ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΕΛΕΥΣΙΝΑ-ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΤΣΑΚΩΝΑ
«Η ΓΑΛΑΡΙΑ»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
24/01/2012 Αρ.. Πρωτοκόλλου 058
Υπάρχει λύση για την «Ολυμπία Οδό» ;
Πέρασε ένας χρόνος από τις πρώτες απολύσεις που έγιναν στην πολύπαθη Ολυμπία Οδό και μάλλον θα περάσουν κι άλλοι μέχρι να ξεμπλοκάρει το έργο. Χιλιάδες εργαζόμενοι είναι στο δρόμο και πουθενά δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα.
Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή στα περασμένα γιατί έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως φτάσαμε ως εδώ.
Στις 12/11/2009 στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Παπαδημούλη με θέμα: «κόστος δημόσιων έργων στην Ελλάδα» ο βουλευτής του Σύριζα έλεγε τα εξής:
«Υπάρχει ένα κοινοτικό έγγραφο το οποίο λέει ότι ένα χιλιόμετρο Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κοστίζει όσο επτά χιλιόμετρα Εθνικής Οδού στην Ισπανία και στην Πορτογαλία. Στις αρχές της δεκαετίας αυτής ήταν 1 προς 3. Το ένα χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κόστιζε τρεις φορές και στο τέλος της δεκαετίας πήγαμε στις επτά φορές.
Αυτό το έγγραφο η ελληνική πλευρά μπορεί να το αμφισβητήσει και να πει ότι είναι λάθος, αλλά δεν το έχει κάνει, ούτε με την προηγούμενη Κυβέρνηση και ήλπιζα να το κάνει με τη δική σας. Δεν το κάνει.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι έχουμε ένα κύκλωμα σχεδιασμού, παραγωγής, ελέγχου και παραλαβής των δημοσίων έργων στην Ελλάδα που χρηματοδοτείται από δημόσιους πόρους, κοινοτικούς και εθνικούς, που είναι μήτρα σπατάλης δημόσιου χρήματος και μήτρα παραγωγής σκανδαλωδών συμβάσεων, αρχικών και συμπληρωματικών.»
Η σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού» σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε κι από την σημερινή κυβέρνηση. Ο γ.γ. του υπουργείου Δ. Κατσιγιάννης είναι στέλεχος σήμερα της Ολυμπίας Οδού. Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια. Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Στις 18/07/2011 ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριωτης, στην ερώτηση των βουλευτών Σταύρου Καλογιάννη, Δημήτρη Τσουμάνη και Κων/νου Παπασιώζου σχετικά με την αναθεώρηση συμβάσεων παραχώρησης, λέει χαρακτηριστικά:
Υπάρχει λύση για την «Ολυμπία Οδό» ;
Πέρασε ένας χρόνος από τις πρώτες απολύσεις που έγιναν στην πολύπαθη Ολυμπία Οδό και μάλλον θα περάσουν κι άλλοι μέχρι να ξεμπλοκάρει το έργο. Χιλιάδες εργαζόμενοι είναι στο δρόμο και πουθενά δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα.
Ας κάνουμε όμως μια αναδρομή στα περασμένα γιατί έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως φτάσαμε ως εδώ.
Στις 12/11/2009 στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Παπαδημούλη με θέμα: «κόστος δημόσιων έργων στην Ελλάδα» ο βουλευτής του Σύριζα έλεγε τα εξής:
«Υπάρχει ένα κοινοτικό έγγραφο το οποίο λέει ότι ένα χιλιόμετρο Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κοστίζει όσο επτά χιλιόμετρα Εθνικής Οδού στην Ισπανία και στην Πορτογαλία. Στις αρχές της δεκαετίας αυτής ήταν 1 προς 3. Το ένα χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού στην Ελλάδα κόστιζε τρεις φορές και στο τέλος της δεκαετίας πήγαμε στις επτά φορές.
Αυτό το έγγραφο η ελληνική πλευρά μπορεί να το αμφισβητήσει και να πει ότι είναι λάθος, αλλά δεν το έχει κάνει, ούτε με την προηγούμενη Κυβέρνηση και ήλπιζα να το κάνει με τη δική σας. Δεν το κάνει.
Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι έχουμε ένα κύκλωμα σχεδιασμού, παραγωγής, ελέγχου και παραλαβής των δημοσίων έργων στην Ελλάδα που χρηματοδοτείται από δημόσιους πόρους, κοινοτικούς και εθνικούς, που είναι μήτρα σπατάλης δημόσιου χρήματος και μήτρα παραγωγής σκανδαλωδών συμβάσεων, αρχικών και συμπληρωματικών.»
Η σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού» σχεδιάστηκε επί υπουργίας Σουφλιά και ψηφίστηκε κι από την σημερινή κυβέρνηση. Ο γ.γ. του υπουργείου Δ. Κατσιγιάννης είναι στέλεχος σήμερα της Ολυμπίας Οδού. Η σύμβαση προέβλεπε πως μέσα σε ένα χρόνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, κάτι που ήταν ανέφικτο εξ αρχής και άνοιγε την πόρτα σε αποζημιώσεις των εργολάβων από την πρώτη στιγμή. Το κόστος κατασκευής του έργου ανέρχονταν σε 2 δις 177.000.000 ευρώ κι από αυτά η συμβολή της Κοινοπραξίας είναι στο 7%, το 32% από τις εισπράξεις διοδίων, 20% από την επιδότηση του Ελληνικού Κράτους και Ε.Ε και το υπόλοιπο 41% από Τραπεζικά δάνεια. Η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ως το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο- εν γνώσει του- τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.
Στις 18/07/2011 ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριωτης, στην ερώτηση των βουλευτών Σταύρου Καλογιάννη, Δημήτρη Τσουμάνη και Κων/νου Παπασιώζου σχετικά με την αναθεώρηση συμβάσεων παραχώρησης, λέει χαρακτηριστικά:
«Η σημερινή Κυβέρνηση ψήφισε αυτές τις συμβάσεις που ήταν ένα άρθρο η καθεμία, ως αντιπολίτευση, γιατί ήθελε τα έργα. Ωστόσο, οι συμβάσεις αυτές είχαν προβλήματα τα οποία επισημάνθηκαν ήδη από την ψήφισή τους. Προβλήματα στο σχεδιασμό, στη μελέτη και στο μίγμα χρηματοδότησης».
Αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που υπάρχουν στην κατασκευή του έργου είναι ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Ο υπουργός κ. Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε στην Βουλή από τον Παναγιώτη Λαφαζάνη για θέματα που αφορούσαν την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζομένων, παρέπεμψε στον «ανεξάρτητο» μηχανικό που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης.
Ποιος όμως είναι ο «ανεξάρτητος» μηχανικός, από ποιόν επιβλέπεται και σε ποιόν λογοδοτεί;
Η VINCI, όταν ανέλαβε το έργο, επέβαλε και την SETEK TPI με την οποία έκανε δουλειές στην Γαλλία. Η εταιρεία αυτή έφερε την Salfo και Συνεργάτες ΕΠΕ.
Αυτές οι εταιρείες, λοιπόν, πληρώνονται από τους εργολάβους για να τους ελέγχουν(!!!!)
Τον έλεγχο, λοιπόν, τον κάνει κάποια ιδιωτική εταιρεία που πληρώνεται από τον ελεγχόμενο (τους εργολάβους), δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δεν ελέγχεται από το υπουργείο.
Και τις πιστοποιήσεις για χρήματα, ποιος τις κάνει; Ποιος πιστοποιεί το μέγεθος των εργασιών και εκταμιεύονται χρήματα; Μα ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Στην περιβόητη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για την πορεία (?) του έργου «Ολυμπία Οδός» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 στην Αθήνα μάθαμε πως ακόμα και σήμερα ο Υπουργός δεν έχει στην διάθεση του προσαρτήματα της σύμβασης, που αποτελούν νόμο του κράτους και κυρίως δεν έχει αυτό του μοντέλου χρηματοδότησης….
Στις 18/07/2011 σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Αχαιός Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Νικολόπουλος, όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της Ολυμπίας Οδού, ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Πόσα χρήματα έχει εισπράξει μέχρι τώρα η κοινοπραξία; Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία του έργου, σημειώνεται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2010 ο Παραχωρησιούχος του εν λόγω οδικού άξονα έχει εισπράξει 150.000.000 Ευρώ. Σχετικά σημειώνεται ότι η δαπάνη των εργασιών που είχαν εκτελεστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010 είναι της τάξης του 16% του συνόλου του έργου. Με βάση όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης, το ποσό των διοδίων που θα εισπράξει ο παραχωρησιούχος μέχρι το τέλος της περιόδου των μελετών – κατασκευών είναι 686.609.000 Ευρώ τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος του έργου. Ωστόσο, το ποσοστό 16%, βάσει της Σύμβασης, είναι 109.857.000 Ευρώ από διόδια μέχρι τον Ιούλιο του 2010. Επομένως, ο παραχωρησιούχος κατ’ αναλογία του Υπουργείου έχει ήδη εισπράξει παραπάνω περίπου 50% από διόδια χωρίς να τηρεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής.»
Στην ίδια σύσκεψη επιβεβαιώθηκε πλήρως από τον κ. Μαγκριώτη δημοσίευμα απογευματινής εφημερίδας αλλά και ανακοίνωσης της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ) που καταγγέλλει πως «με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί.» και πως «από την άνοιξη του 2008, όταν τα διόδια παραχωρήθηκαν στους κατασκευαστές, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 50-180%, ενώ οι σταθμοί έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και φτάνουν πλέον τους 34. Υπολογίζεται ότι τα ετήσια έσοδα αγγίζουν τα 450-500 εκατ. ευρώ, ακόμα και με μείωση της κυκλοφορίας κατά 10% το χρόνο, όπως υπολογίζουν οι εργολάβοι.»
Μάθαμε ακόμη από τον υφυπουργό ότι υπάρχει όρος στη σύμβαση που προβλέπει πως «αν κάθε χρόνο, εξετάζοντας το έργο, διαπιστωθεί πως δεν είναι βιώσιμο, υπάρχει το δικαίωμα της διακοπής του από τους εργολάβους.»
Ρωτούσαμε τότε σε ανακοίνωσή μας:
«Είναι σκάνδαλο και αν ναι, υπάρχουν ποινικές ευθύνες για όσους κατήργησαν τον δημόσιο έλεγχο στην είσπραξη των διοδίων άρα και τον έλεγχο στην κυκλοφορία των οχημάτων με συνέπεια οι εργολάβοι να ισχυρίζονται αυθαίρετα και ψευδώς μείωση της κυκλοφορίας και μείωση των εσόδων τους?
Είναι σκάνδαλο και αν ναι, υπάρχουν ποινικές ευθύνες για όσους σχεδίασαν και ψήφισαν τον όρο που προβλέπει διακοπή του έργου σε περίπτωση που κριθεί επισφαλές και μη βιώσιμο? Και με βάση ποια στοιχεία? Τα στοιχεία που δίνουν στην δημοσιότητα οι εργολάβοι ανεξέλεγκτα?» Ακόμη περιμένουμε απάντηση…
MEGAλο ενδιαφέρον έχει να θυμηθούμε δημοσιογραφικές πληροφορίες αλλά και υπουργικές τοποθετήσεις που «ξεμπλόκαραν» το έργο άπειρες φορές.
10/ΙΟΥΝΙΟΥ/2011
Δημοσιεύματα αναφέρουν:
«Προς επανεκκίνηση βαίνουν τα έργα των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων παραχώρησης, μετά την θετική κατάληξη στις διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών με τις κοινοπραξίες που τα κατασκευάζουν την Παρασκευή. Σύμφωνα με τον Δ.Ρέππα, στις διαπραγματεύσεις συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των τραπεζών και όποιοι αναμένεται να δώσουν το πράσινο φως για την περαιτέρω χρηματοδότηση του προγράμματος. Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι κατόπιν αυτών, θα εφαρμοστεί η μείωση των διοδίων στα τέλη καλοκαιριού.»
14/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Στο νυχτερινό δελτίο ειδήσεων του MEGA ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης δηλώνει:
«Ξεμπλοκάρουμε και επανακινούμε τα μεγάλα έργα ύψους 12 δις Ευρώ.»
15/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Δημοσιεύεται στο «ΕΘΝΟΣ η είδηση για επανεκκίνηση των 5 οδικών αξόνων.
16/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Αναπαραγωγή της είδησης σε πολλά blog και sites.
28/ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ/2011
Δημοσιεύματα στον τύπο μιλάνε για εξεύρεση λύσης με παρέμβαση του Υπουργού κ. Βενιζέλου και συμφωνία με τράπεζες και εργολάβους.
29/ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ/2011
Αναπαραγωγή της είδησης σε πολλά blog και sites.
25/Γενάρη/2012
7000 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ, ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΑ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ,
ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΝΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε τι έλεγαν το Εργατικό Κέντρο Πάτρας και το Περιφερειακό Συμβούλιο με ψηφίσματα τους:
Το Εργατικό Κέντρο Πάτρας με ψήφισμα του στις 30/03/2011 με αριθμό πρωτοκόλλου 5627 «ανακάλυπτε» το λόγο του παγώματος του έργου. Χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Από την αρχή της κατασκευής υπήρξαν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τις απαλλοτριώσεις των ιδιοκτήτων, που αποδείκνυε τον ελλιπή και πρόχειρο σχεδιασμό της Περιφέρεις με το κράτος και την Κυβέρνηση»
Ο μόνος λόγος για τον οποίο έχει την μικρότερη ευθύνη η Κυβέρνηση του ΓΑΠ αναδεικνύεται ως η βασική αιτία για το πάγωμα του έργου. Πουθενά η σκανδαλώδης σύμβαση, πουθενά οι εργολάβοι απατεώνες, πουθενά ο τρόπος κατασκευής των δημόσιων έργων…
Το καλύτερο όμως είναι στο τέλος της ανακοίνωσης:
«Όμως πληροφορίες θέλουν τον Πρωθυπουργό να έδωσε το «πράσινο φως» στην διυπουργική!! (τα 2 θαυμαστικά είναι στην ανακοίνωση) για την απεμπλοκή των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων από διαδικασίες που καθυστερούν την ολοκλήρωση τους.»
Τελικά αν έχεις πληροφορίες από μέσα δεν πέφτεις ποτέ έξω…
Ακόμη πιο διασκεδαστικές ήταν οι τοποθετήσεις του Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας. Ο κ. Κατσιφάρας, (Αποστόλης για τους φίλους), δήλωνε με σπουδή πως δε θα επιτρέψει με τίποτα το κλείσιμο των εργοταξίων και τη μείωση του φυσικού αντικειμένου (σταμάτημα του έργου στην Πάτρα). Τελικά, μια χαρά τα δέχτηκε όλα. Μόνο να κλείσει μια μέρα την Περιφέρεια δε δέχτηκε, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, για την ανεργία της περιοχής, όπως του ζητήσαμε επανειλημμένα.
Διασκεδαστικότερο δε όλων το ψήφισμα της 4ης Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας όπου στην παράγραφο 8 αναφέρεται η παρακάτω απόφαση:
«Συγκρότηση επιτροπής-παρατηρητηρίου από μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου για την συστηματική παρακολούθηση της πορείας των εργασιών, των συναφών έργων και της λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο θα ενημερώνει σε τακτά διαστήματα το Περιφερειακό Συμβούλιο.»
Παστρικές δουλειές ο κ. Κατσιφάρας (Αποστόλης για τους φίλους),…έκανε την επιτροπή-παρατηρητήριο και καθάρισε!
Στην Εισαγγελία Πατρών στις 16/12/2011 κατατέθηκε από το Σωματείο μας καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου 9886 που αφορούσε την έλλειψη άδειας από την πλευρά της Γαλλικής εταιρείας VINCI για τις παρεμβάσεις στην Εθνική Οδό.
Στην Εισαγγελία Πατρών στις 23/12/2011 κατατέθηκε από το Σωματείο μας καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου 10095 που αφορούσε ελλείψεις και παρανομίες από την πλευρά των εργολάβων αλλά και ελλείψεις στο έργο της Τροχαίας που έκανε τα στραβά μάτια σε όσα καταγγέλλαμε.
Την υπόθεση ανέλαβε Εισαγγελέας.
Για το ίδιο θέμα κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή του Σύριζα Π. Λαφαζάνη προς τους αρμόδιους υπουργούς.
Καταθέτουμε εδώ την απάντηση του υπουργού Παπουτσή:
Ο Υπουργός ΠΡΟΠΟ, ως άλλος εργολάβος της «Ολυμπίας Οδού», απαντά πως «κατά το έτος 2011 παρατηρήθηκε μείωση νεκρών από τροχαία ατυχήματα σε ποσοστό -50% και λοιπόν παθόντων σε ποσοστό -36,9%, σε σύγκριση με το έτος 2010».
Αν όχι το μεγαλύτερο, ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που υπάρχουν στην κατασκευή του έργου είναι ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Ο υπουργός κ. Μαγκριώτης, όταν ρωτήθηκε στην Βουλή από τον Παναγιώτη Λαφαζάνη για θέματα που αφορούσαν την υγιεινή και την ασφάλεια των εργαζομένων, παρέπεμψε στον «ανεξάρτητο» μηχανικό που ασκεί καθήκοντα επίβλεψης.
Ποιος όμως είναι ο «ανεξάρτητος» μηχανικός, από ποιόν επιβλέπεται και σε ποιόν λογοδοτεί;
Η VINCI, όταν ανέλαβε το έργο, επέβαλε και την SETEK TPI με την οποία έκανε δουλειές στην Γαλλία. Η εταιρεία αυτή έφερε την Salfo και Συνεργάτες ΕΠΕ.
Αυτές οι εταιρείες, λοιπόν, πληρώνονται από τους εργολάβους για να τους ελέγχουν(!!!!)
Τον έλεγχο, λοιπόν, τον κάνει κάποια ιδιωτική εταιρεία που πληρώνεται από τον ελεγχόμενο (τους εργολάβους), δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν και δεν ελέγχεται από το υπουργείο.
Και τις πιστοποιήσεις για χρήματα, ποιος τις κάνει; Ποιος πιστοποιεί το μέγεθος των εργασιών και εκταμιεύονται χρήματα; Μα ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός.
Στην περιβόητη σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών για την πορεία (?) του έργου «Ολυμπία Οδός» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Αυγούστου 2011 στην Αθήνα μάθαμε πως ακόμα και σήμερα ο Υπουργός δεν έχει στην διάθεση του προσαρτήματα της σύμβασης, που αποτελούν νόμο του κράτους και κυρίως δεν έχει αυτό του μοντέλου χρηματοδότησης….
Στις 18/07/2011 σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Αχαιός Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Νικολόπουλος, όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα της Ολυμπίας Οδού, ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Πόσα χρήματα έχει εισπράξει μέχρι τώρα η κοινοπραξία; Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία του έργου, σημειώνεται ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2010 ο Παραχωρησιούχος του εν λόγω οδικού άξονα έχει εισπράξει 150.000.000 Ευρώ. Σχετικά σημειώνεται ότι η δαπάνη των εργασιών που είχαν εκτελεστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010 είναι της τάξης του 16% του συνόλου του έργου. Με βάση όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης, το ποσό των διοδίων που θα εισπράξει ο παραχωρησιούχος μέχρι το τέλος της περιόδου των μελετών – κατασκευών είναι 686.609.000 Ευρώ τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος του έργου. Ωστόσο, το ποσοστό 16%, βάσει της Σύμβασης, είναι 109.857.000 Ευρώ από διόδια μέχρι τον Ιούλιο του 2010. Επομένως, ο παραχωρησιούχος κατ’ αναλογία του Υπουργείου έχει ήδη εισπράξει παραπάνω περίπου 50% από διόδια χωρίς να τηρεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής.»
Στην ίδια σύσκεψη επιβεβαιώθηκε πλήρως από τον κ. Μαγκριώτη δημοσίευμα απογευματινής εφημερίδας αλλά και ανακοίνωσης της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ) που καταγγέλλει πως «με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί.» και πως «από την άνοιξη του 2008, όταν τα διόδια παραχωρήθηκαν στους κατασκευαστές, οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 50-180%, ενώ οι σταθμοί έχουν σχεδόν διπλασιαστεί και φτάνουν πλέον τους 34. Υπολογίζεται ότι τα ετήσια έσοδα αγγίζουν τα 450-500 εκατ. ευρώ, ακόμα και με μείωση της κυκλοφορίας κατά 10% το χρόνο, όπως υπολογίζουν οι εργολάβοι.»
Μάθαμε ακόμη από τον υφυπουργό ότι υπάρχει όρος στη σύμβαση που προβλέπει πως «αν κάθε χρόνο, εξετάζοντας το έργο, διαπιστωθεί πως δεν είναι βιώσιμο, υπάρχει το δικαίωμα της διακοπής του από τους εργολάβους.»
Ρωτούσαμε τότε σε ανακοίνωσή μας:
«Είναι σκάνδαλο και αν ναι, υπάρχουν ποινικές ευθύνες για όσους κατήργησαν τον δημόσιο έλεγχο στην είσπραξη των διοδίων άρα και τον έλεγχο στην κυκλοφορία των οχημάτων με συνέπεια οι εργολάβοι να ισχυρίζονται αυθαίρετα και ψευδώς μείωση της κυκλοφορίας και μείωση των εσόδων τους?
Είναι σκάνδαλο και αν ναι, υπάρχουν ποινικές ευθύνες για όσους σχεδίασαν και ψήφισαν τον όρο που προβλέπει διακοπή του έργου σε περίπτωση που κριθεί επισφαλές και μη βιώσιμο? Και με βάση ποια στοιχεία? Τα στοιχεία που δίνουν στην δημοσιότητα οι εργολάβοι ανεξέλεγκτα?» Ακόμη περιμένουμε απάντηση…
MEGAλο ενδιαφέρον έχει να θυμηθούμε δημοσιογραφικές πληροφορίες αλλά και υπουργικές τοποθετήσεις που «ξεμπλόκαραν» το έργο άπειρες φορές.
10/ΙΟΥΝΙΟΥ/2011
Δημοσιεύματα αναφέρουν:
«Προς επανεκκίνηση βαίνουν τα έργα των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων παραχώρησης, μετά την θετική κατάληξη στις διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών με τις κοινοπραξίες που τα κατασκευάζουν την Παρασκευή. Σύμφωνα με τον Δ.Ρέππα, στις διαπραγματεύσεις συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των τραπεζών και όποιοι αναμένεται να δώσουν το πράσινο φως για την περαιτέρω χρηματοδότηση του προγράμματος. Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι κατόπιν αυτών, θα εφαρμοστεί η μείωση των διοδίων στα τέλη καλοκαιριού.»
14/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Στο νυχτερινό δελτίο ειδήσεων του MEGA ο υπουργός κ. Χρυσοχοΐδης δηλώνει:
«Ξεμπλοκάρουμε και επανακινούμε τα μεγάλα έργα ύψους 12 δις Ευρώ.»
15/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Δημοσιεύεται στο «ΕΘΝΟΣ η είδηση για επανεκκίνηση των 5 οδικών αξόνων.
16/ΙΟΥΛΙΟΥ/2011
Αναπαραγωγή της είδησης σε πολλά blog και sites.
28/ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ/2011
Δημοσιεύματα στον τύπο μιλάνε για εξεύρεση λύσης με παρέμβαση του Υπουργού κ. Βενιζέλου και συμφωνία με τράπεζες και εργολάβους.
29/ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ/2011
Αναπαραγωγή της είδησης σε πολλά blog και sites.
25/Γενάρη/2012
7000 ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΙ, ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΑ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ,
ΚΑΜΙΑ ΕΠΑΝΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ.
Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε τι έλεγαν το Εργατικό Κέντρο Πάτρας και το Περιφερειακό Συμβούλιο με ψηφίσματα τους:
Το Εργατικό Κέντρο Πάτρας με ψήφισμα του στις 30/03/2011 με αριθμό πρωτοκόλλου 5627 «ανακάλυπτε» το λόγο του παγώματος του έργου. Χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Από την αρχή της κατασκευής υπήρξαν προβλήματα που έχουν να κάνουν με τις απαλλοτριώσεις των ιδιοκτήτων, που αποδείκνυε τον ελλιπή και πρόχειρο σχεδιασμό της Περιφέρεις με το κράτος και την Κυβέρνηση»
Ο μόνος λόγος για τον οποίο έχει την μικρότερη ευθύνη η Κυβέρνηση του ΓΑΠ αναδεικνύεται ως η βασική αιτία για το πάγωμα του έργου. Πουθενά η σκανδαλώδης σύμβαση, πουθενά οι εργολάβοι απατεώνες, πουθενά ο τρόπος κατασκευής των δημόσιων έργων…
Το καλύτερο όμως είναι στο τέλος της ανακοίνωσης:
«Όμως πληροφορίες θέλουν τον Πρωθυπουργό να έδωσε το «πράσινο φως» στην διυπουργική!! (τα 2 θαυμαστικά είναι στην ανακοίνωση) για την απεμπλοκή των 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων από διαδικασίες που καθυστερούν την ολοκλήρωση τους.»
Τελικά αν έχεις πληροφορίες από μέσα δεν πέφτεις ποτέ έξω…
Ακόμη πιο διασκεδαστικές ήταν οι τοποθετήσεις του Περιφερειάρχη Δ. Ελλάδας. Ο κ. Κατσιφάρας, (Αποστόλης για τους φίλους), δήλωνε με σπουδή πως δε θα επιτρέψει με τίποτα το κλείσιμο των εργοταξίων και τη μείωση του φυσικού αντικειμένου (σταμάτημα του έργου στην Πάτρα). Τελικά, μια χαρά τα δέχτηκε όλα. Μόνο να κλείσει μια μέρα την Περιφέρεια δε δέχτηκε, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, για την ανεργία της περιοχής, όπως του ζητήσαμε επανειλημμένα.
Διασκεδαστικότερο δε όλων το ψήφισμα της 4ης Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας όπου στην παράγραφο 8 αναφέρεται η παρακάτω απόφαση:
«Συγκρότηση επιτροπής-παρατηρητηρίου από μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου για την συστηματική παρακολούθηση της πορείας των εργασιών, των συναφών έργων και της λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, το οποίο θα ενημερώνει σε τακτά διαστήματα το Περιφερειακό Συμβούλιο.»
Παστρικές δουλειές ο κ. Κατσιφάρας (Αποστόλης για τους φίλους),…έκανε την επιτροπή-παρατηρητήριο και καθάρισε!
Στην Εισαγγελία Πατρών στις 16/12/2011 κατατέθηκε από το Σωματείο μας καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου 9886 που αφορούσε την έλλειψη άδειας από την πλευρά της Γαλλικής εταιρείας VINCI για τις παρεμβάσεις στην Εθνική Οδό.
Στην Εισαγγελία Πατρών στις 23/12/2011 κατατέθηκε από το Σωματείο μας καταγγελία με αριθμό πρωτοκόλλου 10095 που αφορούσε ελλείψεις και παρανομίες από την πλευρά των εργολάβων αλλά και ελλείψεις στο έργο της Τροχαίας που έκανε τα στραβά μάτια σε όσα καταγγέλλαμε.
Την υπόθεση ανέλαβε Εισαγγελέας.
Για το ίδιο θέμα κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή του Σύριζα Π. Λαφαζάνη προς τους αρμόδιους υπουργούς.
Καταθέτουμε εδώ την απάντηση του υπουργού Παπουτσή:
Ο Υπουργός ΠΡΟΠΟ, ως άλλος εργολάβος της «Ολυμπίας Οδού», απαντά πως «κατά το έτος 2011 παρατηρήθηκε μείωση νεκρών από τροχαία ατυχήματα σε ποσοστό -50% και λοιπόν παθόντων σε ποσοστό -36,9%, σε σύγκριση με το έτος 2010».
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Όταν στη Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22.02.2011, ο Διευθυντής Τροχαίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, Ταξίαρχος, κ. Ανδρέας Κορδολαίμης, λέει πως «η Κορίνθου-Πατρών προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός, καθώς εκεί καταγράφηκαν τα περισσότερα από τα συνολικά 58 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα» …»
Όταν στη Συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22.02.2011, ο Διευθυντής Τροχαίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, Ταξίαρχος, κ. Ανδρέας Κορδολαίμης, λέει πως «η Κορίνθου-Πατρών προβάλει ως η πλέον επικίνδυνη εθνική οδός, καθώς εκεί καταγράφηκαν τα περισσότερα από τα συνολικά 58 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα» …»
Λέει ψέματα? Υπερβάλει? Ή είναι οπαδός του Σύριζα?
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Ο Υπουργός ΠΡΟΠΟ στη μέτρηση που έκανε για το 2011 υπολόγισε τη μείωση της κυκλοφορίας κατά 40%(!) όπως η ίδια η «Ολυμπία Οδός» ισχυρίζεται?
Στην καταγγελία μας, αλλά και στην ερώτηση του βουλευτή Λαφαζάνη, αναφέρθηκαν αναλυτικά όλες οι παραβάσεις και οι παραλήψεις της VINCI.
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Η απάντηση στο ότι η τροχαία Εθνικών οδών έκανε τα στραβά μάτια στους εργολάβους αντί να τους πάει αυτόφωρο για όλες αυτές τις παραβάσεις είναι «δόθηκαν εντολές και οδηγίες για συνεχή παρακολούθηση του θέματος αυτού»?
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Τελικά έκανε το καθήκον της η τροχαία, Υπουργέ ΠΡΟΠΟ, ναι ή όχι?
Από έναν Υπουργό της κατοχικής κυβέρνησης Τραπεζιτών και εργολάβων δεν περιμέναμε καλύτερη απάντηση. Από έναν Υπουργό που σκοπό έχει την καταστολή κάθε διαμαρτυρίας του λαού απέναντι στην κατοχική κυβέρνηση των τραπεζών και των εργολάβων, τα περιμένουμε όλα.
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Ο Υπουργός ΠΡΟΠΟ στη μέτρηση που έκανε για το 2011 υπολόγισε τη μείωση της κυκλοφορίας κατά 40%(!) όπως η ίδια η «Ολυμπία Οδός» ισχυρίζεται?
Στην καταγγελία μας, αλλά και στην ερώτηση του βουλευτή Λαφαζάνη, αναφέρθηκαν αναλυτικά όλες οι παραβάσεις και οι παραλήψεις της VINCI.
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Η απάντηση στο ότι η τροχαία Εθνικών οδών έκανε τα στραβά μάτια στους εργολάβους αντί να τους πάει αυτόφωρο για όλες αυτές τις παραβάσεις είναι «δόθηκαν εντολές και οδηγίες για συνεχή παρακολούθηση του θέματος αυτού»?
Ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΡΟΠΟ.:
Τελικά έκανε το καθήκον της η τροχαία, Υπουργέ ΠΡΟΠΟ, ναι ή όχι?
Από έναν Υπουργό της κατοχικής κυβέρνησης Τραπεζιτών και εργολάβων δεν περιμέναμε καλύτερη απάντηση. Από έναν Υπουργό που σκοπό έχει την καταστολή κάθε διαμαρτυρίας του λαού απέναντι στην κατοχική κυβέρνηση των τραπεζών και των εργολάβων, τα περιμένουμε όλα.
Αντί απάντησης παραθέτουμε παρακάτω ορισμένα στοιχεία:
Οι θάνατοι από τροχαία στην Ελλάδα είναι σχεδόν δύο φορές συχνότεροι απ’ ότι παγκοσμίως. Η χώρα μας μετρά 130 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 69 θύματα ανά εκατομμύριο κατοίκων. Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας 1.300.000 άνθρωποι πέθαναν το 2009 από τροχαία. Τη δεκαετία 2001 - 2010 η Ευρωπαϊκή Ένωση έθεσε ως στόχο τη μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 50%, χωρίς όμως κάποιο δεσμευτικό μέτρο. Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσαν οι χώρες, στη διάρκεια των 10 χρόνων τα τροχαία δυστυχήματα μειώθηκαν κατά μέσο όρο 36% στα κράτη-μέλη. Όμως στην Ελλάδα η μείωση ανήλθε σε 23%. Οι θάνατοι μειώθηκαν από 172 ανά εκατομμύριο κατοίκων σε 130 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Παρόλα αυτά παραμένουμε η χώρα με τον υψηλότερο αριθμό θυμάτων. Το γεγονός είναι ότι αν στην Ελλάδα με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος τα θύματα μειώθηκαν κατά 23%, στη Λετονία τα θύματα μειώθηκαν κατά 54% (από 236 σε 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων), στην Ισπανία κατά 53% (από 136 θανάτους το 2001 στους 58 το 2009), στην Εσθονία και την Πορτογαλία κατά 50%. Η Γερμανία μείωσε τους θανάτους κατά 40% (από 85 θανάτους σε 51) και η Σουηδία κατά 39% (από 66 σε 39 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων).Όπως σημειώνει ο γιατρός κ. Γιώργος Κουβίδης- από τους πρωτεργάτες της Πρωτοβουλίας «Να σταματήσουμε τα τροχαία εγκλήματα»- που έχασε το παιδί του από οδηγό αυτοκινήτου που έτρεχε με ταχύτητα 120 χλμ. την ώρα βράδυ στο κέντρο της Αθήνας «Για τη Δικαιοσύνη όλα τα τροχαία δικάζονται ως φόνοι εξ αμέλειας και ατυχήματα. Θεωρείται αυτονόητο στην Ελλάδα, όταν σκοτώσεις, να μην σου αφαιρεθεί το δίπλωμα. Αντιθέτως στην Κύπρο έχει καταργηθεί ο όρος τροχαίο ατύχημα. Μιλάνε μόνο για συμβάν ή δυστύχημα»
Εργολάβοι – Πολίτες = Στάνταρ 1 με την ευγενική χορηγία του Υπουργού ΠΡΟΠΟ…
«ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» σημείο μηδέν
Τέσσερις (4) υπουργοί πέρασαν από την θέση του υπουργού υποδομών από την μέρα που ψηφίσθηκε η σύμβαση. Σουφλιάς, Ρέππας, Ραγκούσης, Βορίδης. Κανείς δεν ασχολήθηκε σοβαρά με την υπόθεση. Ακόμη και σήμερα το θέμα των ΤΑΧΙ και των φορτηγών (σοβαρότατα κατά τα άλλα θέματα) προσφέρονται για μεγαλύτερη ψηφοθηρία.
Αυτή τη στιγμή το έργο δείχνει να έχει την τύχη που έχει η χώρα. Εξαρτάται άμεσα από τις δανειακές συμβάσεις, το PSI, την περίπτωση χρεοκοπίας, το ξεπούλημα όλου του πλούτου της χώρας.
Εργολάβοι και υπουργείο έχουν συμφωνήσει σε αρκετά πράγματα.
1ον Η Σύμβαση έχει πεθάνει. Θα πρέπει να αντικατασταθεί με καινούρια.
2ον Το έργο θα σταματήσει στην Πάτρα. Αυτό που ζήταγαν οι εργολάβοι, θα γίνει.
3ον Όταν και όποτε επανέλθουν οι εργαζόμενοι θα εργαστούν σε συνθήκες γαλέρας. Δίχως συμβάσεις, δίχως δικαιώματα, με μισθούς πείνας.
4ον Συνέχιση της είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους με την ευλογία της κυβέρνησης
5ον Καμία μείωση στα διόδια
Υπάρχει όμως και η πιθανή πώληση του αυτοκινητόδρομου μέσω της «Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε.». Το Ελληνικό Δημόσιο έχει υποδείξει τις Barclays Capital και Rothschild ως οικονομικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση…(ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ). Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για άλλα δεδομένα.
Τελικά όμως υπάρχει λύση για την «Ολυμπία Οδό» ;
Φυσικά και υπάρχει. Υπάρχει όμως μόνο αν υπάρχει πολιτική βούληση. Και από την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ δεν υπάρχει. Δεν μπορεί η κατοχική κυβέρνηση που παρέδωσε την Ελλάδα στην τρόικα να δώσει λύση. Δεν μπορεί και δε θέλει.
Μια κυβέρνηση που δε θα ξεπουλούσε τα πάντα θα έπρεπε πολύ απλά να κάνει τα αυτονόητα.
1ον Έλεγχος στην μέχρι τώρα κατασκευή.
Πόσο έργο έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα? Με ποιον τρόπο? Πληροί τους κατασκευαστικούς και περιβαλλοντολογικούς κανόνες ?
Δεν είναι τυχαίο που κανένα κομμάτι δεν έχει παραδοθεί από τους εργολάβους. Βολεύει η σημερινή κατάσταση που παρουσιάζει η εθνική οδός- ενός απέραντου εργοταξίου με κορύνες και στένεμα του δρόμου. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες σχετικές με παραβιάσεις σε περιβαλλοντολογικά θέματα. Παράνομες αμμοληψίες, παράνομη εκτροπή των αποβλήτων (γκανάιτ) στη θάλασσα, μη τήρηση του προβλεπόμενου χρόνου ασφαλείας για το προσωπικό έπειτα από ανατινάξεις και πολλά ακόμη. Οι κοίτες των ποταμών στο Δρέπανο και στην Παναγοπούλα, που έχουν μπαζωθεί και στενέψει, θα ελεγχθούν από κανένα? Τα φρεάτια με τα καρκινογόνα απόβλητα που κατέληγαν στη θάλασσα θα ελεγχθούν από κανένα? Τι θα συμβεί στα τούνελ, αν παραμείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα χωρίς να μπουν τα καλούπια? Θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή? Αυτή τη στιγμή, χωρίς προσωπικό, η «Ολυμπία Οδός» πώς συντηρεί τις υπάρχουσες κατασκευές αλλά και το δρόμο?
2ον Έλεγχος σε όλα τα παραστατικά οικονομικών συναλλαγών των εργολάβων
Καταγγείλαμε επανειλημμένα τη χρησιμοποίηση ιδιωτών στην κατασκευή του έργου. Αυτή τη στιγμή στο Δρέπανο υπάρχει ένα τεράστιο στοκ από αδρανή υλικά. Μπορεί να μας πει ο ΣΔΟΕ αν έχουν ελεγχθεί τα παραστατικά μεταφοράς τους στον συγκεκριμένο χώρο? Πώς βρέθηκαν εκεί? Από ποιον μεταφέρθηκαν εκεί? Σε ποιον ανήκουν? Ο ΣΔΟΕ γιατί έκανε τα στραβά μάτια τόσο καιρό σε όσα καταγγέλλαμε και περιοριζόταν σε ελέγχους στα φορτηγά ΙΧ για θέματα που άπτονται του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας(!!);
3ον Έλεγχος στα χρήματα που έχουν εισπραχθεί από τους εργολάβους μέχρι σήμερα.
Σήμερα, και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε το 30% του έργου που της αναλογεί, η Γαλλική εταιρία VINCI έχει εισπράξει το 58% των χρημάτων. Ποιος τα πιστοποίησε αυτά τα λεφτά? Μα φυσικά ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός. Αυτός που επιβλήθηκε από τους Γάλλους και που πληρώνεται από τους εργολάβους. Απλή απορία. Τα λεφτά που έχουν να λαβαίνουν, φτάνουν για την ολοκλήρωση του έργου;
4ον Έλεγχος σε όσους υπεργολάβους ιδιώτες συνεργάζονται με τους κατασκευαστές μεγαλοεργολάβους.
Δεν είναι δυνατόν να εργάζονται ακόμη και σήμερα υπεργολάβοι στην «Ολυμπία Οδό» και να χρησιμοποιούν ανασφάλιστους και απλήρωτους εργαζόμενους. Τι ελέγχους έχει κάνει το ΙΚΑ στις τόσες καταγγελίες? Υπάρχει εργολάβος που απασχολεί εργαζόμενους, τους ασφαλίζει τις μισές μέρες και τα υπόλοιπα ένσημα τα πουλάει- εις γνώση της εταιρίας με την οποία συνεργάζεται. Υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι για μήνες. Τι έκανε γι αυτό η Επιθεώρηση εργασίας? Ο ΣΔΟΕ έκανε ποτέ έλεγχο σε όλους αυτούς? Ακόμη και σήμερα (μετά τις καταγγελίες μας στην εισαγγελία) στην «συντήρηση» του δρόμου απασχολούνται άτομα, ανειδίκευτα και ανασφάλιστα, παράνομα και το κράτος κάνει τα στραβά μάτια. Την ίδια στιγμή που έχουν απολυθεί όλοι οι εργαζόμενοι που είχαν εκπαιδευτεί στην συμπεριφορά στην εθνική οδό και στις εργασίες σε αυτήν κατά την διάρκεια της κυκλοφορίας του δρόμου.
5ον Επαναφορά του ελεγκτικού μηχανισμού είσπραξης των διοδίων.
«ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» σημείο μηδέν
Τέσσερις (4) υπουργοί πέρασαν από την θέση του υπουργού υποδομών από την μέρα που ψηφίσθηκε η σύμβαση. Σουφλιάς, Ρέππας, Ραγκούσης, Βορίδης. Κανείς δεν ασχολήθηκε σοβαρά με την υπόθεση. Ακόμη και σήμερα το θέμα των ΤΑΧΙ και των φορτηγών (σοβαρότατα κατά τα άλλα θέματα) προσφέρονται για μεγαλύτερη ψηφοθηρία.
Αυτή τη στιγμή το έργο δείχνει να έχει την τύχη που έχει η χώρα. Εξαρτάται άμεσα από τις δανειακές συμβάσεις, το PSI, την περίπτωση χρεοκοπίας, το ξεπούλημα όλου του πλούτου της χώρας.
Εργολάβοι και υπουργείο έχουν συμφωνήσει σε αρκετά πράγματα.
1ον Η Σύμβαση έχει πεθάνει. Θα πρέπει να αντικατασταθεί με καινούρια.
2ον Το έργο θα σταματήσει στην Πάτρα. Αυτό που ζήταγαν οι εργολάβοι, θα γίνει.
3ον Όταν και όποτε επανέλθουν οι εργαζόμενοι θα εργαστούν σε συνθήκες γαλέρας. Δίχως συμβάσεις, δίχως δικαιώματα, με μισθούς πείνας.
4ον Συνέχιση της είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους με την ευλογία της κυβέρνησης
5ον Καμία μείωση στα διόδια
Υπάρχει όμως και η πιθανή πώληση του αυτοκινητόδρομου μέσω της «Αυτοκινητόδρομοι Α.Ε.». Το Ελληνικό Δημόσιο έχει υποδείξει τις Barclays Capital και Rothschild ως οικονομικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση…(ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ). Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για άλλα δεδομένα.
Τελικά όμως υπάρχει λύση για την «Ολυμπία Οδό» ;
Φυσικά και υπάρχει. Υπάρχει όμως μόνο αν υπάρχει πολιτική βούληση. Και από την συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ δεν υπάρχει. Δεν μπορεί η κατοχική κυβέρνηση που παρέδωσε την Ελλάδα στην τρόικα να δώσει λύση. Δεν μπορεί και δε θέλει.
Μια κυβέρνηση που δε θα ξεπουλούσε τα πάντα θα έπρεπε πολύ απλά να κάνει τα αυτονόητα.
1ον Έλεγχος στην μέχρι τώρα κατασκευή.
Πόσο έργο έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα? Με ποιον τρόπο? Πληροί τους κατασκευαστικούς και περιβαλλοντολογικούς κανόνες ?
Δεν είναι τυχαίο που κανένα κομμάτι δεν έχει παραδοθεί από τους εργολάβους. Βολεύει η σημερινή κατάσταση που παρουσιάζει η εθνική οδός- ενός απέραντου εργοταξίου με κορύνες και στένεμα του δρόμου. Υπάρχουν πολλές καταγγελίες σχετικές με παραβιάσεις σε περιβαλλοντολογικά θέματα. Παράνομες αμμοληψίες, παράνομη εκτροπή των αποβλήτων (γκανάιτ) στη θάλασσα, μη τήρηση του προβλεπόμενου χρόνου ασφαλείας για το προσωπικό έπειτα από ανατινάξεις και πολλά ακόμη. Οι κοίτες των ποταμών στο Δρέπανο και στην Παναγοπούλα, που έχουν μπαζωθεί και στενέψει, θα ελεγχθούν από κανένα? Τα φρεάτια με τα καρκινογόνα απόβλητα που κατέληγαν στη θάλασσα θα ελεγχθούν από κανένα? Τι θα συμβεί στα τούνελ, αν παραμείνουν για αρκετό χρονικό διάστημα χωρίς να μπουν τα καλούπια? Θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή? Αυτή τη στιγμή, χωρίς προσωπικό, η «Ολυμπία Οδός» πώς συντηρεί τις υπάρχουσες κατασκευές αλλά και το δρόμο?
2ον Έλεγχος σε όλα τα παραστατικά οικονομικών συναλλαγών των εργολάβων
Καταγγείλαμε επανειλημμένα τη χρησιμοποίηση ιδιωτών στην κατασκευή του έργου. Αυτή τη στιγμή στο Δρέπανο υπάρχει ένα τεράστιο στοκ από αδρανή υλικά. Μπορεί να μας πει ο ΣΔΟΕ αν έχουν ελεγχθεί τα παραστατικά μεταφοράς τους στον συγκεκριμένο χώρο? Πώς βρέθηκαν εκεί? Από ποιον μεταφέρθηκαν εκεί? Σε ποιον ανήκουν? Ο ΣΔΟΕ γιατί έκανε τα στραβά μάτια τόσο καιρό σε όσα καταγγέλλαμε και περιοριζόταν σε ελέγχους στα φορτηγά ΙΧ για θέματα που άπτονται του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας(!!);
3ον Έλεγχος στα χρήματα που έχουν εισπραχθεί από τους εργολάβους μέχρι σήμερα.
Σήμερα, και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ούτε το 30% του έργου που της αναλογεί, η Γαλλική εταιρία VINCI έχει εισπράξει το 58% των χρημάτων. Ποιος τα πιστοποίησε αυτά τα λεφτά? Μα φυσικά ο «Ανεξάρτητος» Μηχανικός. Αυτός που επιβλήθηκε από τους Γάλλους και που πληρώνεται από τους εργολάβους. Απλή απορία. Τα λεφτά που έχουν να λαβαίνουν, φτάνουν για την ολοκλήρωση του έργου;
4ον Έλεγχος σε όσους υπεργολάβους ιδιώτες συνεργάζονται με τους κατασκευαστές μεγαλοεργολάβους.
Δεν είναι δυνατόν να εργάζονται ακόμη και σήμερα υπεργολάβοι στην «Ολυμπία Οδό» και να χρησιμοποιούν ανασφάλιστους και απλήρωτους εργαζόμενους. Τι ελέγχους έχει κάνει το ΙΚΑ στις τόσες καταγγελίες? Υπάρχει εργολάβος που απασχολεί εργαζόμενους, τους ασφαλίζει τις μισές μέρες και τα υπόλοιπα ένσημα τα πουλάει- εις γνώση της εταιρίας με την οποία συνεργάζεται. Υπάρχουν απλήρωτοι εργαζόμενοι για μήνες. Τι έκανε γι αυτό η Επιθεώρηση εργασίας? Ο ΣΔΟΕ έκανε ποτέ έλεγχο σε όλους αυτούς? Ακόμη και σήμερα (μετά τις καταγγελίες μας στην εισαγγελία) στην «συντήρηση» του δρόμου απασχολούνται άτομα, ανειδίκευτα και ανασφάλιστα, παράνομα και το κράτος κάνει τα στραβά μάτια. Την ίδια στιγμή που έχουν απολυθεί όλοι οι εργαζόμενοι που είχαν εκπαιδευτεί στην συμπεριφορά στην εθνική οδό και στις εργασίες σε αυτήν κατά την διάρκεια της κυκλοφορίας του δρόμου.
5ον Επαναφορά του ελεγκτικού μηχανισμού είσπραξης των διοδίων.
Τι έγινε με αυτήν την υπόθεση? Τι έγιναν οι καταγγελίες της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στο τέως υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ (ΠΟΣΥΠΕΧΩΔΕ) ότι «με την παραχώρηση των εθνικών δρόμων στους εργολάβους το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου, για το οποίο το Δημόσιο είχε διαθέσει πάνω από 12 εκατ. ευρώ, καταργήθηκε με επιχείρημα ότι οι σταθμοί διοδίων αυξήθηκαν, ενώ θα μπορούσε να επεκταθεί.»
Τελικά υπάρχει αυτός ο ελεγκτικός μηχανισμός? Και αν υπάρχει πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο να ζητά καταστάσεις είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους για το διάστημα που έχουν σταματήσει τα έργα? Και αν δεν υπάρχει πώς δέχεται το υπουργείο τη μείωση που παρουσιάζουν οι εργολάβοι? Πότε σκοπεύει να το ελέγξει? Ποιος πήρε την απόφαση για απεγκατάσταση του μηχανισμού? Η καταγγελία της Ομοσπονδίας πέρασε έτσι στον αέρα? Κανείς από τη δικαιοσύνη δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει αν έχει βλαφτεί το δημόσιο συμφέρον?
6ον Διακοπή της είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους, σε τμήματα που έχει παραβιαστεί το χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με την σύμβαση, στο άρθρο 18.2.4., μετά την τέταρτη αποκλειστική προθεσμία 32 μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης ( δηλαδή μετά την 4η Απριλίου του 2011) με βάσει το άρθρο 24.2.3.(e), «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως – Πάτρα (Ν.Ε.Ο)».Το δημόσιο, και στην περίπτωση των ασφαλιστικών μέτρων Αϊβαλή και αυτών του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας ,εμφανίστηκε συντασσόμενο απόλυτα με την πλευρά των εργολάβων και τα βασικά επιχειρήματα του ήταν :α) κανείς τους, (Αϊβαλής και ΔΣΠ) δεν έχει έννομο συμφέρον και β) αν δεν τα εισπράττουν οι εργολάβοι ,θα τα εισπράττει το κράτος(…..), πάντως διόδια θα εισπράττονται!
Ποιος έδωσε το δικαίωμα να χαρακτηρισθεί τεχνική διαφορά και με απόφαση του «Ανεξάρτητου» Μηχανικού να δοθεί παράταση για άλλα 2 χρόνια; Τώρα να διακοπεί η παράνομη είσπραξη των διοδίων και να δώσουν λόγο στη δικαιοσύνη όσοι αποφάσισαν την παράταση είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους.
7ον Υποχρέωση των ελληνικών τραπεζών για τήρηση των συμφωνηθέντων στην δανειακή σύμβαση με τους εργολάβους.
Μπορεί η κατοχική κυβέρνηση τραπεζιτών να υποχρεώσει τους τραπεζίτες να σεβαστούν τις δανειακές τους συμβάσεις; Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα της εφημερίδας «Παρασκευή και 13» για το σκάνδαλο της PROTON BANK τράπεζας που συμμετέχει στην χρηματοδότηση του έργου.
Η ιστορίαΤελικά υπάρχει αυτός ο ελεγκτικός μηχανισμός? Και αν υπάρχει πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο να ζητά καταστάσεις είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους για το διάστημα που έχουν σταματήσει τα έργα? Και αν δεν υπάρχει πώς δέχεται το υπουργείο τη μείωση που παρουσιάζουν οι εργολάβοι? Πότε σκοπεύει να το ελέγξει? Ποιος πήρε την απόφαση για απεγκατάσταση του μηχανισμού? Η καταγγελία της Ομοσπονδίας πέρασε έτσι στον αέρα? Κανείς από τη δικαιοσύνη δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει αν έχει βλαφτεί το δημόσιο συμφέρον?
6ον Διακοπή της είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους, σε τμήματα που έχει παραβιαστεί το χρονοδιάγραμμα.
Σύμφωνα με την σύμβαση, στο άρθρο 18.2.4., μετά την τέταρτη αποκλειστική προθεσμία 32 μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης ( δηλαδή μετά την 4η Απριλίου του 2011) με βάσει το άρθρο 24.2.3.(e), «παύει η πληρωμή διοδίων τελών στα μη ολοκληρωμένα τμήματα του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως – Πάτρα (Ν.Ε.Ο)».Το δημόσιο, και στην περίπτωση των ασφαλιστικών μέτρων Αϊβαλή και αυτών του Δικηγορικού Συλλόγου Πάτρας ,εμφανίστηκε συντασσόμενο απόλυτα με την πλευρά των εργολάβων και τα βασικά επιχειρήματα του ήταν :α) κανείς τους, (Αϊβαλής και ΔΣΠ) δεν έχει έννομο συμφέρον και β) αν δεν τα εισπράττουν οι εργολάβοι ,θα τα εισπράττει το κράτος(…..), πάντως διόδια θα εισπράττονται!
Ποιος έδωσε το δικαίωμα να χαρακτηρισθεί τεχνική διαφορά και με απόφαση του «Ανεξάρτητου» Μηχανικού να δοθεί παράταση για άλλα 2 χρόνια; Τώρα να διακοπεί η παράνομη είσπραξη των διοδίων και να δώσουν λόγο στη δικαιοσύνη όσοι αποφάσισαν την παράταση είσπραξης των διοδίων από τους εργολάβους.
7ον Υποχρέωση των ελληνικών τραπεζών για τήρηση των συμφωνηθέντων στην δανειακή σύμβαση με τους εργολάβους.
Μπορεί η κατοχική κυβέρνηση τραπεζιτών να υποχρεώσει τους τραπεζίτες να σεβαστούν τις δανειακές τους συμβάσεις; Χαρακτηριστικό είναι το δημοσίευμα της εφημερίδας «Παρασκευή και 13» για το σκάνδαλο της PROTON BANK τράπεζας που συμμετέχει στην χρηματοδότηση του έργου.
Την υπόθεση είχε αποκαλύψει στις 30 Ιουλίου 2011 η «Σαββατιάτικη Ελευθεροτυπία» με τίτλο «Βόμβα υπεξαίρεσης στην Proton Bank». Ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια της παράνομης ενίσχυσης της Proton με ένεση 100 εκατ. ευρώ, ενώ είχε διαπιστωθεί η υπεξαίρεση, παρά τη διαφωνία των υπηρεσιακών παραγόντων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που επισήμαναν την παρέκκλιση από το νόμο 2362/95 . Με απλά λόγια, η Proton Bank δάνειζε εταιρείες που ανήκαν επίσης στον κ. Λαυρεντιάδη.
Στις 3 Αυγούστου ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος, «για να καλύψει τις ευθύνες του για την πριμοδότηση της Proton κατέθεσε τροπολογία, με την οποία προσέφερε στον εαυτό του και στους προκατόχους του νομική κάλυψη και μάλιστα αναδρομικά από το 1997. Συμπαραστάτης του κ. Βενιζέλου σ’ αυτή τη ρύθμιση ήταν ο ΛΑΟΣ». Στις 19 Αυγούστου η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ) που, παρά τα ευρήματα των ελέγχων της στην Proton Bank, είχε επιδείξει μεγάλη ανεκτικότητα, υποχρεώθηκε να ορίσει επίτροπο (τον κ. Θεοφάνη Σαξώνη) και νέα διοίκηση. Εν τω μεταξύ, ο εισαγγελέας Ι. Δραγάτσης κάλεσε εντός του Αυγούστου τους πρώτους μάρτυρες από την ΤτΕ και αναζήτησε όλα τα πορίσματα των ελέγχων. Όλα έδειχναν πως επίκειται η άσκηση διώξεων. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε γιατί ο επιχειρηματίας επέστρεψε στην Proton τα 51 εκατ. ευρώ.
Η λυπητερή
Το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή οι Έλληνες φορολογούμενοι, θα επωμιστούν συνολικά 863 εκατ. ευρώ για να μαζευτούν τα συντρίμμια που άφησε η διοίκηση Λαυρεντιάδη και για να διασφαλιστούν οι καταθέτες. Το ποσό των 863 εκατ. ευρώ δεν προέρχεται από έναν αυθαίρετο υπολογισμό και μία δημοσιογραφική εκτίμηση, αλλά από αξιολόγηση των στοιχείων της τράπεζας που ανέλαβε και έκανε η Ernst & Young κατόπιν παραγγελίας της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ) και από στοιχεία τα οποία κατετέθησαν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).»
Ουδέν σχόλιο.
Συμπέρασμα:οι δοσίλογοι της κατοχικής κυβέρνησης ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ να δώσουν λύση. Ξεπουλάν τα πάντα και ανάμεσά τους είναι και η «Ολυμπία Οδός». Ή θα τους σταματήσουμε ή θα κλαίμε μετά σαν μωρές παρθένες. Ιδού η Ρόδος…
Για την Διοίκηση
Ο Πρόεδρος
Τσελεπής Θεόδωρος
Ο Γ. Γραμματέας
Λυμπέρης Γεώργιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Πάσα άποψη εκφράζεται ελευθέρως από το ISTOLOGIO giorgou MOSXOU, αρκεί να μην περιέχει αήθεις χαρακτηρισμούς