Θέση Τάλιγος, πάνω από το Ριόλο, εργοτάξιο ΑΚΤΩΡ. |
Ο Ευθύμιος Βιδάλης ορίστηκε διαπραγματευτής έναντι
Τραπεζών και Κοινοπραξιών
Με
απόφαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά,
μετά από εισήγηση του αρμόδιου Υπουργού Κωστή Χατζηδάκη, ορίζεται ο Ευθύμιος
Βιδάλης ως διαπραγματευτής εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης για την επίλυση
του θέματος των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (έργα παραχώρησης, όπως η
"Ολυμπία" και η "Ιόνια" Οδός). Ο κ. Βιδάλης, που έχει
διατελέσει επί σειράν ετών ανώτατο διευθυντικό στέλεχος ελληνικών και διεθνών
επιχειρήσεων, θα προσφέρει τις υπηρεσίες του αμισθί.
Όπως έγραψε το Σάββατο το thebest.gr σε συμφωνία με
την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) για το «ξεπάγωμα» 1,4 δισεκατομμυρίων
ευρώ, που θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων και
μεγάλων έργων, όπως η "Ολυμπία" και η "Ιόνια" Οδός, ήρθαν
οι υπουργοί Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, και Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης.
Όπως δήλωσαν μετά τη συνάντησή τους με τον πρόεδρο
της ΕΤΕΠ, Βέρνερ Χόγιερ, τα προβλήματα που υπήρχαν ξεπεράστηκαν και συνεπώς τα
πρώτα κεφάλαια θα φτάσουν στη χώρα μας το φθινόπωρο. Κάτι που σημαίνει ότι οι
Έλληνες θα αναλάβουν την εγγύηση αυτών των κεφαλαίων και φυσικά την υποχρέωση
επιστροφής τους.
Οι συμβάσεις έχουν παρουσιάσει
καθυστερήσεις στην υλοποίηση τους, λόγω ττης άρνησης των Τραπεζών να
χρηματοδοτήσουν τα έργα, όπως έχουν υποχρέωση, κάτι που επηρέασε άμεσα την
χρηματοδότηση των έργων και των παραχωρησιούχων. Παρατηρεί ο Θόδ. Τσελέπης,
πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων της VINCI, που έχει αναλάβει την κατασκευή
της οδού Κόρινθος-Πάτρα-Τσακώνα.
Στόχος της διαπραγμάτευσης είναι μέχρι τις 30
Σεπτεμβρίου να καταλήξει σε μια συμφωνία-πλαίσιο για τα έργα και μέχρι το τέλος
του χρόνου, με όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται, οι συμφωνίες για τα έργα
να τεθούν υπό την έγκριση της Ελληνικής Βουλής.
Εκ των παραπάνω συνάγεται ότι το Ελληνικό Δημόσιο
και πάλι θα βάλει το χέρι στην τσέπη του φορολογούμενου Πολίτη. Κι αυτό καθώς
δεν υπάρχει διάθεση για αντίσταση στην πολιτική των Τραπεζών και των κατασκευαστικών
εταιρειών
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου τα έργα που
υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και είναι ενταγμένα στο
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας είναι:
1.
Ιόνια Οδός (συμπεριλαμβάνονται και τμήματα ΠΑΘΕ)
(ΟΠΣ 341193, ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΣΗ
ΟΔΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ "ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΑΠΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟ ΜΕΧΡΙ ΙΩΑΝΝΙΝΑ,
ΠΑΘΕ ΑΘΗΝΑ (Α/Κ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ) - ΜΑΛΙΑΚΟΣ (ΣΚΑΡΦΕΙΑ) ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΟΥ
ΠΑΘΕ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ - ΧΑΛΚΙΔΑ")
2.
Μαλιακός – Κλειδί
(ΟΠΣ
371534 'ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ:ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ –
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ –ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ
ΜΑΛΙΑΚΟΣ - ΚΛΕΙΔΙ»)
3.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας
(ΟΠΣ
296564 «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (E65)»)
4.
Ελευσίνα, Κόρινθος, Πάτρα, Πύργος, Τσακώνα
(ΒΔ
‘Αξονας Πελοποννήσου) (ΟΠΣ 277211 'ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ «ΜΕΛΕΤΗ –
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ - ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ - ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ - ΤΣΑΚΩΝΑ»)
5.
Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα (Οι εργασίες στον οδικό άξονα συνεχίζονται
κανονικά)
(ΟΠΣ
292401 'ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ –
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ - ΣΠΑΡΤΗ»).
Η πλήρης έναρξη κατασκευής των έργων αυτών θα
συμβάλει σημαντικά στο ΑΕΠ της Χώρας κατά 1,5% και στην ενίσχυση της
απασχόλησης δημιουργώντας δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά και χρέος που
θα το απαλλαχθούν οι κατασκευαστικές εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς