ενώ αποκλείεται πια
το σύνολο του προσωπικού φύλαξης.
Ακόμη οι νυκτερινές αποζημιώσεις των ετών 2012
και 2013 παραμένουν απλήρωτες, ενώ παραμένει ανικανοποίητο το αίτημα της διεύθυνσης του
Κ.Κ. Πατρών για απόσπαση δύο υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης σε θέση οδηγών του
λεωφορείου, οι οποίοι έχουν βγει σε σύνταξη.
Μετά από αυτά βεβαίως δεν θα πρέπει να
παραπονιέται κανείς που οι κρατούμενοι στα σωφρονιστικά καταστήματα φτερακάνε
από τις μάντρες σαν τα κοτόπουλα και τρέχει η εξωτερική φρουρά να τους βάλει
πάλι στο… κοτέτσι!
Το
πλήρες κείμενο της ερώτησης των αχαιών βουλευτών προς τους υπουργούς Αντ.
Μανιτάκη και Γ. Στουρνάρα (σ.σ.: πάλι αυτός μπροστά μας!) έχει ως εξής:
«Προς τους κ.κ. Υπουργούς Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων
Δικαιωμάτων, Οικονομίας
ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην μεταφορά εργαζομένων και περικοπή
αγοράς πετρελαίου στο Κλειστό
Κατάστημα κράτησης Πατρών.
Κατά το διάστημα των τελευταίων 10 μηνών,
μειώθηκαν ακόμα περισσότερο τα κονδύλια προς το Κατάστημα Κράτησης Πατρών και
ειδικά τα κονδύλια που αφορούν στην αγορά πετρελαίου για την κίνηση του
λεωφορείου μεταφοράς των εργαζομένων.
Για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια λειτουργίας
του Κλειστού Καταστήματος Πατρών καλούνται οι εργαζόμενοι να καλύψουν, από το
πενιχρό εισόδημα τους, το κόστος μεταφοράς τους προς και από την υπηρεσία τους.
Παρά την μεγάλη απόσταση από την πόλη της Πάτρας και δεδομένου ότι παρά το
γεγονός εκτελούν την τόσο ευαίσθητη υπηρεσία τους σε 24ωρη βάση,
7 ημέρες ανά εβδομάδα, με ελλείψεις σε αριθμό προσωπικού, οι ίδιοι οι
εργαζόμενοι καλούνται, κατά τους τελευταίους αυτούς 10 μήνες να καλύψουν το
κόστος μεταφοράς.
Οι πρόσφατες περικοπές, κατά τον
τελευταίο μήνα, περιστέλλουν περαιτέρω τη λειτουργία του λεωφορείου μεταφοράς
του προσωπικού, αφού το εγκεκριμένο κονδύλι καλύπτει την ημερήσια λειτουργία
μόνο για 15 με 16 ημέρες και μόνο για την μεταφορά του μικρού σε αριθμό
προσωπικού της γραμματείας, ενώ αποκλείεται πια το σύνολο του προσωπικού
φύλαξης.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση
επιφυλακής, φαινόμενο καθόλου σπάνιο, όπως τα πρόσφατα γεγονότα και στο Κ.Κ.
Πατρών απέδειξαν, είναι δύσκολη έως αδύνατη η έγκαιρη μεταφορά του προσωπικού φύλαξης
στο Κατάστημα Κράτησης Πατρών, αν δεν λειτουργεί το λεωφορείο μεταφοράς του
προσωπικού.
Επίσης δυσχέρειες εντοπίζονται και ως προς το
προσωπικό οδήγησης του λεωφορείου του Κ.Κ. Πατρών. Ο διευθυντής του Κ.Κ. ζήτησε,
με το υπ' αρ. πρωτ. 3090/4-3-2013 έγγραφό του, πριν από δύο μήνες, από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου
Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την απόσπαση 2 υπαλλήλων της
Εξωτερικής Φρουράς του καταστήματος κράτησης της Πάτρας που διαθέτουν
επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης για να καλυφθούν οι θέσεις των οδηγών που έχουν
συνταξιοδοτηθεί, και ακόμα δεν υπήρξε καμιά απάντηση.
Η ικανοποίηση ενός
τέτοιου αιτήματος ούτε θα επιβαρύνει οικονομικά το Δημόσιο, ούτε θα προκαλέσει
έλλειψη στην εξωτερική φρουρά, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένοι εξωτερικοί
φρουροί, των οποίων η απόσπαση ζητείται, δεν εκτελούν ένοπλη υπηρεσία.
Οι δύο κενές θέσεις οδηγών, δε, που προέκυψαν
από τη συνταξιοδότηση των δύο κανονικών οδηγών του λεωφορείου, καλύπτονται
αναγκαστικά και προσωρινά από δύο σωφρονιστικούς υπαλλήλους, η οιονεί και
προσωρινή απόσπαση των οποίων στις θέσεις οδηγών, αποδυναμώνει αισθητά το
επίπεδο φύλαξης.
Η περιστολή βεβαίως των δαπανών για αγορά
πετρελαίου κίνησης για το Κ.Κ. Πατρών, μέρος των οποίων προορίζεται και για τη
μεταφορά των εργαζομένων, έχει δυσμενής συνέπειες σε όλες τις λειτουργίες του
Κ.Κ. Όπως η σίτιση, η συντήρηση, οι εξωτερικές και πέριξ του Κ.Κ. περιπολίες
φύλαξης και η ασφάλεια γενικά.
Επειδή ακόμα και σήμερα
οι εργαζόμενοι δεν έχουν λάβει τις νυχτερινές αποζημιώσεις του 2012 και του
2013 αν και αυτό προβλέπεται από το νόμο 4139/2013.
Επειδή το ημερήσιο κόστος
μετακίνησης για κάθε εργαζόμενο, αν δεν παρέχεται για όλους το λεωφορείο του
Κ.Κ., είναι απαγορευτικό
Ερωτώνται
οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Θα επανέλθει
σε πλήρη λειτουργία η δωρεάν μεταφορά όλων των εργαζομένων από και προς το Κ.Κ.
Πατρών, για όλες τις βάρδιες και όλες τις ημέρες εργασίας;
2. Θα ικανοποιηθεί το
αίτημα της διεύθυνσης του Κ.Κ. Πατρών για απόσπαση των δύο υπαλλήλων εξωτερικής
φρούρησης σε θέση οδηγών του λεωφορείου;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μαρία Κανελλοπούλου
Βασίλης Χατζηλάμπρου»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς