ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 13 Μαρτίου 2018

Κυβερνητικό Καλειδισκόπιο της 12/3/2018



Για την κράτηση των δύο στρατιωτικών από τις τουρκικές αρχές (σημεία από τη συνέντευξη του Δ. Τζανακόπουλου)

 Η κυβέρνηση αντιμετώπισε το ζήτημα από την πρώτη στιγμή με τη δέουσα σοβαρότητα και νηφαλιότητα, με γνώμονα την ασφάλεια των δύο αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού.
Οι προσπάθειες στο διπλωματικό επίπεδο είναι διαρκείς, ώστε να επιστρέψουν στη χώρα οι δύο αξιωματικοί και ευελπιστούμε ότι σύντομα θα ολοκληρωθούν οι εκ του νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες από την πλευρά της Τουρκίας, ώστε να λήξει το συγκεκριμένο ζήτημα. Αυτή η εξέλιξη είναι προς το συμφέρον και της Τουρκίας η οποία πρέπει να κατανοήσει ότι οι εντάσεις και η όξυνση δεν εξυπηρετούν κανέναν ειδικά σε μια τεταμένη περίοδο για την ευρύτερη περιοχή.  Η Ελλάδα δεν συζητά κανενός είδους ανταλλαγή, όπως άλλωστε και η Τουρκία, θέση που προκύπτει από την πρόσφατη επίσημη τοποθέτηση του εκπροσώπου της τουρκικής κυβέρνησης.

Από τις δηλώσεις του Ν. Κοτζιά: Στο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ στη Σόφια υπογράμμισα ότι στα κριτήρια της Κοπεγχάγης πρέπει να προστεθεί κι ένα κριτήριο ακόμα. Ότι υποψήφιο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή κράτος που θέλει να έχει Τελωνειακή Ένωση με την Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει: Πρώτον, να έχει φιλειρηνική και όχι επιθετική πολιτική -και δη εξωτερική πολιτική. Δεύτερον, να εφαρμόζει το Διεθνές Δίκαιο και να το δέχεται δημιουργικά. Τρίτον, να εφαρμόζει και το Διεθνές Δίκαιο της Θαλάσσης. Είναι ζήτημα της ίδιας της Τουρκίας αν θα σταματήσει να παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο, το Δίκαιο της Θαλάσσης και τους κανόνες της φιλειρηνικής εξωτερικής πολιτικής ή όχι.

Για τη στάση της ΝΔ αναφορικά με τις ελληνοτουρκικές σχέσεις (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Τα κυριαρχικά δικαιώματα και η εδαφική ακεραιότητα της χώρας διασφαλίζονται με αποφασιστικότητα, νηφαλιότητα και ψυχραιμία. Δεν διασφαλίζονται με κραυγές και εθνικιστικές κορώνες. Ο κ. Μητσοτάκης και τα μέσα ενημέρωσης που τον στηρίζουν, αντί να διατηρήσουν υπεύθυνη εθνική στάση, χορεύουν στον χορό των ακροδεξιών της Ν.Δ., αλλά και των εθνικιστικών κύκλων που υπάρχουν στην Τουρκία.  Ο κ. Μητσοτάκης ως επικεφαλής ενός κόμματος στο οποίο ηγεμονεύει η ακροδεξιά, μπορεί να θεωρεί ενδεδειγμένη εξωτερική πολιτική τους λεονταρισμούς, όμως η χώρα ευτυχώς θα συνεχίσει να συμπεριφέρεται ως μια ισχυρή δημοκρατία του δυτικού κόσμου, ένα κράτος - μέλος διεθνών οργανισμών που της εξασφαλίζουν συμμαχίες και διεθνή στήριξη απέναντι σε πιθανές προκλήσεις από όπου και αν αυτές προέρχονται.

Για την επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Φυσικά και ήταν επιτυχημένη. Αφενός, δόθηκε η δυνατότητα να διευρυνθούν οι δίαυλοι επικοινωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές και να προωθηθούν μέτρα για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, αφετέρου όμως κατέστη σαφές από τον Έλληνα πρωθυπουργό προς τον Τούρκο Πρόεδρο ότι η Ελλάδα δεν είναι διατεθειμένη να μπει ούτε σε παιχνίδια αμφισβήτησης της εδαφικής της ακεραιότητας ούτε να αποδεχθεί αμφισβητήσεις διεθνών συνθηκών που δεσμεύουν τα δύο κράτη. Τους τελευταίους μήνες, η Τουρκία ασκεί μια εξωτερική πολιτική που επικαθορίζεται από τις εξελίξεις στο Συριακό και το Κουρδικό. Θεωρεί ότι το να ανοίξει πολλά μέτωπα ταυτόχρονα ενισχύει τη διαπραγματευτική της δύναμη έναντι των ΗΠΑ, κυρίως για να αποφύγει δυσάρεστες για εκείνη εξελίξεις στα βόρεια σύνορα της.

Για την Κύπρο (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι κατοχυρωμένα, σεβαστά και η άσκησή τους αποτελεί υπόθεση μοναχά της ίδιας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Δεν έχει κανένα απολύτως δικαίωμα η Τουρκία να θεωρεί ότι έχει λόγο στο τι θα πράξει και τι όχι η Κυπριακή Δημοκρατία. Επομένως, η Τουρκία πρέπει να καταλάβει άμεσα ότι αυτή της η στάση θα καταλήξει σύντομα σε αδιέξοδο και θα εντείνει τη διεθνή της απομόνωση.

Για την πΓΔΜ (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Το δεδομένο είναι ότι υπάρχει και από τις δύο πλευρές διάθεση για ουσιαστικό διάλογο, ώστε να καταλήξουμε σε μια αμοιβαία αποδεκτή λύση. Μια λύση, η οποία όσον αφορά την Ελλάδα δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει μια σύνθετη ονομασία της γείτονος που θα ισχύει erga omnes και φυσικά απόρριψη κάθε στοιχείου αλυτρωτισμού. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και στη βάση των παραπάνω αρχών που αποτελούν την εθνική γραμμή της χώρας για περισσότερο από μια δεκαετία, η βούληση μας για λύση είναι δεδομένη.

Για την πρόταση του Στ. Θεοδωράκη για τη δημιουργία Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας
 
Σύμφωνα με πληροφορίες,  ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να δημιουργηθούν θεσμοί που θα συμβάλλουν στην καλλιέργεια κλίματος συναίνεσης στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και είναι για αυτό το λόγο που η πρόταση του Ποταμιού μπορεί να αποτελέσει βάση συζήτησης.  Στο πλαίσιο αυτό ο Αλέξης Τσίπρας θα ζητήσει από τον πρόεδρο της Βουλής να θέσει το θέμα στην αρμόδια διαρκή επιτροπή εξωτερικών και 'Αμυνας για να συζητηθεί διεξοδικά. Επίσης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο Αλ.. Τσίπρας εξέφρασε την πρόθεσή του να αξιοποιηθεί η πρόταση στο πλαίσιο της αναβάθμισης και μετεξέλιξης του Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής σε Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Ασφάλειας. Επιπλέον, ενημέρωσε τον επικεφαλής του Ποταμιού ότι το ΥΠΕΞ προετοιμάζει σχέδιο για τη δημιουργία Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας με επιχειρησιακές αρμοδιότητες στα πρότυπα αντίστοιχων δομών άλλων χωρών και του ζήτησε να συμβάλει στη σχετική συζήτηση, όπως πρόκειται να πράξει και για τα υπόλοιπα κόμματα.

Για την έξοδο της χώρας από το πρόγραμμα (σημεία από τη συνέντευξη του Ευκ. Τσακαλώτου)

Οι παράμετροι της εξόδου μας προσδιορίστηκαν στην απόφαση του Eurogroup του Ιουνίου του 2017. Εκεί αποφασίστηκε η δημιουργία του αποθέματος [buffer] -το οποίο θα χτιστεί τόσο με εκταμιεύσεις από τον ESM όσο και από τις εξόδους μας στις αγορές- για να βοηθήσει την Ελλάδα μετά από τον Αύγουστο του 2018. Και σε αντίθεση με τις αποφάσεις του Eurogroup το φθινόπωρο του 2014, στην δική μας περίπτωση δεν υπάρχει καμία αναφορά σε προληπτική γραμμή πίστωσης. Για τον απλούστατο λόγο ότι η μία στρατηγική υποκαθιστά την άλλη, δεν την συμπληρώνει.


Για την κατάσταση της οικονομίας (από τον Δ. Τζανακόπουλο)

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο διαρκούς ανάκαμψης των βασικών μεγεθών και των προοπτικών της ελληνικής οικονομίας. Το 2017 ήταν το έτος που καταγράφηκε, μετά από χρόνια ύφεσης και στασιμότητας μια σημαντική αύξηση του ΑΕΠ. Η ανεργία έχει περιοριστεί κατά επτά μονάδες και 320.000 περισσότερες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί την τελευταία τριετία. Παράλληλα, οι άμεσες ξένες επενδύσεις, οι εξαγωγές, ο τουρισμός, η μεταποίηση, ο κατασκευαστικός κλάδος καταγράφουν ιστορικά ρεκόρ. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον αδιατάρακτης δημοσιονομικής σταθερότητας και ασφάλειας. Την ίδια στιγμή, οι τιμές των ελληνικών ομολόγων βρίσκονται σταθερά σε χαμηλό δεκαετίας, ενώ οι οίκοι αξιολόγησης διαρκώς αναβαθμίζουν τη θέση και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Όλα τα παραπάνω, οδηγούν στην ασφαλή και οριστική έξοδο της χώρας από την περίοδο των μνημονίων και της ασφυκτικής επιτήρησης, τον ερχόμενο Αύγουστο.


Για τις δηλώσεις του Διοικητή της ΤτΕ (από τον Ευκ. Τσακαλώτο)

Θεωρώ ότι ο Διοικητής υπερβάλει για το κόστος που θα έχουν οι τράπεζες από το waiver [το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί από την ΕΚΤ αν δεν είμαστε σε προληπτική γραμμή] και επίσης ότι δεν υπολογίζει σωστά ότι μια τέτοια στρατηγική θα χαλάρωνε την πίεση πάνω στις τράπεζες ως προς την αντιμετώπιση του ζητήματος των κόκκινων δανείων. Αντιθέτως όσο πιο καθαρή η έξοδος τόσο πιο καθαρό το σήμα προς τα έξω αλλά και προς τα μέσα ότι πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και την κοινωνία γενικότερα ότι μπορούν να σταθούν στα πόδια τους. Με άλλα λόγια ο στόχος κάθε προγράμματος είναι να βγεις από το πρόγραμμα.

Για τους ισχυρισμούς του Τ. Βίζερ περί του κόστους της διαπραγμάτευσης (από τον Ευκ. Τσακαλώτο)

Η μεθοδολογία αυτή εδράζεται στο να αρχίσει κάποιος από ένα χρόνο αυθαίρετα να κάνει μελλοντικές προβλέψεις για την ανάπτυξη, να υποθέτει αυθαιρέτως ότι η τότε κυβέρνηση φταίει αν οι μελλοντικές προβλέψεις δεν επιβεβαιωθούν για τα επόμενα 35 χρόνια, και να υπολογίζει το κόστος πάνω στη διαφορά μεταξύ των προβλέψεων και της πραγματικότητας η ακόμη και μεταξύ διαφορετικών προβλέψεων. Θα μπορούσε οποιοσδήποτε φοιτητής που έχει διαβάσει περισσότερο να κάνει την ίδια άσκηση αρχίζοντας με το 2009, το 2010 ή το 2012 και θα έβρισκε ανάλογα ποσά. Νομίζω ότι δεν χρειάζονται προανακριτικές για να ανακαλύψουμε ότι μια τέτοια μεθοδολογία ούτε στέκει ούτε διαφωτίζει τον δημόσιο διάλογο.

Για τη σιωπή της ΝΔ και του Κυρ. Μητσοτάκη στα ερωτήματα του ΣΥΡΙΖΑ (ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου)

Εδώ και δύο μέρες, αγνοείται η τύχη της ΝΔ και του προέδρου της, Κυριάκου Μητσοτάκη. Ελπίζουμε η σιωπή τους να οφείλεται σε πολιτικούς λόγους και να μην υπάρχει κάποιο άλλο πρόβλημα. Εξηγούμαστε: Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ζητήσαμε μέσω ανακοινώσεων τη θέση της ΝΔ και του προέδρου της για τα παρακάτω θέματα: 1. Τις απαράδεκτες δηλώσεις του βουλευτή της ΝΔ, Δ. Σταμάτη, σχετικά με τα ελληνοτουρκικά θέματα. 2. Το δημοσίευμα της εφημερίδας “Νέα Σελίδα” σχετικά με τις επιχειρηματικές σχέσεις της συζύγου του Κυρ. Μητσοτάκη, Μ. Γκραμπόφσκι - Μητσοτάκη, με την ιδιωτική εταιρεία μεταφορών, υπέρ της οποίας ξιφουλκούσε ο ίδιος. 3. Το δημοσίευμα της εφημερίδας “Κυριακάτικη Δημοκρατία” σχετικά με τις μίζες που έδινε η Siemens στη ΝΔ. 4. Το δημοσίευμα της εφημερίδας “Documento” για τις στενές σχέσεις στελεχών της ΝΔ με μέλη της νεοναζιστικής οργάνωσης Combat 18, η οποία εξαρθρώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Παρόλα αυτά, η ΝΔ και ο πρόεδρος της εξακολουθούν να σιωπούν.

Για την ψηφιακή πολιτική

1. Απάντηση του Ν. Παππά σε κοινοβουλευτική ερώτηση της ΝΔ

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής αξιοποιεί με το βέλτιστο τρόπο το χρόνο που χάθηκε επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας για την ένταξη της χώρας στον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο ψηφιακό χάρτη.  Υπενθυμίζεται ότι η σύσταση της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής αποτέλεσε προαπαιτούμενο για την άρση σχετικής αιρεσιμότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το ΕΣΠΑ 2014-2020, που επιβλήθηκε επί της προηγούμενης Κυβέρνησης και εξαιτίας της κάκιστης διαχείρισης στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Όλα τα έργα στον τομέα αυτό βρίσκονταν σε αναστολή χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

2. Απάντηση στην Α. Ασημακοπούλου
Τα έργα και οι ημέρες της Νέας Δημοκρατίας στον τομέα της ψηφιακής πολιτικής είναι γνωστά. Η παράταξη της ύφεσης και της λεηλασίας του δημόσιου χρήματος άφησε πίσω της μια χώρα καταδικασμένη στην αιρεσιμότητα, με συνέπεια το “μπλοκάρισμα” κάθε έργου σχετικού με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Με συνέπεια τον κίνδυνο απώλειας κονδυλίων, ύψους περίπου 1,1 δισ. ευρώ.Σήμερα, τα στελέχη της ΝΔ, αντί να σιωπούν, κουνούν το δάχτυλο στην Κυβέρνηση που κατάφερε να άρει την αιρεσιμότητα και να δρομολογήσει τα έργα προς το συμφέρον της χώρας.  Προφανώς, θεωρούν πως το πλεόνασμα του θράσους τους θα καλύψει τις αμαρτίες τους. Κάνουν λάθος.

Ενισχύσεις ΥΠΕΣ σε ΟΤΑ
Ο Πάνος Σκουρλέτης, ενέκρινε έκτακτες οικονομικές ενισχύσεις ύψους 610.00 ευρώ σε Δήμους, αποκλειστικά για την κατασκευή αναγκαίων έργων υποδομής, με σκοπό την επιδιόρθωση ζημιών και βλαβών που προκλήθηκαν στις υποδομές τους από την κακοκαιρία. Ακολούθως, εγκρίθηκε η οικονομική ενίσχυση ποσού ύψους 200.000 ευρώ στον Δήμο Κισσάμου, Νομού Χανίων, αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων έργων υποδομής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της λειψυδρίας.
Δημοσίευση σχολίου