Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

«Τι θα έκανε ένας φασίστας την εποχή του Λεωνίδα;»

Φωτογραφία Αρχείου.

Αντί να πάει στις Θερμοπύλες, θα κυνηγούσε είλωτες στους δρόμους της Σπάρτης…

  Μερικές σκέψεις για τη φασιστική ακροδεξιά εν καιρώ κρίσης. «Τι θα έκανε ένας φασίστας την εποχή του Λεωνίδα; Αντί να πάει στις Θερμοπύλες, θα κυνηγούσε είλωτες στους δρόμους της Σπάρτης…». Ο Ανδρέας Καρίτζης διατυπώνει σκέψεις για την απήχηση της φασιστικής ακροδεξιάς, εξηγεί πώς απευθύνεται σε αρχαϊκά ένστικτα, και σκέφτεται πώς ο αντιφασισμός μπορεί να γίνει μόδα.
Αυτά και άλλα πολλά πληροφορηθείτε από τα περίπτερα εντός της «Αυγής», στο μπλογκ  (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata.
 
Διαβάστε ακόμη στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ  σήμερα Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου:

Η ποιητική της αποπομπής… Ο Φίλιππος Ωραιόπουλος μας μιλάει για τον νέο φαντασιακό ρόλο που διαμορφώνει, στην Ευρώπη, η διανοητική κατασκευή της αποπομπής της Ελλάδας από την ευρωζώνη.

Η Αριστερά και η αξία του δημοκρατικού πατρωτισμού: Με αφορμή την εκδήλωση του «Νέου Αγωνιστή» στις 3 του Σεπτέμβρη, ο  Στέφανος Δημητρίου, εξηγώντας γιατί είναι άδικες οι αιτιάσεις ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το νέο ΠΑΣΟΚ, αναζητά τις ρίζες του δημοκρατικού πατριωτισμού – από το Σύνταγμα της Τροιζήνας μέχρι το ΕΑΜ και σήμερα.

Για την ιδιωτικοποίηση του νερού: ροές και σχήματα. Ο Νικήτας Μυλόπουλος και ο Στέλιος Γκιάλης ανασκοπούν την πρόσφατη διεθνή και ελληνική εμπειρία από την ιδιωτικοποίηση του αστικού νερού. Μας μιλούν για τις ΣΔΙΤ, για τις πέντε μεγάλες πολυεθνικές που ελέγχουν το νερό, τις ποικίλες μορφές ιδιωτικοποίησης και μας εξηγούν γιατί το εγχείρημα της ιδιωτικοποίησης απεδείχθη κοινωνικά αλλά και οικονομικά αποτυχημένο. (η εκτενής εκδοχή του άρθρου, με πίνακες, σημειώσεις και βιβλιογραφία δημοσιεύεται στο μπλογκ: enthemata.wordpress.com).

O θάνατος της Σούλαμιτ Φάιρστοουν: Ξεκινώντας από τον θάνατο της Σούλαμιτ Φάιρστοουν, τρομερού παιδιού του αμερικανικού φεμινισμού, η Έλενα Πατρικίου μας μιλάει για τον ριζοσπαστικό φεμινισμό των δεκαετιών του 1960 και του 1970, τη «σημαντικότερη επανάσταση» του 20ού αιώνα.

Για το ιδεολογικό υπόβαθρο των αντιδράσεων στη συνάντηση Πέρες-Τσίπρα. Ο Θόδωρος Παρασκευόπουλος απαντάει στο άρθρο του Νικόλα Σεβαστάκη, στα προηγούμενα «Ενθέματα», ξεκινώντας από το ερώτημα: «Πώς συζητάμε ιδέες, γνώμες, θεωρίες»; (η ανταπάντηση του Νικόλα Σεβαστάκη θα δημοσιευθεί στα επόμενα «Ενθέματα»).

Το παρελθόν σε βραχυκύκλωμα.  Ξεκινώντας  από τις «εθνικοπατριωτικές» αντιδράσεις στον Αθανάσιο Διάκο της Λένας Κιτσοπούλου, ο Δημήτρης Παπανικολάου σχολιάζει πώς η κρίση είναι ευκαιρία όχι μόνο για να δούμε το παρλεθόν κριτικά και εικονοκλαστικά, αλλά και για ολοένα και πιο συντηρητικές και μισαλλόδοξες οπτικές του παρλεθόντος.

Μεγάλου ενδιαφέροντος, αλλά όχι αρχαιολογικού… Ο Στρατής Μπουρνάζος, σχολιάζοντας την απόφαση του ΚΑΣ, που δεν έδωσε την άδεια να προβληθεί στην τηλεόραση το σποτάκι του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων εξηγεί γιατί το θέμα έχει μεγάλο ενδιαφέρον. Όχι αρχαιολογικό. Ούτε καλλιτεχνικό. Αλλά πολιτικό.

ΚΙ ΥΣΤΕΡΑ ΓΙΝΑΜΕ ΩΡΑΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μια φωτογραφία και ένα σχόλιο. Αυτή τη φορά: «Compañero Presidente. H έξοδος». Ο Στρατής Μπουρνάζος προσπαθεί να εξηγήσει το συγκλονιστικό της φωτογραφίας του Σαλβαντόρ Αλλιέντε, λίγες στιγμές πριν το τέλος.


Κείμενα των: Ανδρέα Καρίτζη, Φίλιππου Ωραιόπουλου, Στέφανου Δημητρίου, Νικήτα Μυλόπουλου, Στέλιου Γκιάλη, Έλενας Πατρικίου, Θόδωρου Παρασκευόπουλου, Δημήτρη Παπανικολάου, Στρατή Μπουρνάζου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς