ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Με απαντήσεις από το 1888, έσπευσε ο Χρ. Κορδάς



Σπάζουν το κεφάλι τους, από ποια λαγκαδιά μπορεί να περάσει το τρένο! Και κάποιος έριξε την ιδέα να το στείλουν δίπλα στο τρενάκι του Βουραϊκού!


Διαβούλευση στο ΤΕΕ, έγινε σήμερα για τον τρόπο διέλευσης του τρένου και ο Δήμος Πατρέων επιμένει να το στείλουμε στα βουνά και στα λαγκάδια!

«Η κυβέρνηση δεν θέλει επιτρέψει την άνευ ουδεμίας ανάγκης –ευτυχώς- στρέβλωσιν του μετώπου της πόλεως, χωρίς να υπολογίσομεν τας δυσυπολόγιστους ζημίας εις ας θέλουσιν υποβληθεί οι κινήσεις και τα γενικά συμφέροντα αυτής, αλλά και οι πολίτες δέον να επαγρυπνούν μέχρι ου πας κίνδυνος ματαιωθεί οριστικώς»!!!

Με τα παραπάνω, που αναγράφει ο «Φορολογούμενος» το 1888 απαντά ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού Χρ. Κορδάς, στη διαβούλευση που έγινε σήμερα στην αίθουσα του ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.

Αλλά και με την επισήμανση ότι:  «Πολλοί μας ρωτάνε τί λέμε εφόσον είναι οριστική η απόφαση της κυβέρνησης, η γραμμή να ακολουθήσει την υπάρχουσα χάραξη, εντός δηλαδή του πυκνού πολεοδομικού ιστού της πόλης. Επαναλαμβάνουμε . Επισήμως αυτό δεν έχει ανακοινωθεί και αυτό έχει την σημασία του».

Έτσι διά του Χρ. Κορδά επαναλήφθηκε η θέση του Δήμου Πατρέων για διέλευση του τρένου εκτός πόλεως Πατρών ή όπως σαρκαστικά λέει ο πρώην δήμαρχος Δυτ. Αχαΐας Ανδρ. Παναγιωτόπουλος, «να το στείλουμε το τρένο στα βουνά και στα λαγκάδια»!

Στην εκδήλωση - διαβούλευση με τους φορείς της Αχαΐας, με θέμα με τον τρόπο διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας που διοργάνωσε σήμερα το ΤΕΕ/ Τμήμα Δυτικής Ελλάδας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών Θάνου Βούρδα (ο οποίος μετέφερε τις προτάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη), αλλά και στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, όπου συμμετείχε η Δημοτική Αρχή Πατρέων με τον Αντιδήμαρχο Αρχιτεκτονικού Έργου, Χρήστο Κορδά, ο τελευταίος ανέφερε τα εξής:

«Το θέμα της αναγκαιότητας ενός σύγχρονου, ηλεκτροκίνητου τραίνου και μιας νέας χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής που να μην διαιρεί βίαια,  να μην αποτελεί μια βαθιά χαρακιά στον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης και  να την αποχωρίζει από το παραλιακό μέτωπό της, απασχολεί τα τελευταία 40 χρόνια, όπως απασχολούσε και πριν 130 χρόνια. Χαρακτηριστικά το 1888 έγραφε εφημερίδα «ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ» της  Πάτρας:

«Πιθανόν να υπάρχει και πόλις τις  –μία επί την υφήλιον- κατά την παραλίαν της οποίας να κυκλοφορεί σιδηρόδρομος, τούδε δεν δύνατε να λογισθεί ως παράδειγμα αξιομίμητον διότι δυνατό είναι να επέτρεψαν τούτο λόγοι ειδικοί. Αδιστάκτως δυνάμεθα να είπομεν ότι λόγοι ειδικοί – δια τας Πάτρας- δεν επιτρέπουσι κατ’ ουδένα λόγον την δια της παραλίας κυκλοφορίαν του σιδηροδρόμου ως επίσης κάτω εφ’ οιονδήποτε ετέρου σημείου ίδρυσιν σταθμού στην  ωκοδοδομημένην  παραλία».

Εκατό (100) χρόνια αργότερα, το 1986, στο νέο τότε Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ΦΕΚ 1061 Δ’/1986 (ΓΠΣ), θεσμοθετήθηκε παράκαμψη σιδηροδρομικής γραμμής η οποία και τοποθετήθηκε επί χάρτου δίπλα  με την ευρεία οδική παράκαμψη.

Το 2008 έχουμε έγκριση περιβαλλοντικών όρων (Υπουργός ο κ. Γ. Σουφλιάς). Προβλέπει υπογειοποίηση από την οδό Κανελλοπούλου στην Αγυιά έως Άγιο Διονύσιο και στη συνέχεια έχουμε:

Το 2015 γίνεται έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων από Άγιο Διονύση μέχρι Ιτιές που προβλέπει υπογειοποίηση .

Τον Ιανουάριο του 2017 μας δίνονται τρεις προτάσεις από τον Υπουργό Χρ. Σπίρτζη, στην ουσία μία με δύο μικρές παραλλαγές, δηλαδή υπογειοποίηση από οδό Νόρμαν έως Άγιο Ανδρέα.

Οι «προτάσεις» της κυβέρνησης, έγιναν ενώ εμείς ήδη γνωρίζαμε ότι υπήρχαν μελέτες και είχαν  κινηθεί οι διαδικασίες τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων. Πράγματι, ενώ εκκρεμεί συζήτηση Δήμου και κυβέρνησης, ο ΟΣΕ προχώρησε πριν ελάχιστες ημέρες τις διαδικασίες τροποποίησής τους, όπου προβλέπεται επιφανειακή διέλευση, που αποσύρθηκε . Οι πράξεις αυτές δεν εννοούν μια ειλικρινή συζήτηση και πέραν της προφανούς δυσαρέσκειας που προκαλεί , υπογραμμίζουμε ότι αυτό προσβάλει πρωτίστως την ίδια την κυβέρνηση.

Επίσης γνωρίζουμε ότι δεν έχει γίνει, ούτε καν ανατεθεί, το να μελετηθούν με στοιχειώδη επάρκεια δεδομένα για την παράκαμψη της. Όμως ο καθένας «πετάει» τα περί δήθεν πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ δαπάνη, την στιγμή που για 17 χιλιόμετρα μονή γραμμή, Αχαρνές – Ικόνιο με 5 χιλιόμετρα τούνελ, 1,5 χιλιόμετρα κοιλαδογέφυρες, το κόστος ήταν περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Είναι ζήτημα λοιπόν το με ποια αξιοπιστία συζητάμε.

Η διαβούλευση για τον Δήμο έχει ουσιαστικά τελειώσει.

Γνωρίζουμε τις απόψεις όλων σχεδόν των φορέων της πόλης  μας.

Οι θέσεις μας και στο ζήτημα αυτό, απορρέουν από την γενικότερη πολιτική μας, στο τι ωφελεί τον Πατραϊκό λαό, το παρόν και το μέλλον της Πάτρας.

Έχουμε εξηγήσει σε όλους τους τόνους ότι επιφανειακή διέλευση που διαιρεί βαθιά την πόλη, δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από τον Πατραϊκό λαό και τους φορείς του.

Δεν αποδεχόμαστε κανενός είδους εκβιασμό, ότι πρέπει το τραίνο να έρθει στο λιμάνι με κάθε τρόπο, το ότι η επιφανειακή διέλευση όχι μόνο δεν θα βλάψει την Πάτρα, αλλά θα κάνει και καλό!

Δεν μπορεί το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για την κατασκευή του οποίου πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έχουν δαπανηθεί από την  Μακεδονία μέχρι τον Ψαθόπυργο Πατρών, να έχει πολλές δεκάδες χιλιόμετρα τούνελ και γέφυρες, να μην έχει σχεδόν πουθενά ισόπεδες διαβάσεις, να έχει απομακρυνθεί από τους πολεοδομικούς ιστούς των πόλεων που διέρχεται, κι εδώ, στα τελευταία 8  χιλιόμετρα να διαλύσουμε για εκατονταετίες  τον πολεοδομικό ιστό της ακροτελεύτιας  Πάτρας.

Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμα φορά, ότι η καλύτερη και μακροπρόθεσμα συμφέρουσα για το λαό λύση, είναι η περιμετρική διέλευση του τραίνου από την Πάτρα και εν συνεχεία, παράλληλη στο νέο προς Πύργο αυτοκινητόδρομο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.

Και όπως απορρίψαμε τα ψέματα που χιλιοειπώθηκαν για τα 700 εκατ. ευρώ (!!!), που δήθεν χρειάζονταν για υπογειοποίηση της γραμμής στο παραλιακό μέτωπο, δηλαδή όσο κόστισε η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, άλλο τόσο απορρίπτουμε τα περί 700 εκατ. που δήθεν κοστίζει η παράκαμψη. Συγκριτικό στοιχείο είναι αυτό που σας ανέφερα νωρίτερα για την γραμμή Αχαρνές – Ικόνιο.

Είναι φανερό και έχει ομολογηθεί, ότι η σιδηροδρομική παράκαμψη δεν εξετάστηκε ή εξετάζεται τώρα από την κυβέρνηση.

Πολλοί μας ρωτάνε τί λέμε εφόσον είναι οριστική η απόφαση της κυβέρνησης, η γραμμή να ακολουθήσει την υπάρχουσα χάραξη, εντός δηλαδή του πυκνού πολεοδομικού ιστού της πόλης.

Επαναλαμβάνουμε . Επισήμως αυτό δεν έχει ανακοινωθεί και αυτό έχει την σημασία του.

Είναι γνωστό ότι δεν συζητάμε για επιφανειακή διέλευση, ούτε αυτή θα γίνει, όσο εξαρτάται από την Δημοτική Αρχή και δεν θα παραιτηθούμε ποτέ  από την άρνησή μας.

Επίσης έχουμε πει ότι η υπογειοποίηση δεν μπορεί να περιλαμβάνει μόνο το τμήμα από Αγυιά μέχρι Άγιο Ανδρέα, στο οποίο υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Πρέπει να επεκταθεί η υπογειοποίηση μέχρι Ρίο, με την μέθοδο CUT AND COVER

Με αυτή τη λύση πρέπει να προβλέπεται η υπόγεια λειτουργία του  προαστιακού τραίνου καθώς και ικανός αριθμός στάσεων .

Ενώ απαραίτητα πρέπει να γίνει ανάπλαση και αισθητική αναβάθμιση στην επιφάνεια, πάνω από το τούνελ, με γραμμικό πράσινο, πεζόδρομο, ποδηλατόδρομο  κ.λπ.

Οι θέσεις της Δημοτικής Αρχή που βρίσκουν την πιο πλατιά απήχηση στους δημότες δεν είναι μόνο για να λέγονται προς κατανάλωση. Όπως σ’ όλες τις περιπτώσεις τις θέσεις μας τις παλεύουμε μέχρι τέλος, γιατί είναι δίκαιες και ωφέλιμες.

Στο Δημοτικό Συμβούλιο θα ξανατεθούν προς συζήτηση σύντομα  οι τυχόν νέες προτάσεις της κυβέρνησης.

Εμείς θα επαναλάβουμε αυτό που γράφτηκε το 1888 στην εφημερίδα «ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ»:

«Η κυβέρνηση δεν θέλει επιτρέψει την άνευ ουδεμίας ανάγκης –ευτυχώς- στρέβλωσιν του μετώπου της πόλεως, χωρίς να υπολογίσομεν τας δυσυπολόγιστους ζημίας εις ας θέλουσιν υποβληθεί οι κινήσεις και τα γενικά συμφέροντα αυτής, αλλά και οι πολίτες δέον να επαγρυπνούν μέχρι ου πας κίνδυνος ματαιωθεί οριστικώς»!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: