ΑΛΛΑΓΗ EMAIL

Οι φίλοι αναγνώστες μπορεί να στέλνουν τα μηνύματά τους στο εμέηλ gmosxos1@hotmail.com στο οποίο θα προτιμούσε ο διαχειριστής να τα λαμβάνει. Παράλληλα άνοιξε και ισχύει πάλι το εμέηλ gmosxos23.6.1946@gmail.com το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση του hotmail.com
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 6938.315.657 & 2610.273.901

Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

ΤΕΕ: Υπογειοποίηση γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου

 
Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον υφιστάμενος σταθμό του Αγίου Ανδρέα προτείνει στην πρόταση που κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών του Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδος. 
 
Το ΤΕΕ στην συγκεκριμένη πρόταση ουσιαστικά υποστηρίζει ότι το επιπλέον κόστος που προκύπτει για την υπογειοποίηση και αυτών τω ν 2,5 χιλιομέτρων, πέραν του τμήματος από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα, που προτείνει η ΕΡΓΟΣΕ, δεν είναι αποτρεπτικό. 
 
Με βάση τους υπολογισμούς που έκαναν τα στελέχη του ΤΕΕ τα επιπλέον χρήματα που θα απαιτηθούν, στην περίπτωση που υλοποιηθεί το σενάριο της ανάδυσης της γραμμής στον σταθμό του Αγ. Ανδρέα, θα είναι περίπου 28εκ., στην πραγματικότητα αρκετά λιγότερα εάν συνυπολογίσει κανείς και την έκπτωση που θα προσφέρει ο ανάδοχος του έργου.
Όπως εξηγεί μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, Βασίλης Αϊβαλής, ο φορέας προτείνει να υλοποιηθεί (για μετά τον Άγ. Διονύσιο) η πιο φθηνή από τις δύο λύσεις που υπέβαλε ο Υπουργός Χρ. Σπίρτζης η οποία κοστίζει 22εκ. λιγότερα από εκείνη που θέλει το τρένο να περνάει μέσα από το Νότιο Πάρκο της Πάτρας, πρόταση που φέρεται να προκρίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Ο συλλογισμός του κ. Αϊβαλής είχε ως εξής:

«Η υπογειοποίηση κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ το μέτρο. Με την παρούσα πρόταση το κομμάτι πριν τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου κοστίζει 23,5εκ.. Αφαιρώντας  τα 23,5εκ. από τα 75εκ. που είναι συνολικά η υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγ. Διονύσιο είναι διαφορά είναι περίπου στα 50εκ.. 
 
Όμως εάν πάμε στην πιο φθηνή από τις προτάσεις του Υπουργείου, με τα 22εκ. της διαφοράς τότε η συνολική διαφορά εάν η υπογειοποίηση γίνει από την Κανελλοπούλου ανέρχεται στα 29εκ. ευρώ. Για να είμαστε και δίκαιοι είναι και η έκπτωση που θα δώσει ο εργολάβος, αν την υπολογίσουμε περίπου στο 50% τότε μιλάμε για 14εκ. διαφορά». «Συγγνώμη δεν αξίζει η πόλη της Πάτρας αυτά τα νούμερα;», διερωτάται ο κ. Αϊβαλής.
Παράλληλα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος εκτιμά ότι υπάρχει χρόνος για να προχωρήσει η πρόταση που υποβάλλουν προς το υπουργίο ενώ παράλληλα χαρακτηρίζει την πρόταση της περιμετρικής όδευσης, που θέλει ο Δήμαρχος Πατρέων, «ανεφάρμοστη» λόγω του ποσού το οποίο απαιτείται για την υλοποίησή της (ξεπερνάει τα 750εκ. ευρώ). «Εμείς λέμε λοιπόν ότι συμφωνούμε Υπουργέ με την φθηνότερη από τις δύο λύσεις που μας έφερες. 
 
Ξεκίνα μας την υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου, με υπόγειο τον Σταθμό του Αγ. Διονυσίου, υπόγεια την όδευση μέχρι τον Άγ. Ανδρέα, ελευθέρωσε το παραλιακό μέτωπο, δώσε μετρό στην Πάτρα. Ποιος θα πει όχι σε μια τέτοια πρόταση;  
 
Η ΕΡΓΟΣΕ έχει μελετήσει όλο το κομμάτι από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα. Μέχρι τον Άγ. Διονύσιο οι εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί  Όροι είναι για την υπογειοποίηση οι οποίοι τώρα μετατρέπονται», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Αϊβαλής.
 
Δημοσίευση σχολίου