ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

Προβλήματα στατικότητας στη διπλή γέφυρα Χάραδρου

Μεγάλη Περιμετρική, στο σημείο όπου διέρχεται ο ξεροπόταμος Χάραδρος.

Ο εργολήπτης Πέτρος Μαντάς τόνισε ότι «διαβάζοντας το τμήμα του πορίσματος, που δόθηκε στην δημοσιότητα, προβληματίζομαι γιατί οι αστοχίες, που περιγράφει είναι σημαντικές και εξαιρετικά ανησυχητικές»
 
Προβληματισμός επικρατεί στην Δυτική Ελλάδα από το έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών, σύμφωνα με το οποίο, οι δίδυμες γέφυρες του ποταμού Χάραδρου της Περιμετρικής οδού της Πάτρας, χρειάζονται επισκευή, λόγω σοβαρών βλαβών και προβλημάτων στατικής επάρκειας, που εντοπίστηκαν. Πρόκειται για την δίδυμη γέφυρα, η οποία κόστισε 10 εκατ. στις αρχές του 2000. Πριν λίγες μέρες, το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε στην Ολυμπία Οδό, την επισκευή της γέφυρας, πάνω από τον ποταμό Χάραδρο.  
Ο πρόεδρος του συλλόγου πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Ν. Αχαίας Πέτρος Μαντάς τόνισε ότι «διαβάζοντας το τμήμα του πορίσματος, που δόθηκε στην δημοσιότητα, προβληματίζομαι γιατι οι αστοχίες, που περιγράφει είναι σημαντικές και εξαιρετικά ανησυχητικές», σημειώνοντας παράλληλα ότι τα προβλήματα, τα οποία έχουν περιγραφεί, δημιουργούνται από δυο ή τρεις λόγους, εαν σε αυτό υπολογίσουν και τον απρόβλεπτο, που είναι ο γεωλογικός. 
 
«Μπορεί δηλαδή να μην είχε γίνει μια σωστή εκτίμηση και να υπήρξαν γεωλογικά φαινόμενα, που δημιούργησαν ζημιές. Βεβαίως υπάρχουν δυο ακόμα λόγοι,η αστοχία στην μελέτη ή στην κατασκευή. Επειδή αυτές είναι προτεταμένες γέφυρες και η ελληνική τεχνογνωσία σε αυτό το αντικείμενο είναι υψηλού επιπέδου, η δική μου εκτίμηση είναι ότι δεν υπήρξε αστοχία στη μελέτη, αλλά αστοχία στην κατασκευή».
 
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση επιθεώρησης του έργου, διαπιστώνονται μεταξύ άλλων «σοβαρές βλάβες των εγκάρσιων προεντεταμένων διαφραγμάτων της ανωδομής της γέφυρας, αποκάλυψη μερικών από τους σωλήνες των εγκάρσιων τενόντων προέντασης και αναγκαιότητα εγκατάστασης κατάλληλου συστήματος συλλογής όμβριων υδάτων κ.α».
 
Πάντως παρά τις επισημάνσεις, που έγιναν για το συγκεκριμένο κομμάτι της περιμετρικής Πατρών, δεν έχει διακοπή η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο κομμάτι, με τον κ. Μαντά να επισημαίνει ότι «εαν υπήρχε πρόβλημα για τους διερχόμενους οδηγούς θα είχε κοπεί η κυκλοφορία. Εκτιμώ αφού δεν έχει διακοπεί, περισσότερο το πρόβλημα έχει να κάνει με την διάρκεια ζωής του έργου. Κανείς δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να αφήσει τις γέφυρεςσε κυκλοφορία, οι οποίες είναι υπό κατάρρευση». 
 
Ποιές είναι όμως οι διαδικασίες, που θα πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής εως ότου ξεκινήσουν οι εργασίες αποκατάστασης; Ο πρόεδρος του συλλόγου πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Ν. Αχαίας εκτιμά ότι μέσα στο έτος θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί η αποκατάσταση. 
 
«Έχει γίνει απευθείας ανάθεση στον παραχωρησιούχο του έργου και φαντάζομαι ότι σύντομα θα συμφωνήσουν στην ενδεδειγμένη μελέτη και στο κόστος της μελέτης και της κατασκευής.Θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα γίνει γρήγορα και οι εργασίες μπορούν να ξεκινήσουν κατευθείαν. Τώρα το πόσο μπορούν να διαρκέσουν πρέπει να έχουμε εικόνα το τι τεχνικές λύσεις θα επιλεγούν».
 
Ο ίδιος εκτιμά ότι και σε άλλα δημόσια έργα, αλλά και κτίρια θα πρέπει να γίνουν παρόμοιοι έλεγχοι, κι αυτό διότι το σκυρόδεμα και γενικότερα όλα έχουν μια διάρκεια ζωής.  «Οι προδιαγραφές συνεχώς βελτιώνονται και εξελίσσονται. Είναι γεγονός ότι ο αντισεισμικός και γενικά οι στατικοί κανονισμοί του ελληνικού κράτους είναι από τους καλύτερους και το επίπεδο των μηχανικών είναι κορυφαίο.
 
Είναι δεδομένο ότι τα παλαιότερα έργα, που είχαν γίνει με παλαιότερες προδιαγραφές μπορεί να έχουν αυτή την στιγμή με τα σημερινά δεδομένα να υπολείπονται και επίσης με την πάροδο του χρόνου να έχουν υποστεί και την φθορά ή και κατά το διάστημα της κατασκευής τους να είχαν γίνει κάποιες αστοχίες, αυτό μειώνει την στατικής του διάρκεια» κατέληξε ο κ. Μαντάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: