Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012

Τελετή λήξης και απονομή βραβείων σήμερα στο Ιντεάλ για το Φεστιβάλ



Επεξηγήσεις
v.a video art, v.d. video dance, μ.μ μικρού μήκους, Μ.μ μεγάλου μήκους, ντοκ. ντοκιμαντέρ, anim. animation

Ενότητες
«Κινηματογράφος, ειρήνης τέχνη», «Η Ευρώπη που ματώνει, οι Ευρωπαίοι που αγωνίζονται», «Ο Έρως σκέπει την πόλη», «Homo Politicus», «Εγώ και ο γείτονας μου», «Της μετανάστευσης πικρό τραγούδι», «Η ελπίδα είναι γένους θηλυκού», «Στα πέρατα της γης», «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά», «Κινηματογράφος και Λαϊκή Παράδοση», «Πράσινο σε μαύρο φόντο», «ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ»

Τίτλος - Σκηνοθέτης – Χώρα παραγωγής – Διάρκεια – Είδος ταινίας - χρονιά παραγωγής

ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012   Ώρα έναρξης 16.00

15.00 «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά»

Έξω  Κόλλιας Ευάγγελος 4΄ 20΄΄ μ.μ., 2011
Ανία, ρουτίνα, καθημερινότητα. Ευτυχώς υπάρχει το facebook. Μπαίνεις μέσα, έχεις φίλους, επικοινωνείς. Βγαίνεις έξω. Είναι κανείς εκεί?

Madeleine Μπάρμπας Θέμης 14’ 59’’ μ.μ., 2012
Ο νέος αρχηγός της μαφίας χρειάζεται τη Madeleine για να βγάλει από τη μέση τον φίλο του πατέρα του και ανταγωνιστή του, και στη συνέχεια και την ίδια τη Madeleine. Όμως, η αφελής αγάπη του οδηγού του για τη μουσική είναι η μόνη που δεν έχει υπολογίσει.

Διασταύρωση Ηλίας Μαλασίδης 7΄ μ.μ., 2012
Ένας άνδρας που ταξιδεύει στην εθνική καταδιώκεται από την ίδια την καθημερινότητα. Στην επόμενη διασταύρωση αποφασίζει να δώσει προτεραιότητα στον εαυτό του.

Ονειροφαντασίες Γριμανέλης Δημήτρης 7΄ 27’’ μ.μ., 2011
Μια ταινία μικρού μήκους, χωρισμένη σε 4 μέρη. Κοινά περιβάλλοντα με ασυνήθιστες λεπτομέρειες. Μια δόση ρεαλισμού στο όνειρο ή μια δόση φαντασίας στον πραγματικό κόσμο...

Χρό - νος Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος  8’ 14’’ v.a., 2012
Δευτερόλεπτο-κτύπος. 60 δευτερόλεπτα/λεπτό. 60 κτύποι/λεπτό: το tempo του ‘αντικειμενικού’ χρόνου, του Νόμου. Ο μετρονόμος γίνεται το όργανο αυτού του Νόμου. Στο βίντεο ‘χρό – νος’, ένα όργανο του συστήματος του χρόνου, βρίσκεται εκτεθειμένο στα χέρια εκείνου που επιθυμεί την ακύρωσή του. Ο μετρονόμος παρενοχλείται με τρόπο σαδιστικό, ανάλογο του αυστηρού του ήχου και του επίμονου κτύπου του. Οι ρόλοι εδώ αντιστρέφονται. Υποτάσσεται στο σαδισμό εκείνου που δυσφορεί μέσα στο σύστημα του ‘αντικειμενικού’ χρόνου.

Δεύτερη σκέψη Νίκος Βασιλόπουλος  10’  μ.μ., 2012
Διαφορετικοί χαρακτήρες, διαφορετικές ιστορίες, ς' έναν κόσμο όπου όλοι βιώνουν τις μικρές προσωπικές τους φυλακές εκούσια ή ακούσια...

Το νόημα της ζωής Γιάννης Ζίγκας & Ίριδα Ζιόγκα 12’ 45’’ anim., 2010
Η ταινία μεταφέρει την συνεχή αναζήτηση του ανθρώπου για το νόημα της ζωής σ’ένα  φαινομενικά άψυχο αντικείμενο, ένα κλειδί που ξυπνά και  εκείνη τη στιγμή αισθάνεται για πρώτη φορά τη μοναξιά. Η κλειδαρότρυπα ως το έτερον του ήμισυ, του γίνεται εμμονή. Βρίσκει τη δική του κλειδαρότρυπα, αλλά ανοίγοντάς την δεν πετυχαίνει παρά τον πολλαπλασιασμό της αναζήτησης.

Να προσέχεις Δημήτρης Κουκάς  3’ 8’’ μ.μ., 2011
Ο Άγγελος οδηγεί προς το σπίτι του, όμως η φίλη του που τον περιμένει έχει ένα άσχημο προαίσθημα. Είναι το προαίσθημά της που θα δημιουργήσει ό,τι επακολουθεί, ή απλά η μοίρα έχει προσχεδιάσει τα πάντα για όλους…;

Δίλεπτο Μιχάλης Λυγκιάρης 2’ μ.μ., 2011
Ένας άστεγος έχει μαζέψει λεφτά για να αγοράσει ένα σάντουιτς... είναι όμως αυτό αρκετό;

16.10 «Η ελπίδα είναι γένους θηλυκού»

Σκοτεινή Βενετία Στέλλα Μπελέση 10’ μ.μ., 2012
Η περιπλάνηση ενός κοριτσιού (ή μήπως δύο κοριτσιών;) στις σκοτεινές γωνιές της Βενετίας. Εφιάλτης ή πραγματικότητα;

Slowly Rehearsing the facts as I understood them Gm Touliatou 3’ 50’’ v.a., 2011
Ταξίδεψα στο Βερολίνο, για να δώ πια είναι η κατάσταση πραγματικά εκεί. Το εύρημά μου, το video, αποτελείται από εικόνες ανθρώπων που ξεκουράζονται σε ένα πάρκο. Η κατάθλιψη μοιάζει να είναι η ουσία που έχει για τους Βερολινέζους η έννοια ευμάρεια.

Πρώτη εικόνα Οικονομοπούλου Ναταλία 2’ μ.μ., 2012
Πόσο σημαντική και πόσο λάθος μπορεί να είναι η πρώτη εντύπωση για έναν άνθρωπο; Είναι μια συνηθισμένη μέρα και βλέπουμε τη ζωή ενός νεαρού άντρα που προσπαθεί να ζήσει μόνος του τον εαυτό του και παράλληλα τη ζωή ενός νέου, πλούσιου και αλαζόνα άντρα που δεν αντιμετωπίζει καμία ουσιαστική δυσκολία. Μετά έρχεται η απάντηση στο αρχικό ερώτημα. Όταν οι δυο τους βρίσκονται στον ίδιο χώρο και μια περαστική κοπέλα ψάχνει για φωτιά κοιτάει και τους δύο και επιλέγει τον πλούσιο και περιποιημένο άντρα για να του ζητήσει φωτιά. Είναι όμως αυτή η σωστή επιλογή;

Πόες  Τριχιά Αικατερίνη  20’ μ.μ., 2012
Πέντε νέοι άνθρωποι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως το μοναδικό περιεχόμενο της νόησης τους, νοιώθοντας ότι η μοναδικότητα της ύπαρξης τους απειλείται από τον εξωτερικό κόσμο. Τον οικειοποιούνται παραδιδόμενοι στις εμμονές τους.

Friendshop Γκούμα Μάγδα  18’ μ.μ., 2012
Ο Παύλος είναι 23 ετών. Έχει τελειώσει τις σπουδές του, είναι άνεργος, ζει με την μητέρα του, δεν έχει φίλους και είναι εθισμένος στο διαδίκτυο. Μέσα από το διαδίκτυο προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες του. Όμως πώς μπορούν να καλυφθούν πραγματικές ανάγκες από πλασματικές λύσεις;

31 Δεκεμβρίου Ιωάννα Βακάλη 5’ 30’’ μ.μ., 2012
H τελευταία μέρα του χρόνου βρίσκει το Λάζαρο κλεισμένο στο μπάνιο του σπιτιού του. Ένας άνδρας χτυπάει μανιασμένα την πόρτα και τον βρίζει. Είναι η στιγμή που πρέπει να αποφασίσει αν θα υποκύψει αφημένος στο φόβο και στο σκοτάδι ή θα κάνει τελικά αυτό που πραγματικά ζητάει η φύση του.

Think_Erase_Move Μαρία Κατσιπατάκη  3’ 54’’ v.d., 2011
Μια αλληγορική ταινία για την κίνηση του ανθρώπου μέσα στο σύμπαν, την σπειροειδή κίνηση του για την αναπόφευκτη συνάντηση με τον εαυτό του – ως την τελική του απόδραση. Μια χορογραφία εμπνευσμένη από τη σύγχρονη κοινωνία με αισιόδοξα μηνύματα για τον ίδιο τον άνθρωπο ως οντότητα.

Γραφείο επιστροφών Κατερίνα Κολιαράκη  11’ μ.μ., 2011
Θα ήθελα να επιστρέψω τη ζωή μου! Αιτιολογία;  Δεν είμαι ευτυχισμένος.

Lucid Dreaming Emy Bulloch  5’ 47’’  v.a., 2011
Μια γυναίκα ονειρεύεται και το γνωρίζει πως είναι όνειρο (lucid dreaming) έρχεται σε επαφή με σκηνές από το υποσυνείδητο της όπου υπάρχει η δίδυμη ξαδέρφη της που έχει αυτοκτονήσει. Συμβολισμός και αναζήτηση μέσα από συρραφή κομματιών του νου.

Γραφείο Ιδεών Κατερίνα Κωνσταντοπούλου 13’ 02’’ μ.μ., 2012
Στο Γραφείο Ιδεών του, ένας αποτυχημένος συγγραφέας καυχιέται ότι πουλά ιδέες για κάθε είδους ζήτημα ζωής σε ανθρώπους που έχουν χάσει την φαντασία τους. Ασχολείται όμως πράγματι με όλα τα ζητήματα; Θα μπορέσει να βρει την ιδέα που του ζητά ο μυστηριώδης πελάτης που εισβάλλει στο γραφείο του;

Χάρτινες σκιές Εύη Στάμου  8’ μ.μ., 2012
Μια γυναικεία φωνή διαβάζει το ποίημα. Μια γυναίκα γράφει το ποίημα. Η γυναίκα βλέπει τον εαυτό της ως τον κεντρικό χαρακτήρα του ποιήματος μέχρι που αυτό γίνεται δική της ανάμνηση.

Εκκρεμότητα Ελένη Μίλτση 6’ 31’’ anim., 2011
Μια μεσήλικας γυναίκα ζει μόνη και απομονωμένη σε ένα διαμέρισμα με μοναδικό σκοπό τη καθαριότητα του σπιτιού της. Η τελειομανία της την οδηγεί στην εμμονή να εξαφανίσει ένα λεκέ, ο οποίος δεν υποχωρεί παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της, μέχρις ότου…

Της Σπάρτης οι πορτοκαλιές Μαρία-Aναίς Κώνστα 1’ 21’’ anim., 2011
Με αφορμή το έτος Νικηφόρου Βρεττάκου, το ποίημα της «Σπάρτης οι πορτοκαλιές» σε ένα μικρό video art-animation

Να ένας σοφός Καρυτινού Βάσια  5’ 7’’ μ.μ., 2011
Γενέθλιο τραγούδι του 84χρονου Γιώργου, συνδέει μια ζωή γεμάτη χαρούμενες αναμνήσεις μιας ολόκληρης ζωής. Οι γονείς, οι φίλοι, το σχολείο, ο πρώτος έρωτας, η οικογένεια, είναι κομμάτια ενός πάζλ που συμπληρώνεται καθώς ο Γιώργος, με μόνη παρέα τη νοσοκόμα, βλέπει όλη του τη ζωή να περνάει μπροστά από τα μάτια του.

18.00 «Εγώ και ο γείτονας μου»

Η Απέναντι όχθη Μιχαήλ Φελάνης  9’ 30’’ μ.μ., 2011
Ένας στρατιώτης παρακούει τις εντολές της Μεραρχίας και περνά το ποτάμι, το όριο που τους έχουν θέσει και που αποτελεί τον απαγορευμένο καρπό για τους στρατιώτες, και έρχεται αντιμέτωπος με έναν άλλο άντρα. Είναι εχθρός; Και αν ναι, τι τους χωρίζει πραγματικά; Η ιστορία παραβάλει το αντιπολεμικό μήνυμα που ήθελε να εκφράσει ο συγγραφέας Αντώνης Σαμαράκης.

Pose  Tahir Un Τουρκία  6’ v.a., 2011
Η ομάδα των τουριστών ποζάρει μπροστά από το όμορφο τοπίο στην άκρη ενός γκρεμού. Οι εκφράσεις τους καταγράφονται από τη κάμερα, απομονώνονται από την χωρική πραγματικότητα και μετασχηματίζονται ψηφιακά σε έναν χώρο ανάμεσα στην οπτική και την εικονική πραγματικότητα, ή ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο. Στην ψηφιακή εποχή η φωτογραφία είναι ένα ευρέως διαδεδομένο μέσο. Το video είναι αφιερωμένο στον Roland Barthes.

Remaining Birds' Song  Erdem Simsek Τουρκία  7’ 30’’ v.a., 2011
Πεθαίνουμε επειδή πεθαίνεις. Ένα ψυχρό και οδυνηρό τραγούδι στην ανθρωπότητα από τα πουλιά. Μία ποιητική, πειραματική ταινία μικρού μήκους για τον πληθυσμό των πουλιών που συνεχώς μειώνεται.

Kakafoni Murat Duzgunoglu - Vuslat Saracoglu Τουρκία  9’ μ.μ., 2011
Δύο φτωχικά ντυμένα παιδιά, ο Ihsan (16) και ο Mahmut (13) κρατώντας φακούς περνάνε την πόρτα ενός πολυτελούς διαμερίσματος. Ψάχνοντας, ο Mahmut μπαίνει στο καθιστικό και ο Ihsan στην κρεβατοκάμαρα. Ο Ihsan βρίσκει κάποια πολύτιμα αντικείμενα και πηγαίνει στο καθιστικό όταν κάτι τραβάει την προσοχή του.

Under stress Πάρης Πατσουρίδης 10’ 24’’ μ.μ., 2011
Η Μαρία στην πρώτη της απόπειρα να μπει στον εργασιακό χώρο και να εφαρμόσει όσα επί σειρά ετών σπούδαζε, έρχεται αντιμέτωπη με μία σειρά καταστάσεων που θέτουν υπό αμφισβήτηση τα όνειρα και τους στόχους της. Η αυστηρή και ορισμένες φορές σκληρή αντιμετώπιση από τους εργαζόμενους της εταιρίας αλλά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των υποψηφίων τη θέτουν αντιμέτωπη με τον εαυτό της και την ηθική της. Όσο κι αν προσπαθεί στο τέλος καλείται να απαντήσει στο δίλλημα, συμβιβασμός ή ακεραιότητα.

The other town  Nefin Dinc Τουρκία   45’ ντοκ., 2011
Γιατί τσακώνονται οι γείτονες;  Γιατί οι εθνικές και θρησκευτικές ομάδες του κόσμου χωρίζονται από αμοιβαίο μίσος και καχυποψία; Το ντοκιμαντέρ εξετάζει τα αρνητικά αισθήματα ανάμεσα στην Ελληνική πόλη της Δημητσάνας και την Τούρκικη πόλη Birgi. Προκαταλήψεις και στερεότυπα που υπάρχουν σε κατοίκους και των δύο πόλεων δυσχεραίνουν τις διμερείς σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας. Παρόμοιες καταστάσεις συναντώνται και σε άλλες κοινωνίες στον κόσμο.

To xρήμα είναι χρόνος  Λάζαρος Ανδριώτης 24’ μ.μ., 2012
H διαδρομή ενός χαρτονομίσματος των 50 ευρώ αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων που το συναντούν, ενώ το ίδιο οδεύει προς την αυτοκαταστροφή.

20.00 ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς